Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: De 480 en de APK  (gelezen 339293 keer)

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1050 Gepost op: zondag 22 december 2019, 15:56 »
Ik heb nog een complete rail liggen met injectoren, die ga ik maar eens opsturen dan. Want mijn auto heeft bij iedere APK wel het probleem dat 'ie eerst even flink warm gereden moet worden, anders komt 'ie niet door de CO meting.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Dino1970

  • 3rd gear member
  • Berichten: 294
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1051 Gepost op: maandag 23 december 2019, 10:09 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik heb nog een complete rail liggen met injectoren, die ga ik maar eens opsturen dan. Want mijn auto heeft bij iedere APK wel het probleem dat 'ie eerst even flink warm gereden moet worden, anders komt 'ie niet door de CO meting.

voor de duidelijkheid: het reinigen van de injectoren had mijn CO-probleem niet opgelost. Dat was zoals ik eerder schreef de lambda signaalkabel die sluiting maakte met de mantel (en die mantel ligt aan de massa).

Een injector die niet goed afsluit kan overigens wel voor hoge CO (en HC) zorgen. Maar ik denk niet dat je dat teniet kan doen door eerst flink warm te rijden, ik zou het probleem de oplossing in een andere richting zoeken.
« Laatst bewerkt op: maandag 23 december 2019, 12:58 door Dino1970 »
1988 480 Turbo | SX-TV-91 | 231 Red
1988 480 Turbo | TB-67-TX | 231 Red
2011 Alfa Romeo Giulietta | 11-PVG-1 | Rosso Competizione
1995 480 2.0 ES | 322 Flame Red Metallic
1973 Lancia 2000 HF coupe | Verde Scuro

Offline artyvisual

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.015
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1052 Gepost op: maandag 23 december 2019, 12:07 »
mijn advies zou zijn om de oplossing te zoeken. (sorry)
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in zit.

480 1.7 '89 - black
480 gt turbo '95 - 321 dark green
480 es 2.0 '94 305 black

Offline Dino1970

  • 3rd gear member
  • Berichten: 294
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1053 Gepost op: maandag 23 december 2019, 12:59 »
You are not allowed to view links. Register or Login
mijn advies zou zijn om de oplossing te zoeken. (sorry)
inderdaad, dank u
1988 480 Turbo | SX-TV-91 | 231 Red
1988 480 Turbo | TB-67-TX | 231 Red
2011 Alfa Romeo Giulietta | 11-PVG-1 | Rosso Competizione
1995 480 2.0 ES | 322 Flame Red Metallic
1973 Lancia 2000 HF coupe | Verde Scuro

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1054 Gepost op: dinsdag 24 december 2019, 14:10 »
De lambda is ook verdacht in dezes, na lange tijd stationair draaien gaat het storingslampje aan. Storingscode uitgelezen, blijkt dat het verwarmingselement niet werkt. Maar dat is al 2 APK's het geval dus ik heb geen haast :donenothing:
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline SB

  • 4th gear member
  • Berichten: 368
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1055 Gepost op: maandag 27 januari 2020, 23:46 »
Joepie!
Zonder opmerkingen een jaar APK erbij.
Uiteraard nog wel wat te doen, maar héél blij!

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1056 Gepost op: dinsdag 28 januari 2020, 07:19 »
Gefeliciteerd Sybo.
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline JeroenM

  • 2nd gear member
  • Berichten: 43
  • Volvo 480 ES Two Tone
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1057 Gepost op: dinsdag 28 januari 2020, 22:43 »
Mooi!

Offline Paul Heemskerk

  • 1st gear member
  • Berichten: 3
  • Lopen doe ik al genoeg
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1058 Gepost op: woensdag 29 januari 2020, 23:27 »
wil graag een andere uitlaat onder mijn Volvo 480 ES laten monteren ,  op maat gemaakt maar hoe te handelen ?
2 uitlaatpijpen onder de bumper en liefst zonder dat emissie-gedoe
Paul's wheels:
Volvo 480 ES Paris Blue
Harley Davidson electra glide limited edition
Mercedes B electric drive
Citroen Berlingo

Offline roel

  • 3rd gear member
  • Berichten: 124
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1059 Gepost op: woensdag 29 januari 2020, 23:31 »
Weet niet hoeveel haast je ermee hebt. en hoeveel je er aan uit wilt geven. Ik heb toevallig net zelf een custom uitlaat onder mijn 480 gelast.

Offline DOPterreur

  • 2nd gear member
  • Berichten: 83
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1060 Gepost op: vrijdag 31 januari 2020, 13:46 »
Mijne is helaas net afgekeurd met steekproef. Remslang lv en la slecht. Laswerk aan krikpunt lv. Mistlicht te hoog. Remlicht defect en nog wel het meest aparte is afkeur op de rode knipperlichten ondanks dat ze er misschien al 10 jaar inzitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: maandag 03 februari 2020, 19:06 door DOPterreur »

Offline Hendrik

  • Donateur '17
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 527
  • alles kan kapot, maar alles kan ook gemaakt worden
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1061 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 09:10 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Mijne is helaas net afgekeurd met steekproef. Remleiding lv en la slecht. Laswerk aan krikpunt lv. Mistlicht te hoog. Remlicht defect en nog wel het meest aparte is afkeur op de rode knipperlichten ondanks dat ze er misschien al 10 jaar inzitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

rode knipperlichten? Waarschijnlijk hebben de eigenaren steeds omgewisseld met de apk want voor zover ik weet heeft dat nooit gemogen.
Tenzij je een Amerikaans type goedkeuring hebt en ook dan alleen op de achterkant
Volvo S80 2.4 170pk daily drive
Volvo 480 1.7 Turbo (project)  WIT!!
Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Volvo 480 2.0I ES GT-Line (sloper geworden)
Volvo S40 1.9TD (nu ergens op een sloop)

Offline Paul Heemskerk

  • 1st gear member
  • Berichten: 3
  • Lopen doe ik al genoeg
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1062 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 14:37 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Weet niet hoeveel haast je ermee hebt. en hoeveel je er aan uit wilt geven. Ik heb toevallig net zelf een custom uitlaat onder mijn 480 gelast.
Roel, geen haast .maar komt je 480 met een custom uitlaat wel door de apk met KAT of zonder . en aan welk bedrag moet ik denken als jij die maakt ?
Paul's wheels:
Volvo 480 ES Paris Blue
Harley Davidson electra glide limited edition
Mercedes B electric drive
Citroen Berlingo

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1063 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 18:39 »
Er zit een maas in de APK regelgeving, waardoor auto's die vóór 1996 op de weg zijn gekomen, geen katalysator hoeven te hebben, het CO percentage mag maximaal 3,5% zijn.
Zit die er wel op, dan moet deze functioneren (als in: CO lager dan 0,5%) en vanaf 1-1-1993 is er zelfs een viergastest verplicht.
Dus heeft je auto een datum eerste toelating die niet voorbij 31-12-1995 ligt, dan mag je de katalysator weglaten. Lambdasonde zou ik laten zitten, want zonder deze functioneert de ECU niet.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline DOPterreur

  • 2nd gear member
  • Berichten: 83
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1064 Gepost op: woensdag 05 februari 2020, 18:11 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Mijne is helaas net afgekeurd met steekproef. Remslang lv en la slecht. Laswerk aan krikpunt lv. Mistlicht te hoog. Remlicht defect en nog wel het meest aparte is afkeur op de rode knipperlichten ondanks dat ze er misschien al 10 jaar inzitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ook ik mag er weer een jaar tegenaan! Gisteravond klaargemaakt en vanochtend bij de garage afgegeven en om 3 uur stond ze al klaar met een vers krikpunt en goed in de tectyl. Niets dan lof voor Garage Jansen te Druten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk