Ik ben sinds kort weer bezig met de 480. Na ‘m een paar jaar niet gebruikt te hebben begon het weer te kriebelen.
Niet vandaag maar afgelopen donderdag eindelijk na een jaar of 4 met een slechte startmotor te hebben getobd, vervangen voor een nieuwe. Toch wel een paar uur mee bezig geweest zeg wat een klus is dat.
Start wel echt zoals het hoort nu. Ben nu niet meer bang dat de startmotor niet meer wilt als ik even naar het winkelcentrum ben geweest.
Ongeveer 2 weken daarvoor heb ik de tellerbak gedemonteerd, de kilometer teller telde niet meer elke kilometer mee (nou rijd ik ook echt amper met de auto maar toch). Dus het tandwieltje wat ik al een poos geleden van Ewoud heb gekocht gemonteerd. Bij de eerste testrit slingerde de toerenteller en kilometerteller als eens gek dus vorige week donderdag nog maar weer een keer de tellerbak er uit en alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd. (Bedankt Robert, voor jouw adviezen!).
Gelijk de tellerbak lampjes vervangen.
Nu nog de lampjes achter de klimaatregeling. En nog een paar andere klusjes;
Achterlichten opknappen
Veren achter vervangen voor originele exemplaren
Bumpstops achter vervangen
Gordelaangever repareren
Cruise control inbouwen
Mistlampen opknappen en monteren
Sidemarkers achter weer werkend maken
Jaloezieën maken en monteren
Distriebutieriem vervangen
Onderhoudsbeurt uitvoeren
En er zijn nog wel een paar dingen die ik nu vergeet.
O ja! De stationair regelklep vervangen!! Ik spuit m nu ongeveer om de rit vol met wd40 om het toerental netjes rond de 1000rpm te houden. Anders gaat hij eerst schommelen en als ik nog langer wacht loopt hij 2000rpm stationair.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk