Driemaal is scheepsrecht!
Sinds november 2022 was hij uit de vaart, de hele winter ben ik druk bezig geweest met opknappen, maar na veel werk, uiteindelijk nog een motorwissel ook is mijn 480 eindelijk weer legaal de weg op!
Op 21 mei vond die motorwissel uiteindelijk plaats (hoe dat verder gegaan is, is een verhaal voor een andere keer), en om de auto klaar te krijgen voor de tourrit van 27 mei heb ik de hele week elke avond doorgewerkt om hem helemaal af te maken voor de apk van 26 mei. De auto liep en reed fantastisch, maar toch afgekeurd vanwege de welbekende handrem. Helaas de tourrit moeten rijden in (ook niet verkeerd) mijn Xantia.
Handrem opgelost, maar bij de volgende keuring kwamen er ineens meer lijken uit de kast (die bij de eerste keuring echt wel aanwezig waren) ; wiellager, remverschil, haperende klapkoplamp, accubak niet deugdelijk gedemonteerd... Tsja, met het schooljaar in afrondende fase en mijn baan was het toch lastig om hem dan af te maken voor de tourrit van 9 juli.
De afgelopen 2 weken had ik vakantie, dus mooi tijd gehad om de 480 nu echt door de APK te loodsen. Remverschil opgelost door een roestige geleidepen schoon te maken en in te vetten, accubak goed vast gezet (met tyraps, maar daar hebben we het niet over) en het wiellager bleek een stuurkogel te zijn met wat speling (maar nog wel binnen de acceptabele marge) en toen is die met een nieuwe aandrijfashoesklem toch door de apk gekomen. Hij mag weer de weg op!