Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: De 480 en de APK  (gelezen 247711 keer)

Offline Papegaaij

• Donateur '18
  • 5th gear member
Re: De 480 en de APK
« Reactie #1110 Gepost op: donderdag 30 september 2021, 17:10 »
Een roestpunt, o jee.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo V40 D2
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline Esdoorn

• 2nd gear member
« Reactie #1111 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2021, 09:04 »
Het is weer APK seizoen: ook mijn ‘gouden’ 480 is goedgekeurd en mag weer 2 jaar door wat APK betreft. Allemaal vanzelf ging het niet.

- Omdat de voorruitontwaseming het pas vanaf stand 2 doet was dat Voorde APK eigenlijk met de hakken over de sloot —> hier moet ik binnenkort goed naar kijken. Begreep dat het aan de weerstand kan liggen (ik hou me aanbevolen voor tips of vervanging)
- Een kapotte richtingaanwijzer bleek toch geen simpel defect lampje te zijn, maar een kabel breuk (wat een zoektocht)
- Het gangbaar maken van de rechter vooorrem werd uiteindelijk toch een nieuwe remklauw (€€)
- het vervangen van de twee rubberen remleidingen voor was gelukkig wel een simpel klusje

Een klein emmertje leeggegooid, maar weer gelukt. Grotere uitdaging wordt het aanpakken van roest bij o.a. de voorruit. En de achterlichten zijn bijna ondoorzichtig aan het worden (opschuren/polijsten/lakken is allemaal al eens gedaan). Laat betaalbare replica’s  -waar al jaren over wordt gesproken- maar komen  :)

Offline gerotterdam

• Donateur '15
  • 5th gear member
  • betutteling is zinloos; passie is goud
« Reactie #1112 Gepost op: zondag 03 oktober 2021, 13:31 »
Whow..  proficiat man!
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline irix

• 3rd gear member
« Reactie #1113 Gepost op: donderdag 07 oktober 2021, 09:22 »
Met 2 nieuwe draagarmen (voor) is hij de APK weer door. De rubbers waren op, maar alleen rubbers vervangen is natuurlijk ook een beetje stom, vandaar de hele draagarmen.