Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?  (gelezen 446053 keer)

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1725 Gepost op: donderdag 04 maart 2021, 10:00 »
Ziet er netjes uit WimJan.
Je weet dat Henk Lokhorst veel 480 spullen heeft liggen? Als je iets nodig hebt kan je mij even berichten. Henk heeft geen idee wat hij allemaal heeft, en ik heb daar een redelijk overzicht van en weet waar het in zijn magazijn te vinden is.
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline wimjan

  • 1st gear member
  • Berichten: 11
  • Lekker prutsen
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1726 Gepost op: donderdag 04 maart 2021, 10:28 »
Komt goed, zal ik zeker doen!
480 ES 1994

Offline Ollo480

  • 1st gear member
  • Berichten: 21
uitlaatje
« Reactie #1727 Gepost op: vrijdag 12 maart 2021, 20:20 »
Gister eindelijk mijn middendemper en eind demper gemoteerd nadat mijn eind demper het had begeven toen ik naar hee dee aan het rijden was. Toen bij hee dee op de inrit de eind demper uit ze rubbers gehaald en een paar dagen zonder uitlaat moeten rond rijden. Het demonteren van de uitlaat ging vrij eenvoudig omdat de einddemper er al af was en de middenpijp met een bijtel open slaan en hij schoof er zo af. Op me werk een romax midden en einddemper kunnen bestellen en die kunnen monteren.

Offline Huite

  • 2nd gear member
  • Berichten: 35
  • Na verkoop van mijn BMW E9, weer een classieker
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1728 Gepost op: vrijdag 19 maart 2021, 11:59 »
Heel veel onderdelen, misschien wel te veel. maar ja, je weet maar nooit. volgende week ophalen en opslaan. laat jullie wel weten wat er allemaal tussen zit.

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1729 Gepost op: vrijdag 09 april 2021, 18:22 »
Vandaag heb ik bij Jerry een voorruit en een raammechanisme opgehaald voor mij klus 480.
Niets is Jerry teveel om je te helpen. Geweldig.
De voorruit lag bij hem thuis in zijn zelfgebouwde prachtige schuur. Voor een raammechanisme moesten we in de auto achter Jerry aan naar een landje aan de spoorbaan waar naast een moestuin ook een bijzondere schuur stond. Dit bleek een oude koffiekiosk te zijn.
In de schuur lagen vele reserve onderdelen, waaronder raammechanismen. Maar wat is nu links en wat is rechts? Ik wist het niet, en zelfs Jerry twijfelde.
Dus hop weer in de auto (valt nog niet mee om een Electrische auto bij te houden), naar een landje aan de overkant van de spoorlijn. En hier is een klein paradijsje voor 480 liefhebbers. Een hele verzameling staat daar te pronken.
Bij één auto gekeken welk mechanische voor de rechter deur was.
Bij een andere auto het deurpaneel eruit, stekker los en gekoppeld aan het reservemechanisme. Bij weer een andere auto de accu eruit, die leeg bleek, dus weer naar een andere met wel een volle accu. Deze aangesloten, en ja hoor het raammechanisme werkte!
Super. Jerry heel hartelijk dank.
Bij Jerry vertrokken richting Egmond aan Zee, stond Thijs ineens naast de auto bij een stoplicht. (Zie gespot)
Op de terugreis toch nog een gedenkwaardig moment. De teller sprong op 150000. (Hier moet een foto komen, maar Tapatalk weigert)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Online marcelderks

  • 2nd gear member
  • Berichten: 66
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1730 Gepost op: zaterdag 25 december 2021, 19:52 »
 NOS Kachelweerstand ontvangen. Ventilator werkte niet in alle standen, weerstand was de oorzaak. Als deze nieuwe ook weer 34 jaar meegaat  :blij: Dacht eerst dat oorzaak van knutselwerk in de bedrading moest gaan zoeken, maar T is een 480.

Offline Alexander

  • 4th gear member
  • Berichten: 532
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1731 Gepost op: zondag 26 december 2021, 17:55 »
Kan, maar meestal gaat de weerstand stuk omdat de ventilatormotor te zwaar loopt.
Die weerstand is een simpel, passief ding dat eigenlijk het eeuwige leven hoort te hebben.
Als er teveel stroom doorheen loopt, omdat de motor te zwaar loopt, teveel wrijving in de lagers of versleten koolborstels, wordt de weerstand te heet en brandt door.
Saab 900NG 2.5 V6 SE Cabrio - 1997
Ford Transit Connect L2 1.5 TDCI - 2020

Offline depaashaas

  • Donateur '18
  • 3rd gear member
  • *****
  • Berichten: 281
  • De'n Draak
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1732 Gepost op: woensdag 05 januari 2022, 00:42 »
van de week 2 andere dakdragers van Thijs overgenomen. voor de dakrail versie, ik ben ws een van de weinigen die een dakrail, origineel volvo 480, hebben gemonteerd. mijn eigen dakdragers waren al redelijk beschadigd, ik gebruik ze vaak en niet altijd met liefde. dus deze kwamen goed uit :)
ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef; dat geeft niet ze kennen mij daar.....

Offline thalenvisser480turbo

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.865
  • Gero heeft een roze 480
    • http://www.everyoneweb.com/volvo480/
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1733 Gepost op: woensdag 05 januari 2022, 14:43 »
Vandaag de nieuwe remschijven binnen gekregen
Via Amazon een set incl remblokken voor rond de 50 € van polar parts

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

volvo 480 turbo 1989 kleur 199
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login