Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: De nieuwste niet leverbaar  (gelezen 99912 keer)

Offline Marcel

  • 5th gear member
  • Berichten: 944
  • De doktor kent dit virus niet!
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 21:31 »
Ieder zijn personal opinion betreffende achterlichten etc (voel je niet meteen aan gesproken Jeffrey, zo komt het over)

Ik heb zelf ook nieuwe achterlichten a 300e op mn 480 gezet van 1000e, inderdaad omdat de auto echt slecht waren, en het veel mooier staat.
Niet alles bestaat voor mij bij een auto uit rationele waarde. Meestal wel, maar deze heeft ook een stukje emotionele waarde.
Het deel dat emotioneel is, zet je aan tot zulk soort kosten (middenarmsteun a 75e, radio omdat die zwart is met groene verlichting, achterlichten nieuw, etc etc)

De 480's zijn al een uitstervend ras.. hoeveel zie je er nu??
Als we nog een groot aantal jaren verder zijn zal een nette 480 pas in waarde gaan stijgen.



Maarrrr..... onbekend maakt onbemind ;-)
Ciao Marcel

YoungtimerKopen.NL - Passie voor auto's -

Offline ettore bugatti

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.230
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 21:43 »
Ik bedoel dat ik denk dat over 5 tot 10 jaar 480's zeker zulke prijzen gaan opbrengen en dan is de inflatie nog niet mee gerekend.
Het is een unieke auto in de geschiedenis van Volvo (ook in de nederlandse autohistorie). Het moet ooit gaan gebeuren.

Hoewel de prijzen eigenlijk al meer dan 5 jaar constant zijn, bedenk ik me nu. :-\

Niet dat iemand voor gek beschouw als die er voor 500 euro (maak het helemaal nu mooi :P) aan achterlichten inschroeft. Je valt bij mij al in de categorie liefhebbers als je al naar je achterlichten kijkt. :)
Maar rationeel vallen (voor mij) zulke uitgaven iets beter te verantwoorden als de auto meer waarde heeft.

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 21:54 »
erg goede "topic".
Binnen zeer korte tijd erg veel goed geformuleerde meningen.
Het zijn essentiele zaken die iedere 480 bezitter bezighouden....
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline rene

  • 4th gear member
  • Berichten: 392
    • verreiker forum
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 22:15 »
You are not allowed to view links. Register or Login
erg goede "topic".
Binnen zeer korte tijd erg veel goed geformuleerde meningen.
Het zijn essentiele zaken die iedere 480 bezitter bezighouden....

ik sluit me hier bij aan.
slijtdelen (remblokken,uitlaat e.d) zal nog wel een aantal jaren te krijgen zijn.maar idd specifieke 480 onderdelen zullen eens een keer op zijn en zullen we genoegen moeten nemen met 2-de hands of zelfgemaakt.er zijn nu mensen die onderdelen op de plank leggen voor later maar lang niet iedereen heeft daar geld en/of ruimte voor.maar ik hoop niet dat de 480 ooit eens weg moet omdat hij niet door de apk komt omdat er een cruciaal onderdeel niet meer is.
mijn nieuwe forum;
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Rsport

  • Global Moderator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.174
    • R-SPORT
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 22:21 »
Vergeet niet dat sommige exemplaren maar weinig waard zijn doordat de staat slecht is en dan is iets als achterlichten vervangen een ingecalculeerde uitgave binnen het budget.

ipv een buitenproportioneel hoge investering ;)


En dat een 480 van €3000,- al bijna perfect moet zijn voor het koperspubliek komt omdat de auto nu qua leeftijd tussen wal en schip valt. Te oud voor een goede dagwaarde en te jong om als klassieker door te gaan. Over een jaar of 6 a 7 zijn de meeste 480s wel in de groep 20-25 jaar oud en dan zitten er veel meer in de klassiekerstatus en stijgen de prijzen vanzelf. Bovendien zijn er tegen die tijd ook nog veel minder over. Doordat er best veel exemplaren aangeboden worden nog tegenwoordig, is de dagwaarde laag.
1995 Volvo 480 GT-TURBO
1995 Volvo 854 TURBO

