Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?  (gelezen 38563 keer)

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Gepost op: donderdag 25 december 2008, 20:26 »
Ik ben er lid van omdat:

1. Het de enige 480 club in Nederland is die bij de meeste mensen bekent is.
2. Het club-blad een leuk verzamel-object is voor mijn Volvo documentatie verzameling.


Er zijn echter wel wat dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij heb.

Simpel rekensommetje: 200 Leden x €50,- per jaar = €10.000 euro inkomen per jaar. Daarvan moet o.a. de site betaald worden, het drukken van de clubbladen en... uhm... wat nog meer?
Ik vraag me af waar dat geld naar toe gaat.

Het magazijn dat het Register heeft heeft geen zeldzame onderdelen zoals de Venetian Blinds, Daytona/Palm Beach stuurwielen, Cassette houders, Audio installaties, Volvo bodykits etc etc
Terwijl bijvoorbeeld de DAF Club Nederland een magazijn VOL heeft met dit soort prachtig materiaal voor de liefhebbers. Ze hebben de kans van Volvo gehad om diverse onderdelen in te slaan, maar Volvo heeft, na afslaan, alles door de shredder gehaald en vernietigd...

En zo zijn er nog tal van dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb.

Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde Volvo480Forum-ganger / wel of geen lid van het register, daarover denkt.
Auke

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 21:19 »
Ik ben ook lid.

De belangrijkste reden voor mij destijds was dat mijn 480 eerder lid geweest moest zijn vanwege de beschaafd geplaatste sticker op de achterruit. En ik vond dat mijn 480 weer lid mocht worden.

You are not allowed to view links. Register or Login
...
Simpel rekensommetje: 200 Leden x €50,- per jaar = €10.000 euro inkomen per jaar. Daarvan moet o.a. de site betaald worden, het drukken van de clubbladen en... uhm... wat nog meer?
Ik vraag me af waar dat geld naar toe gaat.

Ook de huur van het magazijn zal betaald moeten worden. Activiteiten die georganiseerd worden zijn ook niet geheel kostenvrij.

Verder: Als je inzicht wilt hebben in de inkomsten / uitgiften van de vereniging zul je gewoon naar de jaarlijkse ALV moeten komen. Op de ALV wordt tijdens de vergadering de gehele administratie besproken. (Ook afgelopen jaar is deze weer door de aanwezige leden goedgekeurd.)

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik je op de laatste ALV (waar de opkomst zoals gebruikelijk weer eens laag was) heb gezien.


You are not allowed to view links. Register or Login
...
Terwijl bijvoorbeeld de DAF Club Nederland een magazijn VOL heeft met dit soort prachtig materiaal voor de liefhebbers. Ze hebben de kans van Volvo gehad om diverse onderdelen in te slaan, maar Volvo heeft, na afslaan, alles door de shredder gehaald en vernietigd...

Het magazijn is iets waar je zo af en toe best leuke dingen kunt vinden, maar verwacht niet dat het vol zal liggen met zeldzame dingen. (Anders zijn zeldzame dingen niet meer zeldzaam.)

Misschien is het een idee voor je om toe te treden tot de TC van het register. Dan kun je wat inspraak uitoefenen.

Maar niet te min: Bij de buren is het gras altijd groener en zal dat vrijwel altijd blijven.

You are not allowed to view links. Register or Login
En zo zijn er nog tal van dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb.

Vertel. En geef dat ook aan richting het zittende bestuur. Dan kan er  iets mee gedaan worden.

You are not allowed to view links. Register or Login
Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde Volvo480Forum-ganger / wel of geen lid van het register, daarover denkt.

Ik vind dat je je met je vragen/opmerkingen beter tot het bestuur kunt richten. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 december 2008, 21:30 door AndorabLe »
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 21:23 »
Daar heb je gelijk in Andor, maar k heb dit topic ook puur geopend om er achter te komen wat de meningen zijn van onze andere 480 vrienden.

Ik wist hoe je erover dacht, we hebben er al vaker een discussie over gehad. Tevens kom ik vaker dit soort discussies tegen op fora, vandaar dat ik het ook op dit forum eens wilde behandelen.

Ik heb niks tegen het 480 Register, want ook mijn 480 krijgt straks als ze klaar is de welbekende sticker.
Auke

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 21:34 »
Ik weet wat je bedoelt. We hebben het hier wel eens vaker over gehad. En gelukkig respecteren we elkaars standpunten.

