Ai Ai Ai, Gisteren weer een heel belangrijke les geleerd, als je een moertje kwijt raakt tijdens sleutelen blijf zoeken tot je hem hebt, niety aannemen dat die wel ergens uit komt rollen zeker aan de v-snaar zijde.
Gisterenochtend vroeg op pad met de 480 voor afspraak en vlak voor snelweg opdraaien een rare klap en geen powersteering meer, temperatuur omhoog etc. V-snaar gebroken. Nu weet ik dus waar dat moertje was gebleven, was keurig opgepikt tijdens rijden en breuk v-snaar veroorzaakt. Geen schade aan pulleys gelukkig.
Gelukkig was mijn Volvo dealer redelijk dichtbij dus in 4 etappes naar de garage toe, iedere keer water temp 110 c motor uit en wachten en weer verder.
Had totaal geen zin om zelf de snaar te doen, was beetje pissed off met mezelf, dus mijn vriendelijke garage gevraagd en dit was om 12 uur al weer klaar.
Als iemand nog de bovenzijde van de snaar bescherm kap heeft liggen laat me even weten, die is door de breuk gescheurd en hoewel de garage die geplakt heeft wil ik een hele hebben om weer in orde te maken.
Ik had beter moeten weten, heb in mijn werk eens een 5000 kW electromotor na installatie op de scheepswerf weer laten verwijderen omdat een bemanningslid dacht dat er een M12 moertje van de luchtkast in de motor was gevallen. Moertje was niet te vinden van buitenaf.
Hele verwijder actie kostte rond de 35k US en hoop mensen over de zeik maar moertje werd gevonden in de workshop na uit elkaar halen van de motor.
Lag keurig klem op een stator winding, had een geweldige klap gegeven als er was opgestart en schade en vertraging zou in de tonnen hebben gelopen.
Altijd goed weer even scherp gesteld te worden al kwam het gisteren even heel slecht uit.
Gr, Danny