Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Aankoop 480 met Turbo  (gelezen 12413 keer)

Offline Doeke Dobma

  • 4th gear member
  • Berichten: 730
Aankoop 480 met Turbo
« Gepost op: donderdag 19 maart 2009, 23:45 »
Zoals misschien elders al gelezen ben ik in de markt voor een 480 turbo. Ben nu bezig met een '93er met airco met relatief weinig km's(<125.000). Van de verkoper heb ik de volgende foto's van het blok gekregen. Nu is de 480 helemaal nieuw voor mij(over een 360 hoef je me niks te vertellen), dus ik wil graag jullie oordeel over wat er op de foto's staat. Hoe ziet dit eruit? Uiteraard ga ik een proefrit maken, maar omdat de auto nogal ver weg staat, zou ik graag eerst jullie oordeel willen, zodat ik beter voorbereid op pad kan.

De foto met olievuldop en distributiekap; een beetje zweten mag, maar dit is wel op het randje, denk ik?

Alvast bedankt,

Doeke Dobma





Volvo 480 S 2.0i Dark Green 1994 -> for sale!

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 19 maart 2009, 23:52 »
valt meej hoor, heb viezere motoren gezien ;) gewoon test ritje maken en  kijken hoe die rijd en er verder uitziet, foto's maken het vaak erger dan dat het is,

en trouwens over een 360 hoef ik je niks meer te vertellen? Haha leuk weetje: veerpoten rotten door en zijn niet meer te krijgen (nieuw en op de sloop) dus gaan die allemaal naar de sloop toe.
Sucked not Blown.!

'88er ES

Offline Doeke Dobma

  • 4th gear member
  • Berichten: 730
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 19 maart 2009, 23:54 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Haha leuk weetje: veerpoten rotten door en zijn niet meer te krijgen (nieuw en op de sloop) dus gaan die allemaal naar de sloop toe.

Klopt en daarom moeten alle goede veerpoten ook goed geconserveerd worden!:)

Hoe zit dat trouwens met de 480, zijn die veerpoten wat beter ontworpen?
Volvo 480 S 2.0i Dark Green 1994 -> for sale!

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 19 maart 2009, 23:56 »
zeeeeeer zeker, weet je waardoor? AFWATERING gaatje, als de 360 eigenaren slim waren maakten ze er zelf 2 kleine gaatje in van 2mm (als je groter gaat verzwak je de constructie, doen wij geregeld op mijn werk bij 340's en 360's) en maakten ze die elke week schoon en heb je geen last meer van door roesten
Sucked not Blown.!

'88er ES

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 19 maart 2009, 23:58 »
Misschien even een link naar de advertentie plaatsen, dat zegt wat meer dan een paar foto's van een motor.

4pr80

  • Gast
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 00:56 »
1e indruk: tellerstand mag dan <125.000km zijn, met mijn ogen zie ik meer kms

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 08:06 »
Mijn 480 GT Turbo heeft ruim 270k gelopen en heeft een schoner blok.

Ik zou zeer zeker gaan voor de proefrit en daarin de motor zeer zeker goed uitproberen. Een aantal keren zwaar belasten als deze op temperatuur is zou ik niet nalaten.

Probeer ook zoveel mogelijk van de onderhoudsgeschiedenis te achterhalen. Hoe vrijgeviger de huidige eigenaar is, hoe meer je kunt achterhalen waarom het blok zweterig kan zijn.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Doeke Dobma

  • 4th gear member
  • Berichten: 730
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 08:15 »
You are not allowed to view links. Register or Login
1e indruk: tellerstand mag dan <125.000km zijn, met mijn ogen zie ik meer kms

Dat is inderdaad ook wat mijn oog deed vermoeden.

De advertentie:
You are not allowed to view links. Register or Login

Ondanks dat het door de capslock nogal schreeuwerig lijkt heb ik een goed mailcontact met de verkoper. Auto zou bij zijn oom in onderhoud zijn, die zou een garagebedrijf hebben. Hij heeft me ook 11 grote foto's van details van de carrosserie gestuurd, dat ziet er op de foto's piekfijn uit. Ik heb (nog) geen kenteken, dus kan de km-stand niet controleren.

