Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?  (gelezen 38567 keer)

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:34 »
Hoi Jan,

Ook toen het register nog een forum op de site had, was er op dat forum bar weinig levendigheid. Misschien dat de aanmeldprocedure daar ook een deel schuld aan was. (aanmelden, en dan wachten op toestemming van de beheerder duurt voor velen vele malen te lang.)

Verder heb ik ook een vermoeden dat een deel van de levendigheid op het indertijd aanwezige forum ook werd veroorzaakt door de leeftijdscategorie van de leden van het register.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:36 »
De 700 of 800/x70 serie is niet te vergelijken met de 480, (of je zou het gelijk moeten trekken alszijnde 400 serie maar dat zou nog steeds een krom verhaal worden). Voor die series heeft een vereniging wel nut, 850 vereniging is ook groot en actief. Voor de 480 is dit toch echt een ander verhaal. Het zou misschien nog wel kunnen, maar een simpele club is misschien dan een beter idee.

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:38 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik persoonlijk vind het concept van een vereniging voor een 480 zo verouderd en vrees ik dat je niet dynamisch genoeg meer bezig bent om mensen enthousiast te maken.

Dit sluit misschien mooi aan op de post van Andor met wat ik bedoel.

You are not allowed to view links. Register or Login
Verder heb ik ook een vermoeden dat een deel van de levendigheid op het indertijd aanwezige forum ook werd veroorzaakt door de leeftijdscategorie van de leden van het register.

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:50 »
You are not allowed to view links. Register or Login
De 700 of 800/x70 serie is niet te vergelijken met de 480, (of je zou het gelijk moeten trekken alszijnde 400 serie maar dat zou nog steeds een krom verhaal worden). Voor die series heeft een vereniging wel nut, 850 vereniging is ook groot en actief. Voor de 480 is dit toch echt een ander verhaal. Het zou misschien nog wel kunnen, maar een simpele club is misschien dan een beter idee.

De doelgroep die een 480 koopt is ook verschillend aan de doelgroep die een Volvo uit de 700-serie koopt. En dan bedoel ik meer op de bereidheid om zelf het een en ander aan de auto te sleutelen. Een 480-rijder/bezitter zal minder snel aan zijn eigen auto gaan sleutelen. En als je gaat kijken naar de doelgroep waar de 480 voor bedoeld was, kun je dat ook wel wat afleiden.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:52 »
You are not allowed to view links. Register or Login
De doelgroep die een 480 koopt is ook verschillend aan de doelgroep die een Volvo uit de 700-serie koopt. En dan bedoel ik meer op de bereidheid om zelf het een en ander aan de auto te sleutelen. Een 480-rijder/bezitter zal minder snel aan zijn eigen auto gaan sleutelen. En als je gaat kijken naar de doelgroep waar de 480 voor bedoeld was, kun je dat ook wel wat afleiden.

Hmm nou... hier ben ik het toch echt niet mee eens. Alleen wordt het nu pas langzaam maar zeker online gedocumenteerd (afgezien van de MSN groep, maar daar kun je nooit iets terugvinden). Ik denk dat de eigenaars waar jij het over hebt, de oudere generatie is. Dat veranderd nu nogal.
« Laatst bewerkt op: zondag 28 december 2008, 11:54 door Philip »

Offline broker

  • 2nd gear member
  • Berichten: 57
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #20 Gepost op: zondag 28 december 2008, 00:46 »
Toch is ook in onze vereniging de gemiddelde leeftijd rond de 42 jaar. En onder onze leden zitten best veel mensen die helemaal geen doorgewinterde sleutelaars zijn, maar door de sleuteldagen moed verzamelen en dan met een beetje hulp van andere leden tot nooit gedachte prestaties op dat gebied komen. Ons forum wordt absoluut niet alleen door de jonge generatie actief benut, ook de "oudjes" ( zeg maar vanaf 50 jaar waar ik ook toebehoor) zijn prominent aanwezig.
Ik denk dat er vanuit het bestuur van het 480 register actie ondernomen moet worden om de zaak weer wakker te schudden. Dat is mijn ervaring tenminste. Mensen zijn best bereid zich in te zetten, maar je moet ze af en toe ook motiveren en stimuleren. En als je dan eenmaal de lijn naar boven te pakken hebt, dan versterkt zich dat vanzelf. Wij zijn als bestuur actief en proberen dat op onze leden over te brengen en tot nu toe met veel succes. Sinds mijn voorzitterschap( 2005) en met mijn huidige andere vier bestuursleden hebben we de vereniging weten te verdubbelen qua ledental. Er is van het bestuur altijd iemand aanwezig tijdens evenementen en meer dan de helft van de evenementen wordt door leden van het bestuur of de regio-coördinators vanuit eigen initiatief georganiseerd. Ik moet toegeven dat het voor onze wederhelften wel eens inschikken is, want er gaat best veel vrije tijd inzitten.
Ik ben van de leeftijdsgroep waarvoor destijds de 480 was ontworpen. Nu zie ik tot mijn genoegen dat de jonge generatie de 480 ook aan het omarmen is. Natuurlijk zijn er qua aantal veel minder 480's dan 7 en 9 series, maar ik denk dat je een echte autoliefhebber moet zijn om een 480 aan te schaffen. Wij hebben ook veel leden die de 7 en 9 serie alleen zien als een goedkope, veilige en grote dagelijkse auto. Daar is niets mis mee maar ik denk dat procentueel onder de 480 eigenaren meer liefhebbers zitten.
En je moet proberen om als vereniging iedereen te waarderen. We hebben poetsers, sleutelaars, mensen met prachtige auto's, mensen met minder mooie auto's, maar ze worden allemaal als even waardevol beschouwd voor de club. Veel kleur-scharkeringen maken een club levendig, net als het leven zelf.
Kijk naar dit jonge forum. Een leuk initiatief, laagdrempelig, en nu al zo levendig. Een goed voorbeeld van hoe het moet en dat het dan ook werkt.
Dus laten we hopen dat het met het 480 register ook nog goedkomt, teveel versnippering is jammer en iets typisch nederlands.

Groeten, Jan.
« Laatst bewerkt op: zondag 28 december 2008, 00:49 door broker »

Offline 480classic

  • 2nd gear member
  • Berichten: 93
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #21 Gepost op: zondag 28 december 2008, 01:37 »
Dit verhaal klopt.
Een 480 is meer een liefhebbersauto van onze generatie,destijds te duur en werd gekocht door veel oudere mensen.
Raar ,maar waar.Het is inderdaad leuk dat de laatste jaren de jongeren onder ons het door hebben dat je relatief voor een(nog) redelijk bedrag een auto in handen hebt die best wel uniek was in die tijd.
Belangrijk nu is,niet tegauw slopen omdat die wielkasten wat rot zijn.
Ook dat zie ik de laatste jaren veelvuldig voorkomen.
Een volvo 240,245 zal men juist meteen opknappen,alleen al omdat het  op een gegeven moment een aantrekkelijk belasting vrij gezinsauto is.Enje rijdt in een tank,wat wil je nog meer.
Hopen maar dat de 480 hetzelfde lot zal  lopen. De toekomst zal het uitwijzen.

Offline Arjan

  • 2nd gear member
  • Berichten: 45
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #22 Gepost op: zondag 28 december 2008, 08:49 »
Zoals je op dit forum ziet zijn er genoeg mensen die enthousiast zijn over de sportcoupe van Nederlandse bodem, ondanks dat we allemaal weten dat het niet volvo's topmodel van betrouwbaarheid geweest is, en toch houden we van de 480. Dat is iets wat een club ook moet uitdragen mensen enthousiast maken voor de vereniging en dat moet gewoon mogelijk zijn met de 480 enthousiasten die er zijn in Nederland. Regelmatige sleurteldagen zijn erg belangrijk ik heb regelmatig probleempjes met de 480 waarvan ik denk HOE LOS IK DIT OP? Mede omdat ik niet echt een automonteur ben vind ik zelf sleutelen op wat eenvoudige dingen na altijd een beetje eng, terwijl sommige dingen zo makkelijk zijn te verhelpen!

Offline Volvogert

  • 2nd gear member
  • Berichten: 33
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #23 Gepost op: zondag 28 december 2008, 14:43 »
Hoi,
Ik ben ook lid van het register. De vereniging doet het ook best wel goed vind ik. Je kunt echter merken dat ze (nog) niet zo is gericht op sleutelen aan de 480. De vereniging is ook opgericht door eigenaren van relatief jonge of zelf nieuwe auto's.
Nu de gemiddelde 480 wat ouder wordt staat de club dan ook op een kantelpunt. Een vereniging bestaat bij de gratie van activiteiten van de leden zelf...... dus wie neemt het initiatief?? ;)
Volvo 480 ES 1995
Volvo V70R 1998
Volvo Amazon 4drs 1966

Offline Frank480

  • 2nd gear member
  • Berichten: 47
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #24 Gepost op: zondag 28 december 2008, 19:47 »
Word vanaf 1 jan 2009 lid, heb bevestigings mail toevallig eergisteren binnengekregen

Offline Daniel480

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.390
    • De Zwedentrip 2010
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #25 Gepost op: zondag 28 december 2008, 20:07 »
Sinds 2002 speel ik met de gedachte lid te woorden.

