Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II  (gelezen 417057 keer)

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1170 Gepost op: maandag 11 april 2016, 15:05 »
Airco laten vullen. Nu weer heerlijk koel met de toertochten in het vooruitzicht.







(taal is niet de sterkste kant van deze aircoboer )
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1171 Gepost op: zaterdag 16 april 2016, 18:41 »
Dashboardkastje vervangen, die zat nog maar met 1 schroef vast, de andere drie bevestigingsogen waren afgebroken. Ik heb de klep overgezet, zodat het slot nog steeds werkt met originele sleutel. En nu zit de boel weer netjes met 4 schroeven vast.


De oude ligt in de kliko.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline orlando

  • 4th gear member
  • Berichten: 619
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1172 Gepost op: zaterdag 16 april 2016, 19:25 »
Vandaag een zwarte en een witte

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

volvo 480 es amiricaan bj 86
volvo 460 turbo bj 91
volvo 740 bj 87
volvo 960 bj 95
volvo c70 cabrio bj 2000

Offline orlando

  • 4th gear member
  • Berichten: 619
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1173 Gepost op: zaterdag 16 april 2016, 19:25 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Vandaag een zwarte en een witte

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gt opgehaald

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

volvo 480 es amiricaan bj 86
volvo 460 turbo bj 91
volvo 740 bj 87
volvo 960 bj 95
volvo c70 cabrio bj 2000

Offline Telegraphroad

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.213
  • Volvo 480 Collection
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1174 Gepost op: zaterdag 16 april 2016, 19:26 »
Gefeliciteerd Orlando, is de dark grey nog te redden of gaat ie in onderdelen?
Volvo 480 Collection no 462
Dark Grey Metalic

Offline orlando

  • 4th gear member
  • Berichten: 619
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1175 Gepost op: zondag 17 april 2016, 21:36 »
alles is te redden als je tijd en geld hebt  de achter schermen zijn wel hardt van buiten  de bumperbalk achter is slecht  de verlichting heeft zen beste tijd gehad  de lak mag wel een flinke poetsbeurt  bumpers moeten gespoten worden  binnen nieuwe kranten bakjes en gordel aangevers en nog wel het een en ander om netjes te maken   en dan nog de originele start onderbreker verwijderen  ik denk dat ie daarom niet start staat vanaf 2012 stil dus weet niet wat er voor de keuring nog zou zijn  dus ik weet niet of het wat gaat worden   de witte heeft nog apk tot het einde van het jaar maar die schakelt niet  heeft wel zen gebruikers sporen na 26 jaar  maar de verlichting is netjes  en de lak ook wel als je hem oppoetst op de bumperhoeken na wel beginnende roest bij de achter schermen maar nog wel te verhelpen en niet aan de zijkanten  binnen bumper achter wordt wel matig  van binnen niet echt schokkend  goed poetsen en lak van de leren bekleding bij de instap maar niet kapot   
volvo 480 es amiricaan bj 86
volvo 460 turbo bj 91
volvo 740 bj 87
volvo 960 bj 95
volvo c70 cabrio bj 2000

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1176 Gepost op: donderdag 21 april 2016, 09:24 »
Nieuwe radiateur laten plaatsen, de oude was gaan lekken. Airco-radiateur kon gelukkig behouden blijven (die zat zo vast dat ze vooraf niet durfden garanderen dat die in één geheel los zou komen).
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline Martijn Breda

  • 1st gear member
  • Berichten: 10
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1177 Gepost op: donderdag 21 april 2016, 21:38 »
CEM losgehaald om te zien of deze de storing in raambediening veroorzaakt..... Niets vreemds te zien; contactspray op gespoten en... helaas....... niets veranderd......

Offline kingrichy

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 617
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1178 Gepost op: zaterdag 23 april 2016, 20:05 »
Cruise control ingebouwd.
Om vervolgens een poging te doen om de CC te testen met een wieltje van de grond.
Ging in principe best goed, km/h gingen mooi omhoog naar >60km/h maar geen werkende CC.
Telkens ging ie even aan, Cruise ging branden in het dashboard, maar viel gelijk uit. ??? ??? ???

Vervolgens heel de middag/avond bezig met alles controleren.
Toen was ik er eindelijk helemaal klaar mee en besloot alles op te bouwen en de 480 op stal te zetten.
Dus de weg op en toch nog maar eens proberen, en ra ra de CC werkt. :hmm: :hmm: :hmm:

480 ES 1.7 automaat Red 76700km 1991

Offline artyvisual

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.015
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1179 Gepost op: zaterdag 23 april 2016, 20:49 »
Zal dat niet komen omdat je getest hebt met de wieltjes van de grond? Om dan zonder weerstand 60 km te laten draaien is er zo weinig gas voor nodig dat de cc dat niet kan handelen.
« Laatst bewerkt op: zondag 24 april 2016, 09:31 door artyvisual »
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in zit.

