Inderdaad afkomstig uit Duitsland. De (vorige) eigenaar schreef in zijn marktplaats-advertentie dat hij 'm in 2003 geimporteerd heeft uit Duitsland, en daarna weinig mee gereden. Zag er zeker netjes uit (die kleine personalisaties, zoals in lakkleur meegespoten kachelshuifknopjes en omranding van de klapkoplamp (knipoog naar eerste bouwjaren), dat chromen randje op de grille, en te hoog geplakt volvo-logo moet je smaak zijn maar is makkelijk weer terug te brengen). 6500 leek een redelijke prijs voor een roestvrij exemplaar met moonroof. Wel een beetje kale uitvoering maar een upgrade met een infocentre enzo is goed te doen (airco inbouwen is wel veel werk en redelijk aan de prijs als je het zelf niet kunt).
De ontwikkeling dat volvo-bedrijven dit soort auto's opkopen en schaamteloos de dag erna voor zoveel meer in de markt zetten vind ik geen goede. Zeker aangezien de 480 toch altijd een beetje het zwarte schaap van Volvo is geweest (lees: uitgekotst)
De exemplaren die voor dit soort bedragen worden aangeboden staan er bovendien vaak jaren, het is gewoon speculatie en dat is niet goed voor de liefhebber. Helaas hebben veel investeerders oldtimers als beleggingsobject ontdekt, dit zijn vaak geen mensen die passie voor zo'n auto hebben, maar alleen op geld uit zijn.