Gek, al was het alleen voor de sticker  ::)

Maar eerlijk, zoveel geld voor een sticker op je auto............

Wat ik sinds 2002 heb meegemaakt met de Volvo 480 internet gemeenschap, in Nederland, Duitsland, en de rest van Europa kan mij geen club geven.

Als mensen van het Register bij mij vraagen voor onderdeelen, zit er iets fout. S.Bruynsma of hoe die heet zocht sinds jaaren een Venetian Blind ( en toen was die nog leverbaar!). Dan ga je toch iets via de club opzetten  ???

Goed, ik heb daarover al met een paar mensen gepraat, Gerr Groothuis bijv., maar die kijken je dan raar aan  :-\


Dan niet !
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P   Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES   Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo   Volvo 480 Turbo AT
Saab 9000i Volvo 345GL VIP

Offline Witgoedboer

  • 1st gear member
  • Berichten: 16
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 21 februari 2009, 23:00 »
Probeerde vandaag weer eens op de site van het 480 register te kijken, maar deze doe ff nie werken nie....:)

Zou die nu echt terziele zijn na meer dan een jaar ongeveer inactief te zijn geweest of zou er dan toch eindelijk die wervelende, nieuwe strak uitziende, makkelijk te handlen en woest geniale nieuwe website aan zitten te komen??

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 21 februari 2009, 23:33 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Probeerde vandaag weer eens op de site van het 480 register te kijken, maar deze doe ff nie werken nie....:)

Zou die nu echt terziele zijn na meer dan een jaar ongeveer inactief te zijn geweest of zou er dan toch eindelijk die wervelende, nieuwe strak uitziende, makkelijk te handlen en woest geniale nieuwe website aan zitten te komen??

De site is afgelopen week van server verhuist. Ik heb zojuist gekeken, en kan de site zo zien. Misschien een tikfout in de url?

De nieuwe site wordt nog steeds aan gewerkt. De huidige site wordt op het momenteel bijgehouden door een van de IC-leden.

De inactiviteit werdt veroorzaakt door het wegvallen van de vorige beheerder die de site tijdelijk bij zou houden. Op een gegeven moment heeft deze een datum genoemd waarop hij echt zou stoppen. Na die datum duurde het een hele tijd voordat er iemand het stokje heeft overgenomen. En dat is een paar maanden geleden gebeurd.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 februari 2009, 23:39 door AndorabLe »
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

4pr80

  • Gast
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #28 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 00:03 »
ik ben lid van het Register
« Laatst bewerkt op: zondag 22 februari 2009, 00:46 door 4pr80 »

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #29 Gepost op: zondag 22 februari 2009, 04:29 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Toch is ook in onze vereniging de gemiddelde leeftijd rond de 42 jaar.

M.i. sla je hiermee de spijker op zijn kop. En hiermee kom ik dan weer terug op mijn vorige stelling. Een vereniging met lidmaadschap en (een behoorlijke) contributie geeft al een drempel en mist hierbij dus wat dynamiek die je nodig hebt in een club voor liefhebbers. Ik denk dat een open pro-deo club veel meer vruchten afwerpt in de 480 wereld omdat je daarmee geen drempel legt voor nieuwe leden om aan te sluiten.  Hierbij kun je toch als club zijnde selectief zijn in wie je toelaat, maar je samenstelling zal veel breder zijn en daarmee dus altijd interessanter dan een betaalde vereniging. Ook de vele voordelen van een een vereniging, zoals groupbuys, zijn hierbij makkelijk haalbaar. Vandaar dat ik zeg dat een vereniging lang niet persé een meerwaarde heeft voor 480 liefhebbers en ik persoonlijk het hele concept dus enigzins achterhaald vind. Met dat gezegd, ik juich  elk initiatief tot het in stand brengen van een leuke actieve 480 community in welke vorm dan ook toe, daarom heb ik dit forum ook opgezet.
« Laatst bewerkt op: zondag 22 februari 2009, 15:00 door Philip »