Maar een boel roepen dat er bij een vereniging het een en ander anders moet, en dan vervolgens hopen dat de desbetreffende vereniging er iets van hoort zonder dat ze ingelicht zijn door de roepende, is ook een verkeerde instelling lijkt me.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 22:46 »
Ik denk dat dit een goede kans is om eens wat punten bij elkaar te zetten voor het register, niet?  :)

Wellicht is het ook handig voor een eigen club?
Auke

Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 23:51 »
Ik persoonlijk vind het concept van een vereniging voor een 480 zo verouderd. Waarom zou ik gaan betalen aan een vereniging om in contact te komen met andere liefhebbers? Een blaadje en een magazijn is leuk, maar het is wel een drempel om bestuurders bij elkaar te brengen. Kun je ook weer zeggen dat 50 euro per jaar niet veel is, maar het is wél weer 50 euro. (niet dat ik persoonlijk er niks voor over heb, betaal hosting etc voor dit forum helemaal uit eigen zak laat dat duidelijk zijn). Als je stelt dat er zo weinig mensen aanwezig zijn bij de ALV, kom ik weer terug op mijn beginstelling en vrees ik dat je niet dynamisch genoeg meer bezig bent om mensen enthousiast te maken.

Offline Corne010

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 701
  • Never say never
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 08:04 »
Ik ben ook lid geworden, in september 2007 zodra ik m'n 480 gekocht had. Ik vond (en vind) het een prettig idee om  "bij de bron" genoteerd te staan als eigenaar van een 480. Dat is voor mij voldoende.

De site is niet levendig maar daar moeten de leden zelf voor zorgen toch?
Bezit: VW UP automaat voor het dagelijkse grotestadsgemak;  480 Two Tone automaat voor het avontuur..

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 16:12 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...

De site is niet levendig maar daar moeten de leden zelf voor zorgen toch?

Uit zeer betrouwbare bron (ikzelf) kan ik je vertellen dat er al lange tijd aan de site gewerkt wordt.

De eerste keer is de ontwikkeling doodgebloed door gebrek aan medewerking van overige leden. (You are not allowed to view links. Register or Login)

Op het moment zijn we met meerdere mensen bezig met een compleet andere opzet waarmee de register-site weer voor langere tijd up to date moet kunnen zijn en moet kunnen worden bijgehouden door mensen die weinig gehinderd worden door relevante kennis.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Erwin

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.167
  • Echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 18:52 »
Ben (nog) geen lid van het register.

Zou dit wel graag willen, maar vind €30,- administratie kosten bij het lidmaadschap
persoonlijk erg veel. Mijn 480 was toen ik 'm kocht al voorzien van een registersticker,
en zou hem op de nieuwe ruit ook erg graag weer opplakken.

Tevens heb ik in het verleden op een ander (volvo-forum) me af en toe negatief
over het register uitgelaten. Na er met een aantal personen die ook van andere
Volvo clubs lid zijn erover gesproken te hebben ben ik nu van mening dat ik niet
over het register kan oordelen, domweg omdat ik geen lid ben en geen recht van
spreken heb.
There's more to life then Volvo, that's why i drive... You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 20:08 »
Tja, Erwin.. wat noem je negatief? Ik denk dat welke vorm van kritiek dan ook voor iedere club wel als positief gezien kan worden, toch?

Het zijn meestal dingen waar men over na kan denken.

Ik heb dit topic mede opgezet om te kijken wat de gedachten van de mensen zijn die overwegen lid te worden maar door wellicht een bepaalde reden nog niet tot die stap over gegaan zijn..

In ieder geval zal ik aan het begin van volgend jaar even een mail opstellen die naar de commissie gaat.
Auke

Offline Witgoedboer

  • 1st gear member
  • Berichten: 16
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 23:04 »
Pfff, mijn ervaringen met het Register zijn zodanig dat ik mijn lidmaatschap voor komend jaar maar heb opgezegd en.....zelfs hier nog geen reactie op gekregen.

In het verleden regelmatig contact gehad over de website maar hier werdt niet echt enthousiast op gereageerd, ben toen zelf ook maar gestopt met bellen.

Nee, een forum als dit is dan al snel een stuk leuker.

