Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?  (gelezen 448979 keer)

Offline Hee dee

  • 4th gear member
  • Berichten: 691
  • Volvo liefhebber
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1515 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 18:18 »
Nou het is toch niet tot koop gekomen. De verkoper kon niet aan de juiste papieren komen. Duurde maar en duurde maar. In tussentijd iets meer tijd gehad om auto nog beter te bekijken. Tja is meer een sloopauto. Buitenzijde is alles roestig (alle wielkassen, deuren en dak). Rechtsvoor aanrijding gehad (spatbord rechtsvoor ingedeukt), auto is eerder overgespoten (rubbers ook wit meegespoten). Onderzijde heel veel roest en olie- en benzinelekkage. Binnenzijde bestuurdersstoel stuk, hemel gedeukt, hier en daar ducktape.
Rechter achterlicht was redelijk, voorlichten zagen er goed uit (wel wat steenschade).
Heb ik nog niet eens de kans gehad om onder de motorkap en matten te kijken, laat staan de motor te horen lopen.
Uiteindelijk besloten de auto te laten staan. Er zal gerust een betere auto te vinden zijn als donor-wagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1516 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 18:36 »
Ik heb hier geen verstand van, maar het lijkt mij een verstandige beslissing.
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1517 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 18:49 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Nou het is toch niet tot koop gekomen. De verkoper kon niet aan de juiste papieren komen. Duurde maar en duurde maar. In tussentijd iets meer tijd gehad om auto nog beter te bekijken. Tja is meer een sloopauto. Buitenzijde is alles roestig (alle wielkassen, deuren en dak). Rechtsvoor aanrijding gehad (spatbord rechtsvoor ingedeukt), auto is eerder overgespoten (rubbers ook wit meegespoten). Onderzijde heel veel roest en olie- en benzinelekkage. Binnenzijde bestuurdersstoel stuk, hemel gedeukt, hier en daar ducktape.
Rechter achterlicht was redelijk, voorlichten zagen er goed uit (wel wat steenschade).
Heb ik nog niet eens de kans gehad om onder de motorkap en matten te kijken, laat staan de motor te horen lopen.
Uiteindelijk besloten de auto te laten staan. Er zal gerust een betere auto te vinden zijn als donor-wagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En het is een witte....

verzonden vanafstand..
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline Caring4-480

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 373
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1518 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 19:10 »
Gero heeft hem al eens opgezocht en gespot  :D

You are not allowed to view links. Register or Login

Maarja....Weesp he.....daar wonen alleen maar huurmoordenaars, bouwsmurfen,wijnslurpers, en ander onguur volk....goed dat je hem hebt laten staan  :klapklap: 
Mooi project voor Gero the Wizzard  :viool:

Offline Alexander

  • 4th gear member
  • Berichten: 532
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1519 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 21:48 »
Ontopic!
43 liter benzine ;D
Saab 900NG 2.5 V6 SE Cabrio - 1997
Ford Transit Connect L2 1.5 TDCI - 2020

Offline CdE

  • 4th gear member
  • Berichten: 379
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1520 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 22:04 »
Hier 44 liter
Volvo 480 Turbo, 1994, White
Volvo 164, 1970, California White
Honda Civic 1.6 VTEC, 2003

Offline Nielo

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 836
  • :)
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1521 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 22:06 »
Dan ben je weer genaaid 44 liter, in luxemburg kost het 1,11 euro per liter....... :dom: en dat noemen ze europa,wij hebben 2 keer kwartje kok..... :P
Volvo 480 turbo paris blue

Offline Alexander

  • 4th gear member
  • Berichten: 532
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1522 Gepost op: woensdag 26 april 2017, 06:10 »
Sja, ik tank ook liever over de grens bij onze Oosterburen maar de tank benzine die 't kost om daar te komen is duurder dan 't prijsverschil oplevert :D

Dus. Ik betaal nu €1,54 per liter (Esso) :(
Saab 900NG 2.5 V6 SE Cabrio - 1997
Ford Transit Connect L2 1.5 TDCI - 2020

Offline Hee dee

  • 4th gear member
  • Berichten: 691
  • Volvo liefhebber
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1523 Gepost op: vrijdag 05 mei 2017, 20:23 »
Vandaag moest ik voor werk in omgeving Nunspeet zijn. Gisteren stond op marktplaats bij een sloper in Nunspeet een 480 aangeboden voor onderdelen. Ach ik ben toch in de buurt dus gelijk maar even kijken. Even aanmelden en vragen waar de auto op het terrein staat. Gelijk afstemmen wat je eraf mag halen. "Nou ga je gang maar en de prijs daar hebben wij het wel later over" (zoiets maar dan in een bijna onverstaanbaar dialect).
Uhmm oke, eerst maar even bekijken hoe de auto er bij staat. Nou het is een rokersauto met langharige bestuurder/-ster (of zijn die van de honden). Niet echt frisse auto dus. Maar goed de sidemarkers waren er nog, mooi die moest ik nog hebben! Gelijk wat schroeven verzamelen, die had ik ook niet meer. Oh het afdekkapje van de gordels zijn er nog. De bakjes bij achterstoelen zijn heel, ook gelijk eruit gehaald. Evenals de portiekbak aan bestuurderszijde, die is ook nog heel. Ook maar de bediening voor de koplampen gedemonteerd, die van mij is erg versleten. Tja de deurrubbers zien er ook erg goed uit, eraf en meenemen! Kentekenplaathouder voorzijde is heel, die is voor mij. De Volvo-autoradio maar laten zitten, deze past niet in mijn 86-er zonder veel sloopwerk. Kortom best veel bruikbare onderdelen gevonden voor vervanging van de 86-er.

Maar nu het spannende moment van de dag: paytime.... Wat is de schade ...... 30 euro. Wouw, nou mijn dag kan niet meer stuk.  Met een grote glimlach naar de auto gelopen. Oh ja tussen de stoelen ook nog een 50 en 20 eurocentmuntstuk gevonden. Dus netto-uitgave was nog iets lager.

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1524 Gepost op: vrijdag 05 mei 2017, 20:41 »
Mooie vangst. Maar heb je nog wel tijd om te werken?  :laugh:
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline JP1949

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 327
  • 480ES 1996
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1525 Gepost op: donderdag 25 mei 2017, 23:52 »
Bestuurders portier, wat een verschil....met bekleding uiteraard.
Een fatsoenlijke rolhoes achterin
Rubbers voor de sidemarkers
Nieuwe deals voor de achterlichten
Originele Volvo matten
Af en toe moet je er iets aan uitgeven :)

Offline Alexander

  • 4th gear member
  • Berichten: 532
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1526 Gepost op: maandag 05 juni 2017, 21:20 »
Vandaag op het VolvoDrive evenement, een middenarmsteun met bekerhouders van Silas, waarvoor dank :D
Had er niet echt 'n mening over, en vond 't ook niet echt mooi, maar nu ik er zelf ook een heb wil ik niet meer zonder :D
Extra armsteun is erg fijn :)

Verder een setje Forum-kentekenplaathouders. Ik had al een set nieuwe luxe kentenkenplaten besteld dus ik zal het zwikkie binnenkort eens monteren.
Saab 900NG 2.5 V6 SE Cabrio - 1997
Ford Transit Connect L2 1.5 TDCI - 2020

Offline Papegaaij

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 890
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1527 Gepost op: maandag 05 juni 2017, 21:27 »
Mag ik je een tip geven?
Die bekerhouders nooit gebruiken. Ze zijn daar niet voor gemaakt.
En altijd met twee handen de armsteun omhoog doen, anders breken de scharnierpunten af.
Ja, ook dit is weer originele Volvo-kwaliteit.  :D
Maar ik zou nooit zonder willen in mijn 480. Het hoort er gewoon in te zitten.
Maarten

Volvo 480 GT turbo '94
Volvo 480 ES GT line ‘95
Volvo XC40 Recharge Single motor sept. 2022
Volvo V40 D2 (tot sept. 2022)
Volvo 440 GL (tot 2001)

Offline ariendg

  • 3rd gear member
  • Berichten: 157
  • 480 n00b
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1528 Gepost op: maandag 05 juni 2017, 22:20 »
Nadat ik het lange zoeken zat/beu was heb ik toch een gokje gewaagd om het volgende aan te schaffen.
Ik heb namelijk een glasvezel achterbumper (binnenbalk) aangeschaft via een gast in oost Duitsland/Polen.

Gevonden op het Volvo 480 Club Europe Forum
Het product ziet er precies zo uit als op de foto's uit: You are not allowed to view links. Register or Login
Ik heb het al weer ingepakt maar als er meer interesse is wil ik wel een topic openen over de ervaringen. Ik ga deze niet zelf plaatsen alleen.

Wat ik er nog even bij moet zeggen is dat het volledige bedrag overgemaakt moest worden. Betalen via paypal of in delen werd afgewezen door de maker(s) waar ik contact mee had. Uiteindelijk toch netjes het pakketje binnen gekregen. Er kan dus nog gewoon op vertrouwen gehandeld worden.
« Laatst bewerkt op: maandag 05 juni 2017, 22:25 door ariendg »
1995 1.7 480 GT Turbo, Dark Grey, Hausser, verlaagd, Xenon

Offline Hee dee

  • 4th gear member
  • Berichten: 691
  • Volvo liefhebber
Re: Wat heb jij vandaag voor de 480 aangeschaft?
« Reactie #1529 Gepost op: donderdag 08 juni 2017, 21:09 »


Vandaag een vrije middag en mooi de tijd om naar de sloop te rijden voor 480-onderdelen. Vorige week kreeg ik een tip waar nog een sloopauto geparkeerd staat. Ter plaatse aangekomen bleek het juist te zijn.

Eerst proberen wat afspraken maken over de prijs. Nou ga maar eerst aan de gang. Zo gezegd zo gedaan. Er waren al heel wat onderdelen verwijderd van de auto maar de oogst is helemaal niet slecht. Mooie bruikbare (hele) spullen. Zelfs een gave heldere rechter achterlicht kunnen redden. Was wel lang bezig het achterlicht netjes eraf te halen, was rondom erg goed gekit.
Dan het afrekenmoment.... 70 euro. Nou dat is een koopje!

Heb onder de handrem ook nog een kwartje gevonden. Dit kwartje laten promoveren naar geluksmuntje.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk