Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: 480 specialist gezocht omgeving Twente!  (gelezen 576 keer)

Offline Tjakko

  • 1st gear member
  • Berichten: 1
480 specialist gezocht omgeving Twente!
« Gepost op: vrijdag 17 januari 2025, 14:20 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jacco en woon in Twente. Ik ben aan het rondkijken naar een leuke 480! Gezien de matige reputatie van de auto op het gebied van betrouwbaarheid (alhoewel dat wellicht erg subjectief is) zoek ik een specialist bij mij in de buurt waar ik terecht kan bij problemen.

Weet iemand van jullie een goed adres? In Delden zit Thom de Jong. Dit is een allround Volvo specialist. Prima adres denk ik, maar geen 480 specialist.

Bedankt voor jullie reacties!

Groet, Jacco

Offline Jeroen

  • 2nd gear member
  • Berichten: 93
Re: 480 specialist gezocht omgeving Twente!
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 21 januari 2025, 17:53 »
Ha Jacco, goede smaak heb je! Met de betrouwbaarheid zit het wel goed, als je ‘m netjes onderhoudt en behandelt. Een echte specialist weet ik zo niet in Twente, maar een allround monteur met gevoel voor oude auto’s zou je moeten kunnen helpen. Succes en benieuwd naar een foto als je er een hebt gevonden!
480 GT 1994 dark grey
480 ES 1995 flame red (uitgebrand 2015)
142 1969

Offline Dino1970

  • 4th gear member
  • Berichten: 300
Re: 480 specialist gezocht omgeving Twente!
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 22 januari 2025, 11:19 »
Mijn gedachten hierover:
Met het steeds schaarser worden van de 480 zullen ook de specilalisten wel minder worden. Maar in de basis is de 480 best een betrouwbare auto, en goed te onderhouden door elke garage als je het zelf niet wil of kunt. Distributie, koppeling en gewoon onderhoud verschilt niet van andere auto's en is naar mijn mening relatief simpel/zelf te doen als je een beetje sleutelervaring hebt.
Waar je als eigenaar, of als garage die het onderhoud doet eerder tegenaan loopt is schaarste van bepaalde onderdelen. Garages hebben ook geen magisch kanaal om daarin te voorzien. De gemiddelde 480-liefhebber weet dit vaak makkelijker te vinden al dan niet met hulp van andere liefhebbers.

De specifieke dingetjes bij de 480 hebben vooral te maken met storingen in elektronica, waterlekkages. De vraag is wel of je dit aan een garage wil uitbesteden want dat kan gaan aantikken qua uren. Er is veel info op fora te vinden als je zelf aan de slag wil, helaas is het NL forum wat minder actief (UK gebeurt volgens mij meer) en dat is misschien tekenend dat de 480 aardig aan het uitdunnen is...

1988 480 Turbo | SX-TV-91 | 231 Red
1988 480 Turbo | TB-67-TX | 231 Red
2011 Alfa Romeo Giulietta | 11-PVG-1 | Rosso Competizione
1995 480 2.0 ES | 322 Flame Red Metallic
1973 Lancia 2000 HF coupe | Verde Scuro