Offline broker

  • 2nd gear member
  • Berichten: 57
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 23:09 »
Ik ben lid geworden zodra ik mijn 480 had aangekocht. Wel ben ik teleurgesteld over de weinig actieve rol van deze club. Weinig beweging op het forum, weinig activiteiten.
Als voorzitter van de Volvo700vereniging kan ik zeggen dat we een veel actievere club hebben met bijna iedere maand een sleuteldag, meestal 2 themadagen, 3 a 4 toerritten per jaar en een zeer druk bezocht forum met een schat aan technische informatie. Dat gaat niet vanzelf en deze job kost mij en mijn mede bestuursleden veel tijd. Ook zijn we druk om zoveel mogelijk leden te mobiliseren om ook iets te doen, wat gelukkig goed lukt want als bestuur alleen kunnen we de kar ook niet trekken. We hebben sinds 2005 nog steeds een constante groei van 10% per jaar kunnen realiseren. Inmiddels telt onze vereniging 500 leden. Ik vind persoonlijk dat het bestuur van het 480 register niet voldoende zichtbaar is en daar zal ik op de komende ALV eens op hameren. Op dit moment ben ik helaas niet in staat om naast mijn voorzitterschap van de 700vereniging nog meer op mijn bordje te nemen. Maar mocht dat in de toekomst veranderen dan zal ik graag actief meehelpen ( indien gewenst) binnen deze club.

Groeten, Jan.

Offline Arjan

  • 2nd gear member
  • Berichten: 45
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 26 december 2008, 23:12 »
Ik ben geen lid van het 480 register.

Ondanks dat k 4 480's gehad heb ben ik nooit lid geweest van het register, heb wel vaak wat dingen op de site gevolgd maar helaas gebeurd er niet echt veel de laatste jaren, ik heb het idee dat het een beetje een slapende vereniging is maar dat kan ik mis hebben natuurlijk, uit de site blijkt helaas niet dat er veel gebeurd en er staan niet regelmatig nieuwe of leuke artikelen of dingen op en dat is nou juist zo belangrijk voor iemand die overweegt lid te worden van een club. En een website is dan tegenwoordig het eerste waar je naar kijkt en dat weet ik uit ervaring. Als er op de website van de winkel waar ik werk (een audio speciaalzaak) geen leuke dingen staan, dus niet alleen producten maar ook leuke verhalen over ervaringen van het personeel met bepaalde apparatuur dan kijken de mensen op een gegeven moment niet meer er moet leven op zo'n site zijn!

En wat helemaal jammer is dat als ik m'n 480 wil verkopen en een mailtje stuur naar de webmaster ik 2 weken nadat de auto verkocht is een mailtje krijg dat de advertentie geplaatst is, wel met excuses voor de late reactie en als reden dat mijn mail in een spambox terecht gekomen is, dat is wel een beetje jammer natuurlijk!

Dus meer leven in de club en op de site en ik ben lid!!

Offline AndorabLe

  • 5th gear member
  • Berichten: 2.069
    • AndorabLe.nl
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 19:52 »
De site: Dat is een bekend verhaal waaraan gewerkt wordt.

De levendigheid van de club kan ik helaas niets aan doen. En ik ben bang dat er weinig aan te doen zal zijn als je ziet dat op de laatste ALV nog geen 10% van de leden komt opdagen. (Ook niet als er een toerrit aan vast gekoppeld zit.) Als je verder op de ALV dan nog ziet hoe enthousiast mensen zijn om ergens aan mee te gaan helpen, zakt echt de moed in de schoenen.

Persoonlijk zou ook ik graag het een en ander meer aan leven in de brouwerij willen hebben.
1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline broker

  • 2nd gear member
  • Berichten: 57
Re: Het Volvo 480 Register. Waarom ben je er WEL/NIET lid van?
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 27 december 2008, 20:24 »
Een actief forum is dé basis voor een actieve vereniging. En natuurlijk een harde kern enthousiastelingen die ((zeker in het begin) de kar trekken. Zo is het in de V700 vereniging ook gegaan. Een harde kern van zo'n 20 leden hebben de vereniging gebracht waar zij nu is. De grootte is nu echter dusdanig dat er meer mensen nodig zijn om alles op peil te houden en verder uit te bouwen. En dat enthousiasme is er gelukkig onder de leden. En groei heeft ook zijn nadelen: sommige dingen moeten strakker en formeler geregeld worden.
Laat je door de opkomst op een ALV niet ontmoedigen. Bij elke vereniging komen maximaal 5 tot 10 % van de leden opdagen. De meesten redeneren: als alles goed gaat, hoef ik niets te doen. Laat het bestuur mensen actief benaderen en je zult zien dat dat zijn vruchten afwerpt. Maar eerst een forum op poten zetten wat niet ingeslapen is. Dan komen de echte doeners vanzelf tevoorschijn en die kun je dan vragen om meer te doen voor de club.

Groeten, Jan.