Offline Marcel

  • 5th gear member
  • Berichten: 944
  • De doktor kent dit virus niet!
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 22:37 »
You are not allowed to view links. Register or Login

En dat een 480 van €3000,- al bijna perfect moet zijn voor het koperspubliek komt omdat de auto nu qua leeftijd tussen wal en schip valt. Te oud voor een goede dagwaarde en te jong om als klassieker door te gaan. Over een jaar of 6 a 7 zijn de meeste 480s wel in de groep 20-25 jaar oud en dan zitten er veel meer in de klassiekerstatus en stijgen de prijzen vanzelf. Bovendien zijn er tegen die tijd ook nog veel minder over. Doordat er best veel exemplaren aangeboden worden nog tegenwoordig, is de dagwaarde laag.

Kleine kanttekening hierbij is wel dat, wat naar ik begrepen heb, auto's van na 1986 nooit meer een oldtimer kunnen worden,
omdat die regelgeving is afgeschaft
(Steeds meer auto's oldtimer die nog goed zijn voor daily use, waardoor mensen zich gaan onttrekken aan zaken als wegenbelasting etc volgens Den Haag)
Ciao Marcel

YoungtimerKopen.NL - Passie voor auto's -

Offline beijert

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.200
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 22:41 »
boeit niet echt met rekeningrijden. peildatum is ergens in '87. kan je volledig uitvoeren als GT natuurlijk.
480 GT  '95 dark grey metalic/mica

Offline Rsport

  • Global Moderator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.174
    • R-SPORT
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 15 september 2009, 22:43 »
Enige voordeel dat voor auto's van na 01/01/1987 wegvalt is de vrijstelling van wegenbelasting. Die auto's vallen dan net als de nieuwere en nieuwe auto's onder de tegen die tijd ingevoerde kilometerheffing. Dus bij weinig gebruik betaal je dan nog steeds weinig.

Andere voordelen als voordeligere verzekering (al is dat eerder ook wel mogelijk vaak) en mogelijkheden tot deelname aan klassieker ritten /shows etc en meer van dat soort gedoe blijven wel nauurlijk.
1995 Volvo 480 GT-TURBO
1995 Volvo 854 TURBO

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 22 september 2009, 12:18 »
Nieuwste niet meer leverbaar: afdekplaatje trekhaak, 3434283-2..  Kom net terug van de dealert..  Als iemand er nog een heeft?  ;-)
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline erik-hakkers

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.421
  • volvo 480 ES 1987
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 22 september 2009, 12:45 »
1
volvo 480 ES 1987

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 17 maart 2010, 01:32 »
Ik heb er nu twee, een 1995 ES en een net aangeschafte 1995 GT turbo, de laatste heb ik 5500 Euro voor betaald. Prijs kon me niets schelen auto is in topconditie en de beste basis om verder mee te gaan werken. Ik wil hem aanpakken en profi laten spuiten in een goeie kleur en goed conserveren (kleur nu metal donkergroen waar ik niet van houd) Leuke is dat ik een 8 maanden geleden een zelfde GT heb gezien bij de dealer, met beginnende raam en deurroest en 128.000 km op de teller die 8500 euro moest opbrengen, dit vond ik het niet waard maar een ander schijnbaar wel want hij is weg.

Ik heb verleden week een loods aangeschaft om te klussen, eindelijk behoorlijke werkruimte en opslag. 4.6 x 9 x 7.5 en 4.6 x 4.5 verdieping
Ik ben dan ook aan het kijken naar donor auto's om te strippen voor onderdelen en te bewaren voor later, zie het ook aankomen dat we zaken gaan missen met een jaar of 10. Je ziet nu regelmatig 480 die helemaal gestript worden aangeboden in onderdelen op marktplaats e.d. Zit meer geld in onderdelen dan in verkoop sloopauto, de trend is dus aan het inzetten en prijzen zullen stijgen. Ander voorbeeld is de witte knipper/reflector gekte, hoeveel mensen wilden niet heel graag zo een setje. Er zijn dus best nog wel liefhebbers.
mbt witte knippers en reflectors, ik ga hier een gooi naar doen zodra ik een setje opoffer plastic heb, ben aardig goed met mallen maken en kunststof gieten (heb hier zelfs nog een vacuumbox voor gemaakt in het verleden) en wil ook van mijn oranje af. Zal tegen de zomer gebeuren en als het lukt zal ik meer setjes maken voor liefhebbers.
Heb nu Vadis ook aan de praat en maak een lijst met onderdelen die ik nodig acht voor mijn volvo's waarna ik die zal kopen bij de dealer, sloperij, ebay of marktplaats en op de plank zal leggen. Met name slijtdelen en lampen units en interieur delen, de juiste electronica voor mijn auto's etc.
Ik ben een verzamelaar en wil deze auto's blijven rijden.

In feb een glijer gehad met mijn ES op een ijs rotonde en complete subframe en radiator laten vervangen. totaal 1700 euro op een auto die misschien niet meer waard is dan 2000 euro is krankzinnig maar dan ben ik maar krankzinnig. Op wat roest na is die ES 100% ok.
Was behoorlijk in paniek toen het er even op leek dat ik mijn trouwe ES vaarwel moest zeggen (echt een nacht niet geslapen en liggen piekeren) en ben gelijk gaan zoeken naar een vervanger. Liep toen toevallig een 480 GT turbo met weinig km tegen het lijf en die moest ik gewoon hebben. Deze staat nu lekker droog in een garage en gebruik ik bij mooi weer of als de ES op de brug staat.

Als ik dit forum zo lees ben ik zeker niet de enige gek die vrij ver gaat om zijn 480 te behouden, in de projecten sectie staan genoeg voorbeelden van uitvoerige reparaties. Petje af voor deze mannen, gewoon doorgaan zolang het kan.

Groeten,  Danny

Offline Marcel

  • 5th gear member
  • Berichten: 944
  • De doktor kent dit virus niet!
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 17 maart 2010, 08:28 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik heb er nu twee, een 1995 ES en een net aangeschafte 1995 GT turbo, de laatste heb ik 5500 Euro voor betaald. Prijs kon me niets schelen auto is in topconditie en de beste basis om verder mee te gaan werken. Ik wil hem aanpakken en profi laten spuiten in een goeie kleur en goed conserveren (kleur nu metal donkergroen waar ik niet van houd) Leuke is dat ik een 8 maanden geleden een zelfde GT heb gezien bij de dealer, met beginnende raam en deurroest en 128.000 km op de teller die 8500 euro moest opbrengen, dit vond ik het niet waard maar een ander schijnbaar wel want hij is weg.

Ik heb verleden week een loods aangeschaft om te klussen, eindelijk behoorlijke werkruimte en opslag. 4.6 x 9 x 7.5 en 4.6 x 4.5 verdieping
Ik ben dan ook aan het kijken naar donor auto's om te strippen voor onderdelen en te bewaren voor later, zie het ook aankomen dat we zaken gaan missen met een jaar of 10. Je ziet nu regelmatig 480 die helemaal gestript worden aangeboden in onderdelen op marktplaats e.d. Zit meer geld in onderdelen dan in verkoop sloopauto, de trend is dus aan het inzetten en prijzen zullen stijgen. Ander voorbeeld is de witte knipper/reflector gekte, hoeveel mensen wilden niet heel graag zo een setje. Er zijn dus best nog wel liefhebbers.
mbt witte knippers en reflectors, ik ga hier een gooi naar doen zodra ik een setje opoffer plastic heb, ben aardig goed met mallen maken en kunststof gieten (heb hier zelfs nog een vacuumbox voor gemaakt in het verleden) en wil ook van mijn oranje af. Zal tegen de zomer gebeuren en als het lukt zal ik meer setjes maken voor liefhebbers.
Heb nu Vadis ook aan de praat en maak een lijst met onderdelen die ik nodig acht voor mijn volvo's waarna ik die zal kopen bij de dealer, sloperij, ebay of marktplaats en op de plank zal leggen. Met name slijtdelen en lampen units en interieur delen, de juiste electronica voor mijn auto's etc.
Ik ben een verzamelaar en wil deze auto's blijven rijden.

In feb een glijer gehad met mijn ES op een ijs rotonde en complete subframe en radiator laten vervangen. totaal 1700 euro op een auto die misschien niet meer waard is dan 2000 euro is krankzinnig maar dan ben ik maar krankzinnig. Op wat roest na is die ES 100% ok.
Was behoorlijk in paniek toen het er even op leek dat ik mijn trouwe ES vaarwel moest zeggen (echt een nacht niet geslapen en liggen piekeren) en ben gelijk gaan zoeken naar een vervanger. Liep toen toevallig een 480 GT turbo met weinig km tegen het lijf en die moest ik gewoon hebben. Deze staat nu lekker droog in een garage en gebruik ik bij mooi weer of als de ES op de brug staat.

Als ik dit forum zo lees ben ik zeker niet de enige gek die vrij ver gaat om zijn 480 te behouden, in de projecten sectie staan genoeg voorbeelden van uitvoerige reparaties. Petje af voor deze mannen, gewoon doorgaan zolang het kan.

Groeten,  Danny

Hallelujah!   PEACE brother ;-)
Ciao Marcel

YoungtimerKopen.NL - Passie voor auto's -

Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 645
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 17 maart 2010, 10:40 »
Ik ben blij dat mensen er zo over denken.
Want ik heb de zelfde zieke passie waar mijn vrouw niet vrolijk van wordt.

Ik ben ik het bezit van een loods van 300m2 inclusief brug.
2 480 ers waarbij 1 in de loods staat waar er een hausser uitvoering van wordt gemaakt. kosten tot nu toe (alleen aan onderdelen) zo'n 2500 euro en waar het ophoud geen idee, 10.000 euro?
Maar het kan me niks schelen! Sorry, maar 480 for ever!   

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 17 maart 2010, 12:52 »
@v480GT,

Kijk 300 m2 dat is nog eens ruimte. (kwijl uit de mond) Heb je er ook een aparte stofdichte verfruimte in ? dat zou helemaal ideaal zijn. Ik ga ook een brug aanschaffen, het is rijdbare 4 poter voor hobby gebruik die ik ook kan gebruiken als goederen lift naar mijn verdieping, werktafel voor mijn hout projectjes en die ik ook wil aanpassen als basis voor een spuitcabine. (tent eroverheen en ventilatie box met filters) Ik ken via via iemand die spuiter is die me van de zomer de basis technieken wil leren. Daarna is het gewoon proberen en kijken hoe het loopt, ben niet bang voor screwups, no pain no gain. Heb gelukkig geen sociaal leven dus tijd zat. LOL

Ik wil hierbij ook een oproepje plaatsen om adressen van sloperijen te verzamelen waar een 480 staat die ik of anderen voor redelijke prijs kunnen strippen. Dus als mensen iets weten laat ff van je horen voordat er goede onderdelen in de shredder verdwijnen.
Ik ben naarstig op zoek naar een set interieur delen om eens te kijken hoe je die het beste met leer kan bekleden om de plastic look te laten verdwijnen.
In mijn ES heb ik de rooflining in  het verleden met een creme kleur dunne zachte nepleder bekleed en dit pakte heel mooi uit als eerste experiment. Ik wil op zijn tijd mijn volledige GT interieur aanpakken en er een echte luxe uitstraling aan geven.
Ik heb toen ook in 2003 een groot aantal lappen loodbitumen in de ES geplakt, binnenzijde chassis, deuren, dak, wielkasten achter etc. de auto klinkt hierdoor als een massief blok en minder geluid aan de binnenzijde. Is een aanrader om te doen als je je auto een keertje van binnen stript om te kijken hoe het nu allemaal in elkaar zit.

Ik ben ook nog geen lid van het register maar ga dit wel doen, met name technische hulp en onderdelen hulp tegen korting lijkt me heel wat waard op de langere termijn. Heb zo een idee dat er bij het register ook flink wat onderdelen verzamelaars aktief zijn

Groeten, Danny


Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 645
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: De nieuwste niet leverbaar
« Reactie #29 Gepost op: woensdag 17 maart 2010, 13:48 »
Ik heb geen spuitcabine zou wel kunnen, genoeg ruimte.
Alleen ben ik iemand met 2 linkerhanden.
Ik vind het prachtig om te lezen dat iedereen zo begaan is met deze beauty.

Het liefst zou ik elke 480 die te koop is, willen kopen, maar helaas kan dit niet, hahahahahaha...