Dank aan ieder voor de reactie en het medeleven. Voor de nieuwgierigen, iemand dacht dat ABS een mogelijkheid geeft om op een gladde weg bochten sneller te nemen. Helaas stond mijn wagen in zo'n bocht geparkeerd. Oenen allerwegen.
Maar het gaat mij niet zozeer om procedures, in een vroeger leven was ik daar zeer bij betrokken en in juridische zaken ben ik ook niet geheel ongeschoold, een garagebedrijf zit in de relatiekring en ik weet technisch wat van auto's af (het lijkt wel "even voorstellen"), maar wat die experts specifiek bij onze 480 Turbo uitspoken in de praktijk, daar ben ik reuze benieuwd naar.
Want zo'n praktijksituatie, een beetje gespecificeerd, kan een expert ervan overtuigen dat er andere meningen heersen en hem zijn mening laten herzien. Omdat onze auto nog geen oldtimer status heeft kan je er alle kanten mee op. Dus als "beijert"iets specifieker kan zijn....
Op basis van de op dit forum aanwezige informatie heb ik al wat advertenties gedownload, goede tip!
Terzijde, het betreft een in perfecte staat zijnde Turbo '91 die mij overal in Europa brengt, indien nodig met ongehoorde snelheid. (Alleen één Heel Belangrijk Forumlid vindt dat hij te hoog op de poten staat, maar dat is om verkeersdrempels en bospaden te kunnen nemen met de vaart die ìk wil.)
Wat Philip zegt over een taxatierapport snijdt hout. Niet in mijn geval, want als ik dat had zou ik niet in de sores zitten.(Emoticon: grijns grijns). Zou het niet iets zijn om vanuit deze club een expert te vinden die voor een overeen te komen bedrag onze auto's taxeert? Het zou een heleboel gezeur schelen voor diegenen, die, zoals ik, de auto op een waarde schatten die boven de economische waarde ligt en het zou een stapje kunnen zijn naar de waardering als oldtimer. Uit ervaring weet ik dat de Rolls Royce club zo iemand had, dat gaf in ieder geval de expert van de verzekeringsmaatschappij reden tot nadenken.