Overigens heeft de bestuurdersstoel een 'instap-slijtageplek'. Op zich niet raar alleen gezien de kmstand lijkt me dat een beetje vreemd, maar het kan aan mij liggen. Het interieur ziet er verder wel netjes en strak uit, beslist niet uitgeleefd.



Volvo 480 S 2.0i Dark Green 1994 -> for sale!

Offline Vins480t

  • 3rd gear member
  • Berichten: 248
  • 1.1 bar ... ENOUGH????
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 08:38 »
opzich net blok. lijkt me meer iets van overvulling en een lekkend kleppendekselpakking.
want ook op de foto van de accu zie je vuiligheid op bv de ac-leiding
die wordenwarm en koud dus condensatie. daar slaat olie/vuil op neer.
gewoon een geval van nooit motor poetsen.

maar waar is de besturdersmat?
daar kan je slijtplekken op zien
en op de pedalen
veel lang rijden dan zijn pedalen nieuw
veel kort dan zie je slijtage op pedalen.
veel (meer) kms dan zie je plek op de mat.
V!nc!enT3
choices choices
non working 480 T3 or... 1.1 bar T25 old 460 turbo MAD GRANDDAD CAR... you choose

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 08:59 »
idd, is ook zo vins (die post klopt 100%)

is gewoon een kwestie van niet motoren poetsen, en wil niet zeggen dat de motor meer gelopen heeft

ding is tog al 16 jaar oud, en als die elke dag voor korte stukjes gestart is geweest 16 jaar dan gaat je kleppendeksel pakking goed lekken ;), mijna zag hetzelfde uit al is die wel al 21 :P, nieuwe kleppendeksel pakking (was poreus) en daarna nergens meer last van, blokje mooi gepoetst en klaar

Sucked not Blown.!

'88er ES

Offline fabke480

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 375
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 09:18 »
Hey Doeke, het moet toch voor je gevoel goed zijn, motorgeluid, remmen, uitlaat, sturen, schade, kijk naar de voorbumper, ruimte tussen carrosserie , en of de pop-up lampen er goed recht inzitten etc. (spreek ook uit ervaring) als de auto bij familie onderhouden is, is de
km. stand toch niet meer te traceren, misschien in het verleden een andere klok erin gekomen en je hangt, kijk goed naar roest en electronica,
en je hebt ook al ervaring met de 300 serie, dus laat anders je gevoel en ervaring spreken!
trouwens is het de zwarte uit Delft? die staat al lang op MP! en in prijs verlaagd dus doe gewoon een goed bod! ziet er op de foto niet slecht uit maar ja live zien is beter.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 maart 2009, 09:24 door fabke480 »
I have a disease ......... I am infected with the virus Volvo 480

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 09:25 »
De foto's in de advertentie zijn van een <1990 model.

Offline fabke480

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 375
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 09:27 »
ja zie ik nu ook! wekt toch twijfels!
I have a disease ......... I am infected with the virus Volvo 480

Offline fabke480

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 375
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 09:30 »
kijk eens naar deze advertentie dezelfde foto! andere aanbieder!
You are not allowed to view links. Register or Login
I have a disease ......... I am infected with the virus Volvo 480

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re: Aankoop 480 met Turbo
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 20 maart 2009, 10:54 »
maak gewoon een afspraak met die kerel, en ga er langs, we kunne wel uren hier aan dit topic wijden,

ga gewoon langs en meld ons hoe die is, maak zelf ook eventueel foto's, en kunne we nog voor je beoordelen,

ga ook zelf er meej rijden (en niet 2 straten) gewoon een kwartier, zodat de motor goed warm is, kijk ook of de ventilator aanspringt bij de 95-97 graden, test de remmen, neem een bochtje wat sneller en voel hoe dat aanvoelt

laat het ons weten!
Sucked not Blown.!

'88er ES