Vanmiddag trouwens weer aan een 480 gesleuteld, dit maal een 480 S, die is van Casper die niet op forum of Facebook zit en hier 1 km vandaan woont.
Van zijn 480 stonden de koplampen permanent omhoog. Al eerder de fout geprobeerd te vinden, toen leek een defecte microswitch in de motorkapsluiting de boosdoener te zijn. Dat was ook zo, maar de sluiting hoefde ik gelukkig niet te vervangen, een fikse dosis WD40 maakte de schakelaar weer gangbaar en de lampen konden weer dicht.
Maar een 480 geeft zich niet zomaar gewonnen. De motor in de rechter koplamp maakte al aardig wat herrie en na een paar keer op en neer klappen stopte de koplamp terwijl het motortje een schrapend geluid maakte. Die was duidelijk overleden. Gelukkig had ik nog een motortje in voorraad, ben ik best handig geworden met het vervangen van die dingen en scheen de zon volop, van de kou was niets te merken. Meteen de gasveertjes vervangen (van de groupbuy), die deden helemaal niets meer na 26 jaar en dat is waarschijnlijk de oorzaak van het kapotte motortje.
Na een uurtje of twee klussen had deze 480 zijn meest kenmerkende feature weer terug!
Er staan nog een paar dingetjes op de to-do-lijst van deze auto (rollers gordelaangevers zijn weg, gordelsluiting bestuurderskant is defect, voorruit heeft een scheur en distributieriem moet vervangen worden) maar een 480 die niet roest in de wielkasten is zeldzaam...