Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Hoe kan ik een foto plaatsen?  (gelezen 22218 keer)

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Hoe kan ik een foto plaatsen?
« Gepost op: vrijdag 05 december 2014, 16:50 »
Je wilt graag foto's plaatsen op het forum maar weet nog niet hoe dit moet? Geen zorgen want in dit topic staat het haarfijn uitgelegd!

De mogelijkheid om foto’s direct vanaf je PC op het forum te plaatsen is er niet. Het is dus zaak om de foto allereerst online te zetten. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden op je eigen webspace of op sites die hier speciaal voor zijn bedoeld. Enkele van deze sites zijn: You are not allowed to view links. Register or Login en You are not allowed to view links. Register or Login. Voor deze handleiding gebruik ik You are not allowed to view links. Register or Login als voorbeeld.

Zaak is dat er gelet wordt op een maximale fotogrootte van 800x600 pixels. Dit omdat enerzijds het kleine formaat laptop en tablets tegenwoordig erg populair is en anderzijds omdat mensen die nog met een inbelverbinding internetten een flinke vertraging hierdoor krijgen. Photobucket heeft hier een standaard oplossing voor, waarover later meer.

Mocht je foto online staan op een eigen webspace (bijvoorbeeld op You are not allowed to view links. Register or Login) dan kun je de foto op dit forum plaatsen door een code vóór en achter de url te plaatsen:
Code: You are not allowed to view links. Register or Login
[img]http://www.eigen-webspace.nl/mijn-foto.jpg[/img]
Je kunt ook zelf de url plaatsen, de url selecteren en dan op deze knop te klikken. Dat geeft het zelfde effect.

Heb je geen eigen webspace ter beschikking en wil je bijvoorbeeld Photobucket gebruik, ga dan als volgt te werk:

1. Ga naar You are not allowed to view links. Register or Login
2. Registreer een account en log in
3. Klik op Upload en klik op het tandwiel in het upload vlak.
4. Selecteer hier de grootte 800x600 en druk op opslaan.
5. Sleep de foto die jij wilt delen naar het upload vlak of klik op bladeren en klik de foto aan
6. Wanneer de foto geupload is klik je op de afbeelding.
7. Om de code te kopiëren klik je op de link met de tekst [url=http://s114… etc
8. Ga naar het forumbericht en plak (paste / Ctrl-V) de code tussen de tekst op de juiste plaats.
9. Controleer uiteindelijk je bericht na het posten of alles goed is gegaan.

Succes!
Auke