Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: graag advies bij aankoop  (gelezen 21897 keer)

Offline V480TI

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.702
  • 1987 B18E / 1995 GTT Hausser
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #60 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 21:49 »
De tankdop is waarschijnlijk een veer die uitgelubberd is, er staat ergens in een Born Classic een mooie beschrijving hoe die weer goed te krijgen.
(of de kabel is idd kapot, heb je wat werk aan en tijd voor nodig, maar is niet onoverkomelijk)

Km-teller kan een ander verhaal zijn, kan de km-teller zelf zijn, kan idd ook een sensor zijn; ik denk persoonlijk de km-teller zelf of iets rond de pcb.

greetz
1995 322 GTT
1987 B18E

Offline artikel5

  • 3rd gear member
  • Berichten: 259
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #61 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 21:51 »
Nope, niet ingewikkeld; de teller lijkt me doorsolderen van de printplaten in de tellerbak; dat hebben namelijk veel 480's (ook de kleine plaatjes in de teller zelf even goed checken), de kabel van de tankopening kan nooit ingewikkeld zijn, hooguit veel werk als ie dwars door de auto loopt. (denk dan een goeie zaterdag)
480 GT b20f 319  Steel Grey

Offline erik-hakkers

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.421
  • volvo 480 ES 1987
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #62 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 21:52 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Km-teller kan een ander verhaal zijn, kan de km-teller zelf zijn, kan idd ook een sensor zijn; ik denk persoonlijk de km-teller zelf of iets rond de pcb.

greetz

Ja of dashboard en keer loshalen en de contacten bekijken ,het kunnen vele dingen zijn die niet goed werken.
volvo 480 ES 1987

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #63 Gepost op: woensdag 09 december 2009, 11:46 »
zo, de aankoop van de 480 zit in een stroomversnelling. ik heb m'n lijstje ingekort tot 2 mogelijke keuzes:

de rode turbo uit belgie :

en de rode uit nl :  You are not allowed to view links. Register or Login


als ik m'n verstand en hart volg zou ik voor de auto uit nl gaan.  (ja ik moet toegeven dat de nl occasie 480's er meestal stukken beter uit zien dan de belgische)


nu zit ik alleen met een vervelend vraagje.. ik zou dit weekend willen gaan kijken en als de auto me bevalt, ook kopen.  Ding is , ben nog steeds een grote leek op dit gebied en heb maar schrik dat ik belangrijke gebreken over het hoofd ga zien..

mijn vraag was dus of er toevallig geen goede ziel hier op het forum zit die even mee zou willen gaan kijken naar de auto.  geloof me, ik doe dit echt niet graag.. wil liever alles zelf doen zonder al te veel mensen last te bezorgen maar ja bij de aankoop van een 480 die toch wel niet zo gewoontjes is is dit geen overbodige luxe denk ik zo.

vervoer is geen probleem en als je met eigen vervoer zou willen gaan, worden de brandstofkosten natuurlijk terugbetaald...

voor alle duidelijkheid het gaat over de nederlandse turbo, (staat in zwijndrecht ZH )


Offline Philip

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.144
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #64 Gepost op: woensdag 09 december 2009, 13:35 »
je hebt PB

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #65 Gepost op: zaterdag 12 december 2009, 19:00 »
zo.. eindelijk is het dan zover.. ik heb 'n 480  :)

dat wordt dus een nieuw topic aanmaken bij de showoff..  maar niet zonder hier nog even af te sluiten met een hartelijk bedankt aan Philip en kip88 voor het mee komen kijken en keuren.

de eerste rit naar belgie is alleszins goed verlopen , buiten een km naald die af en toe aan het dansen was en een overdaad aan knopjes waar ik nog niet helemaal uit ben  ;)   (als iemand een kopie van de handleiding heeft waar alle functies instaan mag je me altijd pm'en  )
« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 december 2009, 19:02 door penumbra »

Offline artikel5

  • 3rd gear member
  • Berichten: 259
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #66 Gepost op: zaterdag 12 december 2009, 19:08 »
Wel van Harte!! Is het die rode geworden? Zeer nieuwsgierig naar foto's!
480 GT b20f 319  Steel Grey

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #67 Gepost op: zaterdag 12 december 2009, 19:28 »
Gefeliciteerd met je aankoop!
Auke

Offline V480TI

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.702
  • 1987 B18E / 1995 GTT Hausser
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #68 Gepost op: zaterdag 12 december 2009, 19:29 »
Idd gefeliciteerd.

Greetz
1995 322 GTT
1987 B18E

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #69 Gepost op: zaterdag 12 december 2009, 20:18 »
Het is Penumbra gelukt een exemplaar te vinden, dus we gaan You are not allowed to view links. Register or Login verder...
Auke