Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: graag advies bij aankoop  (gelezen 21893 keer)

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 15:13 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Er staan idd niet veel 480's op maar is dit niet wat?

niet echt nee. ging voor een turbo gaan en indien onvindbaar een 2.0 ( de ongeblazen 1.7 zou me klein beetje teleurstellen denk ik qua punch (zie eerdere discussies) )
en is dan nog eentje met open dak waar ik van huiver.. (wegens al te veel miserie mee gehad en heb het nooit echt wat gevonden )

Offline ettore bugatti

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.230
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 18:13 »
Ik zie op de foto's niet veel verkeerds aan die rode. Gewoon gaan kijken, denk ik.

TomTom

  • Gast
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 18:31 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik zie op de foto's niet veel verkeerds aan die rode. Gewoon gaan kijken, denk ik.

Kijken kan altijd :P

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #33 Gepost op: zondag 06 december 2009, 21:45 »
wat denken jullie van deze? misschien heeft iemand van jullie 'm al eens live gezien op een meeting of dergelijke...

ga wss een afspraak maken om 'm te bekijken / kopen, maar is in utrecht en dus een stukje rijden voor mij , dus wil graag beetje voorbereid vertrekken.. lijkt mij als leek niet zo'n slechte keuze..

You are not allowed to view links. Register or Login

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #34 Gepost op: maandag 07 december 2009, 12:40 »
You are not allowed to view links. Register or Login
De 480 ziet er goed uit! Dealer onderhouden is meestal een goed teken :) Let vooral op roest bij de achterste wielkasten en in de kofferbak.

Deze 480 is niet op een meeting aanwezig geweest. De persoon die hem aanbiedt heeft ook maar 1 bericht op dit forum gepost..

ja had ook al gezien dat het z'n enigste post was.. heb ondertussen al paar keer mail contact gehad en lijkt me een vriendelijke en oprechte man.  we zijn nu aan het opzoeken wat er juist moet gebeuren om 'm in belgie binnen te krijgen.. en als dat meevalt zal het wss deze worden.   heeft wel redelijk wat km's, maar ja; je kan niet alles hebben he :)

als jullie nog opinies hebben.. laat maar komen he.. beter te veel dan te weinig :)


hoe zit dat trouwens met die venetian blinds is dat een volvo optie en idd zeldzaam?  vind het nou niet zo heel geslaagd maar als het origineel volvo is laat ik 't wel zitten

Offline petrolboy

  • 4th gear member
  • Berichten: 490
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #35 Gepost op: maandag 07 december 2009, 15:54 »
Die blinds zijn idd Volvo optie, komt ze niet zo vaak tegen. Is ook een beetje Love it or Hate it toestand. Ik vindt ze super staan op de 480 echt typisch jaren tachtig.
Dat de onderhouds geschiedenis zo goed is bijgehouden is wel een dikke plus. Als de turbo blok optijd zijn sapje heeft gehad en er fatsoenlijk mee omgesprongen is lijkt mij de km-stand geen groot probleem.

Lees zeker en vast het topic aankooptips even door (moest je dat nog niet gedaan hebben).

Veel succes
Volvo 480GT 2,0L in 235 rood van '95
Pix: You are not allowed to view links. Register or Login

Offline V480TI

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.702
  • 1987 B18E / 1995 GTT Hausser
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #36 Gepost op: maandag 07 december 2009, 16:19 »
Vergeet niet goed te informeren naar de wielkast, meneer geeft al aan dat er daar wat roest zit.
Maar in welke mate ?

Wielkast aan 1 kant : ik heb prijzen van 400 tot 1200 Euro gehoord.
Interieur : hoe ver is de slijtage aan de bestuurdersstoel ?

Ik zou eens foto's vragen aan de verkoper.

greetz
1995 322 GTT
1987 B18E

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 09:32 »
zo heb al even een detailfoto gekregen van het achterspatbord  dan weet ik toch al enigzins waar ik aan toe ben..   de foto is iets te klein om een goed idee te krijgen van hoe erg de schade is maar kom.. we weten weeral wat meer :)

zolang het enkel het spatbord is ben ik nog niet ongerust ( hebben jullie enig idee wat het zou kosten om dit te repareren ? als het enkel om de spatbordrand zou gaan he  , hoef geen detail sgewoon een ruwe schatting zodat ik weet waar ik voor zou staan...)


Offline Doeke Dobma

  • 4th gear member
  • Berichten: 730
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 10:26 »
Dit is duur als je het laat doen. Dit is mijns inziens iets meer dan 'verdient aandacht'. Dit is gewoon rot. Binnen en buitenplaat zijn door. Als je er een schroevendraaier op zet prik je er waarschijnlijk zo doorheen. Het is overigens wel prima te herstellen hoor, maar ik weet niet wat dat kost. Zou zelf op 600 euro rekenen, wil je het echt mooi hebben.

Ik heb zelf overigens altijd zoiets van 'een auto roest nooit op 1 plek'. Ik zou heel, heel erg goed naar de dorpels, hoek dorpel met wielkast voor & achterzijde kijken (voor achter plastic kapje). Ook echt even onder de auto kijken en voelen, roest zie je niet altijd. Lijkt me sterk dat de andere wielkast punt-en-puntgaaf is als deze zo rot is. Tevens, ik vind dat roest altijd iets zegt over de gebruiker en het gebruik. Een liefhebber zou het m.i. nooit zover laten komen, de roest die je hier ziet ontstaat niet in een paar maanden, dit zit er al heel lang.

De roest is zeker iets waarop je kunt afdingen, vind ik, maar wat een redelijke prijs is kun je pas beoordelen als je de auto in het echt hebt gezien.
Volvo 480 S 2.0i Dark Green 1994 -> for sale!

Offline V480TI

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.702
  • 1987 B18E / 1995 GTT Hausser
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 10:28 »
Dit is dus al een probleem, zoals ik al zei, kan je tussen de 400 en 1000+ Euro gaan kosten.
Als je iets ziet aan de buitenkant is het eerder regel dan uitzondering dat de binnenkant nog erger is.

Ik heb hier in Helmond een bedrijf gevonden dat er 400 voor vraagt.
Met garantie en een bedrijf met een goede reputatie.
Dus wielkast repareren, spuiten, btw, het hele plaatje.

BTW : ik denk dat Doeke idd gelijk heeft, ga de auto goed bekijken met iemand die de 480 goed kent. Je kunt me een belletje geven op 06-36397939)

Misschien nog een foto van het interieur ?

greetz
1995 322 GTT
1987 B18E

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 11:08 »
ja ik vreesde er idd ook al voor.. zo'n plek roest zit er idd niet na 1 dag en waar rook is is vuur zeggen ze he...

vond het al raar dat de foto's zo mooi zijn en dat er van de rechterachterkant geen foto's te zien zijn . dat zegt soms ook al wel iets..   

wordt dus een zaak van gaan kijken .. schatting maken van hgoeveel werk eraan is en dan beslissen aan de hand van de prijs.   probleem bij mij is dat de auto bijna onmiddelijk de baan op moet want heb geen ander vervoer meer sinds de vivaro naar de eeuwige jachtvelden is...  en ik ook geen deftige werkplaats heb waar ik een deel zelf zou kunne doen :(

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 11:39 »
Ik zou zeggen, als de auto altijd goed is onderhouden en er van binnen en van buiten goed uit ziet kun je het altijd overwegen om de wielkasten te laten repareren, afhankelijk van hoe ver je budget reikt natuurlijk. Wanneer de nodige dingen vervangen kun je nog jaren vooruit zonder enige zorg.

Toen ik mijn GT aanschafte wist ik dat het ook nodig was de wielkasten te vervangen. De GT was van de eerste eigenaar en tot op de laatste kilometer bij de dealer onderhouden. Ze zag er zowel van buiten als van binnen als nieuw uit en dat heeft me over die drempel heen gezet.

De wielkasten zijn net aan beide zeiden vervangen,  You are not allowed to view links. Register or Login kun je het verslag lezen.
Auke

Offline artikel5

  • 3rd gear member
  • Berichten: 259
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #42 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 13:09 »
Ik zou die auto met dat gare achterpaneel niet kopen; ik vind het maar een vieze auto (achterscherm, voorbumper). Als ik nu voor de keus zou staan en het moest een turbo worden dan koos ik voor deze auto;

You are not allowed to view links. Register or Login

Hij is hier op het forum geloof ik ook wel bekend en hij oogt fris en netjes; bovendien is het een instant driver (geen werk).

Voor het exporteren ga je met je paspoort, kentekenplaten van de auto en het kentekenbewijs naar een gwk kantoor en je laat hem afmelden. Dan is ie in nederland niet meer geregistreerd. Vervolgens druk je hem op een kar en haal je hem naar belgie om hem daar te registreren. Je kunt ook een tijdelijk exportkenteken erop zetten maar dat is behoorlijk duur (ik dacht iets van 112 euro incl verzekering)
480 GT b20f 319  Steel Grey

Offline Jeffrey

  • 3rd gear member
  • Berichten: 224
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #43 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 13:32 »
You are not allowed to view links. Register or Login
hoe zit dat trouwens met die venetian blinds is dat een volvo optie en idd zeldzaam?  vind het nou niet zo heel geslaagd maar als het origineel volvo is laat ik 't wel zitten

Haal ze eruit en zet ze op marktplaats voor 150 á 200 euro. Binnen een week ben je ze kwijt. (heb je meteen weer wat budget voor de wielkastranden...)

Offline V480TI

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.702
  • 1987 B18E / 1995 GTT Hausser
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #44 Gepost op: dinsdag 08 december 2009, 14:29 »
Hmm, die auto die Artikel5 aanhaald ziet er toch wel goed uit, interessante km stand en is nog mooi rood.

Misschien een optie ? Ook qua prijs.
Het is een vroege, maar de elektronica kun je makkelijk testen, als je weet wat je moet doen en welke functies alle knoppies en schakelaartjes hebben.

@Penumbra : wat vind je van rood ?

greetz
1995 322 GTT
1987 B18E