Mijn gedachten hierover:
Met het steeds schaarser worden van de 480 zullen ook de specilalisten wel minder worden. Maar in de basis is de 480 best een betrouwbare auto, en goed te onderhouden door elke garage als je het zelf niet wil of kunt. Distributie, koppeling en gewoon onderhoud verschilt niet van andere auto's en is naar mijn mening relatief simpel/zelf te doen als je een beetje sleutelervaring hebt.
Waar je als eigenaar, of als garage die het onderhoud doet eerder tegenaan loopt is schaarste van bepaalde onderdelen. Garages hebben ook geen magisch kanaal om daarin te voorzien. De gemiddelde 480-liefhebber weet dit vaak makkelijker te vinden al dan niet met hulp van andere liefhebbers.
De specifieke dingetjes bij de 480 hebben vooral te maken met storingen in elektronica, waterlekkages. De vraag is wel of je dit aan een garage wil uitbesteden want dat kan gaan aantikken qua uren. Er is veel info op fora te vinden als je zelf aan de slag wil, helaas is het NL forum wat minder actief (UK gebeurt volgens mij meer) en dat is misschien tekenend dat de 480 aardig aan het uitdunnen is...