Daar zit zeker de waarheid in, ook al was de 480 bestemd voor de VS. De wagens werden daar al aan de dealer organisatie geshowed en promotie materiaal zat in de pipeline.
Zelfde verhaal met de 480 Turbo. Leuk penisverhaal dat het bedrijf wat de 480 omzoubouwen kapot is gegaan. De eerste prototype Cabrio´s werden in Engeland afgeleverd bij MIRA Ltd. , waar de waens getest werden op hun stevigheid nadat ze al testwerk hadden ondergaan. De wagen was zo rot als wat. Alle laspunten-,naaden waaren kapot. De verstevegingen waaren niet goed.
Dat MIRA rapport heb ik in handen gehad, en dat laat je dan toch wel schrikken. De 480 is behoorlijk stevig bi ongelukken....in de Cabrio had ik niet willen zitten.... You are not allowed to view links.
Register or
LoginDaarom duurde het tot 1990 in Geneve, dat de blauwe Cabrio geshowed is, nu met lange U-profielen en Torsiestangen onder de auto gelast. Folders zijn toen al gedrukt, maar gelukkig heeft Volvo uiteindelijk nee gezegd. begin jaaren 90 ging de bouwkwaliteit van een karosserie zo omhoog in de industrie, dat de 480 afgegaan was in de ogen van Volvo.
![](http://img.photobucket.com/albums/v11/Daniel480/480%20Cabrio%20at%20the%20Volvo%20Museum/DarumwurdedasCabrionichtGebaut.jpg?t=1234088049)
![](http://img.photobucket.com/albums/v11/Daniel480/480%20Cabrio%20at%20the%20Volvo%20Museum/underneath.jpg?t=1234088097)
Ik denk, een 1988 480 Turbo had genoeg kans gehad om daar goed te verkopen voor Volvo begrippen. Dat was de tijd, dat Audi´s vanzichzelf gingen rijden en dodelijke ongelukken daar hebben verorzaakt. En de kwaliteit van andere merken is ook niet veel beter geweest in die tijd.
Jammer, maar wat maakt het uit
![;D ;D](http://www.volvo480forum.com/Smileys/classic/grin.gif)
Leuk weetje: De Targa achterklep van glas, is van de Corvette
![Wink ;)](http://www.volvo480forum.com/Smileys/classic/wink.gif)