480 1.7 '89 - black
480 gt turbo '95 - 321 dark green
480 es 2.0 '94 305 black

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1180 Gepost op: zaterdag 23 april 2016, 23:41 »
Cruise control is bijzonder gevoelig voor een slecht signaal uit de snelheidsmeter. Bovendien werkt die niet onder de 50 km/h. Maar ik heb steeds meer het idee dat een 480 gewoon een auto met karakter is. :donenothing:
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline kingrichy

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 617
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1181 Gepost op: zondag 24 april 2016, 09:03 »
Laten we het er maar op houden dat de CC gewoon heel gevoelig is. De 480 deed ook 0-100km/h in 3 sec, is lang niet gek voor een non-turbo automaat :D :D :D
Maar ook terug naar 0km/h ging in zo'n 3sec en dat zonder te remmen..
Denk dat dat CC het gewoon niet bij kon houden.
480 ES 1.7 automaat Red 76700km 1991

Offline Andreas

  • 3rd gear member
  • Berichten: 192
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1182 Gepost op: dinsdag 03 mei 2016, 09:08 »
Een tijd geleden op zoek naar een goede koppakking voor de 480. Allemaal leuke merken gevonden zoals Elring, Victor Reinz en Ajusa maar ik kon maar niet vinden welke nou het beste was. Dan maar op zoek naar de OEM van koppakkingen voor Volvo, uiteindelijk gevonden dat dit Goetze is. Dus ik maar zoeken naar iemand die nog Goetze kon leveren voor een 2 liter maar niemand had hem meer leek het wel, alsof het gewoon niet meer werd geproduceerd. In de catalogus heb ik het artikelnummer gevonden, daarop gezocht maar ook niemand die het binnen 6 weken kon leveren, laat staan uberhaupt in voorraad had of de garantie kon geven van levering. Uiteindelijk werd mij verteld dat Brezan bij mij in de buurt hem nog kon leveren, dus daar naar toe gebeld. Deze had hem ook niet meer maar had wel Payen liggen. Payen en Goetze is beide van Federal Mogul wist ik maar ik wil het gewoon lekker origineel. Ik ga zoeken, kom ik opeens deze You are not allowed to view links. Register or Login tegen en wordt alles duidelijk. Al rond 2010 heeft FM het merk Goetze soortemet gefuseerd met Payen en alles wat leverbaar was onder Goetze is nu een Payen 'alternatief' (dus precies hetzelfde beestje alleen een ander naampje).

Zo heb ik uiteindelijk toch een Payen koppakking gehaald en deze ligt er nu op :) Hopen dat hij het wat langer volhoudt dan de vorige, ik gok dat die het zo'n 30.000 km heeft volgehouden. Daarbij zijn gelijk de bougies, oliekeerringen, inlaat- en uitlaatpakking en oliepomppakking vervangen.

Offline CdE

  • 4th gear member
  • Berichten: 379
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1183 Gepost op: dinsdag 03 mei 2016, 09:19 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Een tijd geleden op zoek naar een goede koppakking voor de 480. Allemaal leuke merken gevonden zoals Elring, Victor Reinz en Ajusa maar ik kon maar niet vinden welke nou het beste was. Dan maar op zoek naar de OEM van koppakkingen voor Volvo, uiteindelijk gevonden dat dit Goetze is. Dus ik maar zoeken naar iemand die nog Goetze kon leveren voor een 2 liter maar niemand had hem meer leek het wel, alsof het gewoon niet meer werd geproduceerd. In de catalogus heb ik het artikelnummer gevonden, daarop gezocht maar ook niemand die het binnen 6 weken kon leveren, laat staan uberhaupt in voorraad had of de garantie kon geven van levering. Uiteindelijk werd mij verteld dat Brezan bij mij in de buurt hem nog kon leveren, dus daar naar toe gebeld. Deze had hem ook niet meer maar had wel Payen liggen. Payen en Goetze is beide van Federal Mogul wist ik maar ik wil het gewoon lekker origineel. Ik ga zoeken, kom ik opeens deze You are not allowed to view links. Register or Login tegen en wordt alles duidelijk. Al rond 2010 heeft FM het merk Goetze soortemet gefuseerd met Payen en alles wat leverbaar was onder Goetze is nu een Payen 'alternatief' (dus precies hetzelfde beestje alleen een ander naampje).

Zo heb ik uiteindelijk toch een Payen koppakking gehaald en deze ligt er nu op :) Hopen dat hij het wat langer volhoudt dan de vorige, ik gok dat die het zo'n 30.000 km heeft volgehouden. Daarbij zijn gelijk de bougies, oliekeerringen, inlaat- en uitlaatpakking en oliepomppakking vervangen.

Tja, ik wil niet negatief doen, maar er moet een oorzaak zijn als die pakking maar 30.000 meegaat. Misschien kop of blok niet vlak? Helaas ervaring mee (niet met 480).
Volvo 480 Turbo, 1994, White
Volvo 164, 1970, California White
Honda Civic 1.6 VTEC, 2003

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1184 Gepost op: dinsdag 03 mei 2016, 13:06 »
Het is verstandig om dergelijke reparaties uit te laten voeren door gekwalificeerde monteurs, of door iemand die héél goed weet wat hij/zij aan het doen is... En als je kop er toch af moet, doe dan meteen een setje nieuwe uitlaatkleppen erin (kosten een tientje per stuk), nieuwe klepsteelrubbers, nieuwe nokkenaskeerringen en breng de kop weg om te laten controleren op vlakheid en eventueel nieuwe klepzittingen erin, en uiteraard de kleppen opnieuw inslijpen. Kun je zo weer 200.000 km vooruit, als het niet meer is.
Ik heb een tijdje geleden een koppakkingsset van het merk "goedkoopie" op de kop getikt: You are not allowed to view links. Register or Login
Elring is ook niet zo duur: You are not allowed to view links. Register or Login (49,12 euro incl. verzendkosten)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 mei 2016, 13:15 door brinkie »
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010