Ik heb nog nooit gehoord van 2.0 motoren die stuklopen. Kilometerstanden van ver boven de 300.000 zijn heel gewoon, hooguit dat de cilinders wat minder compressie gaan krijgen, maar de krukas die eruit loopt is nieuw voor me. Wat is de kilometerstand, en wanneer zijn voor het laatst olie en oliefilter vervangen?
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een "nieuw" (133.000 km) motorblok en versnellingsbak in mijn 480 GT 2.0 laten lepelen omdat de oude motor na 333.000 km bijna geen compressie meer had in 1 van de cilinders. Dat geintje heeft me 1400 euro gekost, inclusief alle nieuwe delen die ik meteen heb laten monteren omdat het blok er toch al uit lag (koppelingsset, distributieset, waterpomp, oliekeerringen).
Wat je dus moet doen is voor pakweg 250 euro een verrotte 480 op de kop tikken waar de motor nog van in orde is (die zijn er genoeg), die motor helemaal opfrissen en dat over te laten hevelen in de jouwe. Maar omdat je technisch niet handig bent wordt dat evengoed een duur grapje.