Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II  (gelezen 419712 keer)

Offline Daniel480

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.390
    • De Zwedentrip 2010
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1500 Gepost op: zondag 09 juli 2017, 09:39 »
Setje Bilstein B4 gemonteerd als vervanger van de Koni Sport voor en achter.

Ik moet zeggen, dat rijdt best aardig, maar een heel groot verschil is het ook niet ( Koni´s zijn " open " geweest ).
Daar waar de ene demper beter scoort, doet de andere het weer op de mindere punten van de andere demper.

Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P   Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES   Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo   Volvo 480 Turbo AT
Saab 9000i Volvo 345GL VIP

Offline Daniel480

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.390
    • De Zwedentrip 2010
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1501 Gepost op: zaterdag 15 juli 2017, 09:03 »
Raammechanisme vervangen, links en rechts. Die hadden niet meer lang  :)
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P   Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES   Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo   Volvo 480 Turbo AT
Saab 9000i Volvo 345GL VIP

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1502 Gepost op: zaterdag 15 juli 2017, 09:10 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Raammechanisme vervangen, links en rechts. Die hadden niet meer lang  :)

Hoe merk je of ze aan het eind van levensduur zijn?
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline Daniel480

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.390
    • De Zwedentrip 2010
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1503 Gepost op: zaterdag 15 juli 2017, 13:13 »
Dat jij dat vraagt  :o
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P   Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES   Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo   Volvo 480 Turbo AT
Saab 9000i Volvo 345GL VIP

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1504 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2017, 21:28 »
Het interieurfilter vervangen. Was wel nodig geloof ik...
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1505 Gepost op: vrijdag 05 januari 2018, 17:57 »
De Paris Blue laten uitlijnen en de gordelgesp aan de passagierskant vervangen.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1506 Gepost op: zondag 07 januari 2018, 13:39 »
Na 5 maanden stil gestaan winterbanden erop en stukkie rijden.  Blijkt r koplamp motor er mee op te zijn gehouden. Dacht mooi klusje ff vervangen, viel dus zwaar tegen, zit net een boutje waar ik niet bij kom om de koplamp assy weg te halen zodat die pokke motor eraf kan, die moet je van achterzijde lossen, lekker handig van volvo.
Kon het niet af maken morgen weer poging wagen met klein rateltje, waarom is het niet mogelijk die motor er gewoon uit te schuiven, wat een ontwerp.

Verder iedereen beste wensen voor 2018.

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1507 Gepost op: zondag 07 januari 2018, 15:07 »
Ha Danny, ben je weer in het land.

Yep, daar zit het boutje van de EVAP pot in de weg. Een ratelsleutel 10 is je vriend, net zover uitdraaien dat je het frame er overheen kunt schuiven. En erop letten dat de aluminium bussen die om de bouten aan de achterkant zitten niet in de holle ruimte achter de koplamp donderen want je krijgt ze er haast niet meer uit.

Ook de beste wensen :)
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Alexander

  • 4th gear member
  • Berichten: 532
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1508 Gepost op: zondag 07 januari 2018, 16:31 »
Haha, dat is echt een schijtklus ja :D
Links is veel makkelijker, accu eruit en bob's your uncle.
Saab 900NG 2.5 V6 SE Cabrio - 1997
Ford Transit Connect L2 1.5 TDCI - 2020

Offline Daniel480

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.390
    • De Zwedentrip 2010
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1509 Gepost op: zondag 07 januari 2018, 17:15 »
Koop dat een kadett B
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P   Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES   Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo   Volvo 480 Turbo AT
Saab 9000i Volvo 345GL VIP

Offline Nielo

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 836
  • :)
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1510 Gepost op: zondag 07 januari 2018, 18:31 »
Ik gebruik daar een ratelring sleutel daarvoor :)
Nu gaat de linkerkant met geluid omhoog af en toe schokkerig omhoog.
Volvo 480 turbo paris blue

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1511 Gepost op: maandag 08 januari 2018, 16:37 »
Anders gewoon even naar de dealer brengen. Whaha.
Auke

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1512 Gepost op: maandag 08 januari 2018, 17:29 »
Bwahahahahahaha die hebben nog nooit een 480 gezien hier. :D
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1513 Gepost op: dinsdag 09 januari 2018, 02:00 »
Lamp doet het weer, Ik heb het boutje uitgeboord kon er met geen mogelijkheid bijkomen zonder ruitensproei reservoir uit te bouwen, had nog reserve frame liggen en nu een boutje met moer aan voorzijde gemaakt voor volgende keer. Mijn reserve koplamp motor gaat laatste cm dicht ook schokkerig.  Ik ga nu maar 2 motoren kogelvrij maken heb nog 3 reserve over.

Bij degene die ik heb vervangen zijn de contacten voor omhoog niet meer goed.

Ook maar gelijk de LED dagrij verlichting erin gedaan, lagen al een tijdje op de plank, sodeju wat een puist licht, echt superwit.

@Brinkie, ja was even lekker in midden oosten, paar maanden Dubai en Oman, grote constructie en modificatie klus voor een baggerproject. Nu even een paar weken vrij en in februari weer naar volgend project. De rustige tijd is voorbij, afgelopen jaar weinig thuis geweest en dit jaar ook al vol geboekt.

Gr, danny

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Reactie #1514 Gepost op: woensdag 10 januari 2018, 07:40 »
Ai Ai Ai,  Gisteren weer een heel belangrijke les geleerd, als je een moertje kwijt raakt tijdens sleutelen blijf zoeken tot je hem hebt, niety aannemen dat die wel ergens uit komt rollen zeker aan de v-snaar zijde.
Gisterenochtend vroeg op pad met de 480 voor afspraak en vlak voor snelweg opdraaien een rare klap en geen powersteering meer, temperatuur omhoog etc.  V-snaar gebroken.  Nu weet ik dus waar dat moertje was gebleven, was keurig opgepikt tijdens rijden en breuk v-snaar veroorzaakt. Geen schade aan pulleys gelukkig.

Gelukkig was mijn Volvo dealer redelijk dichtbij dus in 4 etappes naar de garage toe, iedere keer water temp 110 c motor uit en wachten en weer verder.

Had totaal geen zin om zelf de snaar te doen, was beetje pissed off met mezelf, dus mijn vriendelijke garage gevraagd en dit was om 12 uur al weer klaar.
Als iemand nog de bovenzijde van de snaar bescherm kap heeft liggen laat me even weten, die is door de breuk gescheurd en hoewel de garage die geplakt heeft wil ik een hele hebben om weer in orde te maken.

Ik had beter moeten weten, heb in mijn werk eens een 5000 kW electromotor na installatie op de scheepswerf weer laten verwijderen omdat een bemanningslid dacht dat er een M12 moertje van de luchtkast in de motor was gevallen. Moertje was niet te vinden van buitenaf.
Hele verwijder actie kostte rond de 35k US en hoop mensen over de zeik maar moertje werd gevonden in de workshop na uit elkaar halen van de motor.
Lag keurig klem op een stator winding, had een geweldige klap gegeven als er was opgestart en schade en vertraging zou in de tonnen hebben gelopen.

Altijd goed weer even scherp gesteld te worden al kwam het gisteren even heel slecht uit.

Gr,  Danny