Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Wat was je grootste blunder met de 480 ?  (gelezen 16350 keer)

Offline fflunche

  • 4th gear member
  • Berichten: 653
Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 19:33 »
Kan van alles zijn , maakt niet uit.
Een aankoopblunder, een sleutelblunder, een verkeersblunder.
iedereen met de billen bloot. Ik zal de aftrap doen:

-vooruit over een varkensrug heen rijden, klonk. geen goede actie
in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in de praktijk wel

Offline artyvisual

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.015
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 19:38 »
Citaat
-vooruit over een varkensrug heen rijden, klonk. geen goede actie
+2
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in zit.

480 1.7 '89 - black
480 gt turbo '95 - 321 dark green
480 es 2.0 '94 305 black

Offline fflunche

  • 4th gear member
  • Berichten: 653
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 19:45 »
+2 ?
heb je hetzelfde gedaan dan ? ik had gelukkig geen schade maar het was wel knap suf maar ook verklaarbaar.
ging op de auto pilot, de week ervoor lagen ze er niet, wel stond er een lullig bordje
"verkeers-situatie gewijzigd" tsja, kan van alles zijn, want er is daar wel meer veranderd.
in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in de praktijk wel

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 19:49 »
In 2007 mijn eerste -smoke silver- 480 opgehaald (nog voor ik op t forum zat dus ik wist NIETS van een 480 behalve dat ik m erg mooi vond) eenmaal thuis voor de deur geparkeerd bleef ik er nog even in zitten, jeweetwel, trots om me heen kijken, uitstappen, er omheen lopen etc, toen de deur weer open en...  dat freaking alarm ging af.. doordeweekse dag half 12 's avonds.. Zenuwachtig deed ik de sleutel in het contact, contact aan- denkend dat ie dan wel uit zou gaan... not.. van alles geprobeerd.. Alle buren voor de ramen (die lagen al op bed natuurlijk) Ik maakte intussen de hele wijk wakker, haha ( ja NU kan ik er om lachen) Na meer dan tien minuten met een gillend alarm (starten deed ie wel gewoon) naar een vlakbij gelegen industrie terrein gereden... Daar ging het alarm op een gegeven moment uit en ben ik lopend naar huis gegaan.. De volgende dagen werd ik er door diverse mensen op aangesproken natuurlijk..  (schaam)  
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline artyvisual

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.015
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 20:12 »
Citaat
+2 ?
heb je hetzelfde gedaan dan ?
Oui...kl$%^%te dingen
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in zit.

480 1.7 '89 - black
480 gt turbo '95 - 321 dark green
480 es 2.0 '94 305 black

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 21:40 »
You are not allowed to view links. Register or Login
In 2007 mijn eerste -smoke silver- 480 opgehaald (nog voor ik op t forum zat dus ik wist NIETS van een 480 ...........................................De volgende dagen werd ik er door diverse mensen op aangesproken natuurlijk..  (schaam) 

Haha!   Mooi verhaal, Corne!
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline orlando

  • 4th gear member
  • Berichten: 619
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013, 23:11 »
gelukig niet met een 480  maar mijn grootste blunder ooit is  het achteruit rijden met een jeep  bij mij zelf op de hof  en vergeten dat er een c70 achter stond
volvo 480 es amiricaan bj 86
volvo 460 turbo bj 91
volvo 740 bj 87
volvo 960 bj 95
volvo c70 cabrio bj 2000

Offline fflunche

  • 4th gear member
  • Berichten: 653
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 00:12 »
krak boem ho oeps  :o
in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in de praktijk wel

Offline darkdopke

  • 3rd gear member
  • Berichten: 124
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 09:57 »
Hebben jullie even? Ik ben als beroep leerkracht van groep 7/8. We gingen op kamp waar we al jaren naartoe gaan, namelijk Molenbeersel in België ( de grens over bij roermond). Normaal fietsen we met de kids vanaf Reuver (50km). Dit jaar waren er volgauto's te weinig en dus offerde ik me maar op om met mijn gt turbo achter de kids aan te rijden en er eentje mee te nemen, mocht de fiets kapot zijn. Op het einde had ik dus 3 kids in de auto. Ik volgde de fietsers en reed een weggetje in. Er stond bij ingang van die weg een vaag vlaams verkeersbord, toch maar doorgereden. De weg werd smaller en smaller... Ging van verhard over in onverhard... De kids vonden het prachtig, ik niet. Op het einde van de weg moest ik een fietsersbrug over, waar mijn 480 dus niet overheen paste... Toen had ik 2 opties... Of 1,5 km in de achteruit... Of 300 meter linksaf door de ergste blubber die je je maar kunt bedenken, met aan de rechterkant een beek van 3 meter breed. Ik koos voor dat laatste... Het regende pijpenstelen, dus de blubberweg zat vol kuilen met water... Het was dus een gok of die kuilen diep waren of niet... Ik dacht: of ik ga er snel doorheen of ik doe het niet... Dus ik mn turbo aangesproken, flink gas gegeven en vervolgens een parcours afgelegd waar een hummer U tegen zou zeggen. Gevolg: turbolip vol modder, auto zo vies als nooit tevoren en een meester met trillende handjes, omdat hij bijna met 3 leerlingen met zn 480 in de beek had gelegen... Eind goed al goed... En een mooi verhaaltje voor bij het kampvuur...

