Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: 480 op de sloop  (gelezen 12942 keer)

Offline rene

  • 4th gear member
  • Berichten: 392
    • verreiker forum
480 op de sloop
« Gepost op: woensdag 21 januari 2009, 20:06 »
wat mij al een poosje verbaasd is dat als er een 480 (maar ook de 440/460) op de sloop ligt ze bijna nooit schade hebben.kennelijk zijn 400-serie rijders voorzichtige rijders maar speelt de roestduivel of te hoge onderhoudskosten in hun nadeel.of zou het gewoon toeval zijn???
mijn nieuwe forum;
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: 480 op de sloop
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 januari 2009, 20:32 »
De hoofdreden is inderdaad economisch total loss door verwaarlozing.

Jan

  • Gast
Re: 480 op de sloop
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 januari 2009, 00:51 »
Ja.
En schijnbaar zijn er ook nog mensen die geen flauw benul hebben van zoiets als liefhebbers.  ::)
Hebben ook vast geen internet.

Waar gebeurd verhaal, ongeveer twee maanden geleden...

Stap uit bij het werk, komt een man naar mij toe lopen en zegt, goh leuk, precies zo een zelfde heb ik ook in gereden.
Raak met die man aan de praat, blijkt hij hem weggezet te hebben in... aaaarghhh... de tuin.
Was bedoeld voor zijn dochter, 't meiske wil hem niet.
Was voornemens om hem maar naar de sloop te brengen, werd een beetje één met de tuin en de buren kwamen in opstand.
Onmiddelijk al m'n antenne's uit natuurlijk, wilde deze man wel uit zijn zgn lijden verlossen gna!
Telefoon nummer gekregen.
De zaterdag erop bellen om te halen.
Nou... zegt de beste man...
Heb toch maar eens navraag gedaan en...
U raadt het al, dollar tekens.

Mijn grote fout in deze was natuurlijk dat je dan de baas moet bellen en zeggen dat ie vandaag de pot opkan omdat je een tuin moet gaan wieden... of zoiets.

Gelukkig heb ik nog steeds zijn nummer een een dichtbij wonende kennis als spion aangewezen want... hij staat nog steeds in de tuin.

Een ES in de kleur blauw. (dit keer echt blauw)
 

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: 480 op de sloop
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 januari 2009, 11:44 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...
Nou... zegt de beste man...
Heb toch maar eens navraag gedaan en...
U raadt het al, dollar tekens.

...

Dat ze navraag den is tot daar aan toe. Alleen jammer dat ze dan maar een klein deel onthouden van wat er verteld wordt is wel jammer.

En natuurlijk denken ze altijd dat ze een zeer uniek stuk, dat in uitstekende staat is, in bezit hebben. Alleen jammer dat het uniek niet heel erg uniek is, en de uitstekende staat er (soms) een van ontbinding is.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Jan

  • Gast
Re: 480 op de sloop
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 22 januari 2009, 14:14 »
Klopt Andor, plotseling werd een vergelijking getrokken met een 1800 ES, nou dan weet je het wel.
Maar geeft niet, hij land vanzelf weer op aarde en dan maar eens zien...
Heb zojuist weer een berichtje gestuurd naar m'n geheim agent, vind eigenlijk dat hij daar weg moet voordat er onverstandige dingen gebeuren in die tuin.
Alhoewel naar mijn mening een auto 5 jaar! in de tuin niet echt bevordelijk is.
We zien wel, ik hou jullie op de hoogte.

Heb ook gevraagd voor een foto. Waarschijnlijk is het dan wel... "PLOP".

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: 480 op de sloop
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 22 januari 2009, 18:29 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...Alhoewel naar mijn mening een auto 5 jaar! in de tuin niet echt bevordelijk is.
...

Als een 480 al 5 jaar stil heft gestaan is de kans op lekkages en daardoor een muf ruikend interieur behoorlijk groot. Verder wil je eigenlijk niet weten hoe goed of slecht de roestduivel zijn kans heeft waargenomen. En zou de auto de afgelopen 5 jaar 5 keer gestart zijn om naar de APK te gaan? Of is de APK inmiddels al ruim 4 jaar verlopen?

Naar mijn mening: 5 jaar buiten in de tuin stil staan, levert een echte bodemprijs op die vergelijkbaar is met oud ijzer.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Jan

  • Gast
Re: 480 op de sloop
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 22 januari 2009, 22:49 »
Het zal iedereen wel duidelijk zijn dat een auto na zo een lange tijd in de backyard redelijk tot nagenoeg geheel naar de radsemodéé is en geen duppie waard snapt ook iedereen

Maar een komplete auto betekent onderdelen en diezelfde onderdelen zie ik nou niet bepaald voor schrootprijzen aangeboden worden.

Dat is uiteraard waar het mij om gaat, ergo... niet alleen voor mijzelf want dan had dit verhaal hier dus niet gestaan.

Nogmaals NIET voor eigen gewin maar puur het hobby gevoel, anderen ook laten profiteren van een mogelijke vondst.

..Jan


Jan

  • Gast
Re: 480 op de sloop
« Reactie #7 Gepost op: maandag 26 januari 2009, 00:12 »
"PLOP"  :'(



Vwb privacy redenen van 'Hendrik-Jan de tuinman' het plaatje iets aangepast, maar dat was jullie al wel duidelijk, toch...

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: 480 op de sloop
« Reactie #8 Gepost op: maandag 26 januari 2009, 12:53 »
De buitenkant kan er misschien nog redelijk uit zien. (De foto is te klein om dat te beoordelen.) Maar als die echt al die tijd stil heeft gestaan, heb ik mijn twijfels bij de onderdelen die er vanafkomen. En als je hem weer rijdend wilt maken, ga je heel veel werk hebben.

Verder een leuk kleurtje.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Jan

  • Gast
Re: 480 op de sloop
« Reactie #9 Gepost op: maandag 26 januari 2009, 22:47 »
Tuurlijk zitten er nog zat goeie onderdelen aan, Andor... dat weet je best, hooguit loopt deze discussie wat minder.  ;)

Opknappen moet je niet willen. Genoeg wél rijdende projecten te koop, met zo een als deze kom je duur uit.

De foto zegt inderdaad niet zoveel, weet zelf inmiddels beter.
De beste man moet beseffen dat hij een sloper in bezit heeft en pas wanneer er niks meer te krijgen is... dan wordt het enigzins waardevol.
Voordat het zover is, dan is deze al één met de natuur.

En inderdaad... mooi groen is niet lelijk.

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: 480 op de sloop
« Reactie #10 Gepost op: maandag 26 januari 2009, 22:50 »
Zullen we deze 480 anders met een paar man redden van zijn ondergang als tuinmeubilair?  Wat wil hij voor deze auto hebben?
Auke

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re: 480 op de sloop
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 27 januari 2009, 10:53 »
haha, dat is een leuk idee, als ie toch niet meer te redden is: ergens op een plein als een Piece of Art op een voetstuk neerzetten. Je weet wel: een beetje schuin met z'n neus naar beneden..
Paar spuitbussen wax erop spuiten tegen de weersinvloeden dan gaat ie wel een tijd mee..

Maar ik geloof dat we een beetje doordraven, haha
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: 480 op de sloop
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 27 januari 2009, 12:59 »
Ik ben toch redelijk serieus ;)
Auke

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re: 480 op de sloop
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 27 januari 2009, 15:53 »
Hm, heeft Born mooie pleinen?
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline thalenvisser480turbo

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.865
  • Gero heeft een roze 480
    • http://www.everyoneweb.com/volvo480/
Re: 480 op de sloop
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 10 maart 2009, 00:26 »
foto van sloop 480s

volvo 480 turbo 1989 kleur 199
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login