Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?  (gelezen 39315 keer)

Offline Klaas

  • 4th gear member
  • Berichten: 443
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #30 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 09:46 »
You are not allowed to view links. Register or Login
(niet dat ik persoonlijk er niks voor over heb, betaal hosting etc voor dit forum helemaal uit eigen zak laat dat duidelijk zijn).

Fijn dat je dat voor het forum over hebt, maar is het niet handig om "sponsoring" mogelijk te maken? Ik heb ook lid van het de Dutch FZR Owners Club en daar is de mogelijkheid om dus vrijwillig geld over te maken tbv het behoud van de site. Heb je dat gedaan, dan komt er in plaats van bijvorbeeld startlid, sponsor onder je naam te staan. Verder is er op het FZR club forum ook een sponsor board waar vaak club inhoudelijke kwesties worden voorgelegd en stemmingen daarover worden gedaan. Zo geeft het sponsorschap ook een bepaald voorrecht.
« Laatst bewerkt op: maandag 23 februari 2009, 01:03 door Philip »

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #31 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 14:56 »
Dat is inderdaad een mogelijkheid, een apart board alleen zichtbaar voor sponsorleden is ook geen probleem. Al is er in dit geval (nog) geen sprake van een echte club dus weet ik niet of dat laatste dan veel toegevoegde waarde heeft op dit moment. Maar als mensen donaties willen maken ten behoeve van het forum is dat natuurlijk hartstikke welkom.

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #32 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 15:15 »
Zullen we daar even een apart topic voor openen jongens? Dit heeft niks meer met het Register te maken.
Auke

Offline broker

  • 2nd gear member
  • Berichten: 57
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #33 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 19:16 »
Philip,

toch zie ik dat het laatste jaar onze V700 vereniging vele jonge leden rijker is geworden, zeg tussen de 20 en 30 jaar.
Maar jouw idee is ook niet gek. Geen gedoe met statuten, huishoudelijke reglementen , jaarlijkse ALV's etc. ;)

Groeten, Jan

Offline Ovide

  • 3rd gear member
  • Berichten: 273
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #34 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 16:54 »
Ik ben lid van het register, maar denk dat ik er mee stop. Ik moet zeggen dat de mensen ontzettend aardig zijn daar, maar het register heeft voor mij weinig toegevoegde waarde. De leeftijd is er hoog en het forum is hartstikke dood, daarnaast zijn er niet echt veel activiteiten. Eén keer met een puzzeltocht meegedaan en dat was wel leuk en goed georganiseerd. Vorig jaar nog met het register naar het militair luchtvaartmuseum geweest te Soesterberg, maar dat is volledig gratis...

Die sticker van het register is wel vet. 8)
480 GT Turbo

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #35 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 17:56 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik ben lid van het register, maar denk dat ik er mee stop. Ik moet zeggen dat de mensen ontzettend aardig zijn daar, maar het register heeft voor mij weinig toegevoegde waarde. De leeftijd is er hoog en het forum is hartstikke dood, daarnaast zijn er niet echt veel activiteiten. Eén keer met een puzzeltocht meegedaan en dat was wel leuk en goed georganiseerd. Vorig jaar nog met het register naar het militair luchtvaartmuseum geweest te Soesterberg, maar dat is volledig gratis...

Die sticker van het register is wel vet. 8)

De redenen dat het forum van de registersite is verwijderd:
  • De toegankelijkheid was (imo bijzonder) laag. (Aanmelden en wachten op toestemming van de beheerder.)
  • Onderhoudbaar was het niet meer aangezien door omstandigheden het beheerders-wachtwoord kwijt waren. Helaas hebben we dit niet meer kunnen achterhalen aangezien we geen enkele reactie kregen van de externe hosting partij.
  • Bezoekers kwamen er bijna niet wat al resulteerde in een zo goed als levenloos forum.
Met de overgang naar een nieuw bestuur en een versterking van de IC is er besloten om om voorgenoemde redenen het forum te schappen. De optie om een nieuw forum te plaatsen is helaas niet doorgekomen vanwege tijd-problemen bij de huidige IC-leden.

Verder heb ik één verzoek: Stop met het zeiken over dat forum en de site! (En als je daar geen zin in hebt, zie ik graag reactie in de vorm van een aanmelding voor de IC!)
Voor wat betreft het forum: Ik ben blij dat Philip in het ontstane gat is gesprongen. Ik had nooit durven hopen dat het zo druk zou worden op een nederlands forum voor de Volvo 480.
Voor wat de nieuwe site betreft: Daar ben ik vandaag en gisteren weer druk aan bezig geweest in mijn eigen tijd. En er zit voortgang in. Een demo komt voorlopig nog niet online totdat deze toonbaar wordt voor de rest van de wereld.

Voor wat betreft de leeftijd van de leden kan ik je alleen hetzelfde mededelen als je inmiddels al een keer hebt meegemaakt. Heel gezellig, maar de gemiddelde leeftijd is wat hoger als hier op het forum. De enige mogelijkheid om deze gemiddelde leeftijd te verlagen lijkt me heel eenvoudig: Kom ook eens naar een activiteit.

Voor wat betreft (het lage aantal) activiteiten: Momenteel is het register op zoek naar leden die zitting willen nemen in de activiteitencommissie. Met andere woorden: Het is geen onwil, maar er moeten wel meer mensen zijn die iets willen organiseren.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

4pr80

  • Gast
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #36 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 21:42 »
You are not allowed to view links. Register or Login

[...]

Verder heb ik één verzoek: Stop met het zeiken over dat forum en de site! (En als je daar geen zin in hebt, zie ik graag reactie in de vorm van een aanmelding voor de IC!)

[...]

das iets waar ik me graag bij aansluit: de beste stuurman staat aan de wal, commentaar leveren op het (vrijwilligers)werk van anderen is m.i. erg gemakkelijk en erg goedkoop als je er zelf niets aan doen wilt.

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #37 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 21:49 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

[...]

Verder heb ik één verzoek: Stop met het zeiken over dat forum en de site! (En als je daar geen zin in hebt, zie ik graag reactie in de vorm van een aanmelding voor de IC!)

[...]

das iets waar ik me graag bij aansluit: de beste stuurman staat aan de wal, commentaar leveren op het (vrijwilligers)werk van anderen is m.i. erg gemakkelijk en erg goedkoop als je er zelf niets aan doen wilt.


Hear hear.. ;-)
Als ik geen fulltime baan had en organisatorische talenten en/of brilliante ideeen zou hebben zou ik me aanmelden, maar het is beter dat ik gewoon lid ben .. ;-)
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #38 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 22:04 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

[...]

Verder heb ik één verzoek: Stop met het zeiken over dat forum en de site! (En als je daar geen zin in hebt, zie ik graag reactie in de vorm van een aanmelding voor de IC!)

[...]

das iets waar ik me graag bij aansluit: de beste stuurman staat aan de wal, commentaar leveren op het (vrijwilligers)werk van anderen is m.i. erg gemakkelijk en erg goedkoop als je er zelf niets aan doen wilt.


Hear hear.. ;-)
Als ik geen fulltime baan had en organisatorische talenten en/of brilliante ideeen zou hebben zou ik me aanmelden, maar het is beter dat ik gewoon lid ben .. ;-)

Mee eens, maar ik moet er wel bij vermelden dat dit een vrij discussieforum is en kritiek mag hier ook geleverd worden. Als het maar onderbouwd is een een toegevoegde waarde levert aan de discussie. Ik ben overigens erg benieuwd naar het nieuwe ontwerp.
« Laatst bewerkt op: maandag 23 februari 2009, 22:13 door Philip »

Offline Ovide

  • 3rd gear member
  • Berichten: 273
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #39 Gepost op: maandag 23 februari 2009, 22:50 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

[...]

Verder heb ik één verzoek: Stop met het zeiken over dat forum en de site! (En als je daar geen zin in hebt, zie ik graag reactie in de vorm van een aanmelding voor de IC!)

[...]

das iets waar ik me graag bij aansluit: de beste stuurman staat aan de wal, commentaar leveren op het (vrijwilligers)werk van anderen is m.i. erg gemakkelijk en erg goedkoop als je er zelf niets aan doen wilt.

Het levenloze forum is gewoon een constatering van mijn kant, ik zeik niet en geef ook niemand commentaar. Ik refereerde hierbij terug naar de tijd dat het forum nog operationeel was. Dat het forum nu door tijdsgebrek is geschrapt wist ik niet. Verder waardeer ik het zeer dat mensen in hun vrije tijd met zoiets bezig zijn, zelf heb ik er geen tijd voor..

Het was niet mijn bedoeling om je tegen mij in het harnas te jagen Andorable  ;)
480 GT Turbo

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009, 00:34 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...

...Ik ben overigens erg benieuwd naar het nieuwe ontwerp.

De eerste opzet waar ik in het verleden aan begonnen ben kun je vinden op You are not allowed to view links. Register or Login Het ontwerp ziet er imo best leuk uit. Nadeel van dat ding is dat die niet te onderhouden is door mensen zonder kennis.

De opzet waar we als IC nu voor gekozen hebben is een site gebaseerd op Joomla. Hiermee kunnen mensen zonder met weinig voorkennis ook de site up to date houden. Momenteel is 80% van het grove werk aan de nieuwe site al gedaan. De afwerking van deze 80% gaat gepaard met nogal het een aan (puzzel)werk.

Wat je ziet in onderstaande afbeelding is een deel van de header, een deel van het menu, en een stukje van de content. Ook in dit kleine stukje dat je nu ziet, moeten nog wijzigingen doorgevoerd worden.


1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Erwin

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.167
  • Echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 24 februari 2009, 14:32 »
Sow, dat begint er erg goed uit te zien Andor!

Ik merk bij de verenigingen waar ik zelf lid van ben ook dat het erg moeilijk is om mensen te vinden
die iets willen organiseren/regelen. En als er iets geregeld wordt wordt er doorgaans alleen maar
kritiek op geleverd.

Dit is aan de ene kant positief omdat je ervan kunt leren, maar vaak wordt er ook maar wat gezegd
om maar te kunnen klagen...
There's more to life then Volvo, that's why i drive... You are not allowed to view links. Register or Login

Offline fabke480

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 375
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 26 februari 2009, 19:37 »
ja lid, sinds januari dit jaar dus weinig ervaring, ben bij de nieuwjaarsreceptie geweest, en heb de sticker besteld maar wacht er nog steeds op.
I have a disease ......... I am infected with the virus Volvo 480

Offline Baroen

  • 1st gear member
  • Berichten: 7
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 12 maart 2009, 17:13 »
Interessante discussie. Wat mij opvalt is een forse contributie en fors inschrijfgeld. Ik ken zelf geen vereniging die € 50,= per jaar kost en maar liefst € 35,= inschrijfgeld. Dat is echt hoog i.v.t. andere klassiekerclubs. Althans de clubs die ik ken. Neem bijvoorbeeld de Daf club, € 35,= per jaar en inschrijfgeld € 20,=. Daarvoor een zeer goed geoutilleerd magazijn, een dik kwartaalblad, sleuteldagen, cursussen (die soms wel wat kosten...), webstek, dagtochten, meerdaagse excursies en soms buitenlandse reizen. Uiteraard zijn sommige zaken betaald, maar de basis biedt al veel. Als ik dan lees wat het register biedt, krijg ik uit voorgaande opmerkingen de idee, niet veel. En dan toch € 50,= p.j.?
Ik ben ook lid van de GS/GSA vereniging. Dat is een heel kleine vereniging met eigen magazijn. Prijzen vergelijkbaar met DCN. Wel minder activiteiten e.d. maar is dan ook heel klein.
Wat biedt het 480 register dan voor dat geld wat ik hier nog niet gelezen heb?

Offline ettore bugatti

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.230
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 13 maart 2009, 14:29 »
De forse contributie tegen het gebodende was toendertijd voor ons ook de overweging om niet lid te worden.
Ik moet wel zegen dat toendertijd de MSN site en europe club behoorlijk actief waren dus dat was een bijzonder goede vervanging voor de club.

Ik ken de begroting van het register niet, maar de meeste autoclubs zijn blijkbaar in staat om meer value voor money te bieden.

Alhoewel, de Ferrari club en Rolls club kost tussen 120 en 140 euro per jaar dus misschien valt het allemaal wel mee.