Offline darkdopke

  • 3rd gear member
  • Berichten: 124
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 10:05 »
En het bewijs:



Lijkt niet vies, maar geloof me... haha

Offline artyvisual

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.015
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 12:26 »
Citaat
In 2007 mijn eerste -smoke silver- 480 opgehaald (nog voor ik op t forum zat dus ik wist NIETS van een 480 ...........................................De volgende dagen werd ik er door diverse mensen op aangesproken natuurlijk..  (schaam) 
Phoe, wat confronterend dit topic:
+1
In totale paniek toen de polen van de accu getrokken...
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in zit.

480 1.7 '89 - black
480 gt turbo '95 - 321 dark green
480 es 2.0 '94 305 black

Offline 480Bill

  • 4th gear member
  • Berichten: 524
  • 1996 480 GT Turbo - Dark Grey Metallic (323)
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 18:04 »
Zon driehoekig betonblok... Kun je nu nog zien op mn bodem..
Lang leve strijkkit!

Pijnlijke momentjes...
Oude liefde roest wel degelijk!
1996 480 GT Turbo - Dark Grey Metallic (323) (Nieuwe liefde!)
1989 480 Turbo - Dark Grey (304) (vervangert v.d. eerste liefde)
1988 480 Turbo - Red (231) (eerste liefde - stuk)

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 21:30 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Citaat
In 2007 mijn eerste -smoke silver- 480 opgehaald (nog voor ik op t forum zat dus ik wist NIETS van een 480 ...........................................De volgende dagen werd ik er door diverse mensen op aangesproken natuurlijk..  (schaam) 
Phoe, wat confronterend dit topic:
+1
In totale paniek toen de polen van de accu getrokken...

haha, het is zó hard dat je na een paar minuten echt in zo'n oerdrift-paniek schiet, zonder gekheid. Minuten duren dan echt lang zo. Je hersens reageren erop. Je word er bloed nerveus van en kan niet meer helder denken, haha. Stay Calm? Vergeet het. Ik wil dat nooit meer meemaken nee. (weet gelukkig intussen hoe het alarm uit te zetten, lol)
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 22:51 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Citaat
In 2007 mijn eerste -smoke silver- 480 opgehaald (nog voor ik op t forum zat dus ik wist NIETS van een 480 ...........................................De volgende dagen werd ik er door diverse mensen op aangesproken natuurlijk..  (schaam) 
Phoe, wat confronterend dit topic:
+1
In totale paniek toen de polen van de accu getrokken...

haha, het is zó hard dat je na een paar minuten echt in zo'n oerdrift-paniek schiet, zonder gekheid. Minuten duren dan echt lang zo. Je hersens reageren erop. Je word er bloed nerveus van en kan niet meer helder denken, haha. Stay Calm? Vergeet het. Ik wil dat nooit meer meemaken nee. (weet gelukkig intussen hoe het alarm uit te zetten, lol)

Ik heb het al een paar keer verteld.  In ander topic,   en om nou te vertellen dat dit mijn grootste blunder is....   'k weet het nog niet zo net.
Met 2 zoontjes naar de bergen in 480.
Op drukke camping na 's nachts rijden om 24:00 nog iets uit de achterklep pakken.
Zachtjes om niemand wakker te maken.
Oh!  Jas vergeten!
Via de passagierdeur proberen te pakken...

Alarm af!

Inderdaad:  ik vlieg een meter in de lucht en kan van blinde paniek niet meer nadenken.
Als een idioot naar de andere deur en gelukkig ging het alarm uit.

Toen de halve camping boos uit de tent was gekropen liep ik quasi geirriteerd weg, met mijn beste duits:  "immer wieder die Hollander!" mopperend...

5 mintuen later ben ik stiekem in onze eigen tent gekropen...
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re:Wat was je grootste blunder met de 480 ?
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013, 23:00 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Hebben jullie even? Ik ben als beroep leerkracht van groep 7/8. We gingen op kamp waar we al jaren naartoe gaan, namelijk Molenbeersel in België ( de grens over bij roermond). Normaal fietsen we met de kids vanaf Reuver (50km). Dit jaar waren er volgauto's te weinig en dus offerde ik me maar op om met mijn gt turbo achter de kids aan te rijden en er eentje mee te nemen, mocht de fiets kapot zijn. Op het einde had ik dus 3 kids in de auto. Ik volgde de fietsers en reed een weggetje in. Er stond bij ingang van die weg een vaag vlaams verkeersbord, toch maar doorgereden. De weg werd smaller en smaller... Ging van verhard over in onverhard... De kids vonden het prachtig, ik niet. Op het einde van de weg moest ik een fietsersbrug over, waar mijn 480 dus niet overheen paste... Toen had ik 2 opties... Of 1,5 km in de achteruit... Of 300 meter linksaf door de ergste blubber die je je maar kunt bedenken, met aan de rechterkant een beek van 3 meter breed. Ik koos voor dat laatste... Het regende pijpenstelen, dus de blubberweg zat vol kuilen met water... Het was dus een gok of die kuilen diep waren of niet... Ik dacht: of ik ga er snel doorheen of ik doe het niet... Dus ik mn turbo aangesproken, flink gas gegeven en vervolgens een parcours afgelegd waar een hummer U tegen zou zeggen. Gevolg: turbolip vol modder, auto zo vies als nooit tevoren en een meester met trillende handjes, omdat hij bijna met 3 leerlingen met zn 480 in de beek had gelegen... Eind goed al goed... En een mooi verhaaltje voor bij het kampvuur...

Mooi verhaal!
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....