Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: graag advies bij aankoop  (gelezen 21122 keer)

Offline erik-hakkers

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.421
  • volvo 480 ES 1987
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 11:05 »
Ja werk aan de 480 houd je altijd wel wat.
Toen ik die van mij kocht was de kachelradiateur lek , nou ben ikzelf ook wel handig dus heb ik het zelf vervangen.
Scheelt ook weer in de portemenee als je veel zelf kunt.
volvo 480 ES 1987

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 11:22 »
kan wel redelijk wat zelf en heb een collega die vroeger nog in een volvo garage gewerkt heeft dus die kan ook wel wat. probleem is gewoon dat ik de auto niet eerst een paar maand in de garage kan zetten om eraan te werken.   hij zou binne een zo kort mogelijke tijd rijklaar moeten zijn om mee te rijden.  als het dan wat beter weer wordt zou ik de auto dan eens grondig onder handen nemen want dan kan ik met de motor naar m'n werk..

dus miss. toch maar beter op zoek gaan naar eentje die rijklaar is ...   

een vraagje waar ik ook nog mee zit ( pff voel me zo stom dat ik dat ik jullie steeds maar blij lastigvallen met vragen)

de meeste rijklare 480's hier zijn meestal ongeblazen 1.7 's    heb alleen een beetje schrik dat de motor net niet dat is..   bedoel maar net dat beetje punch te weinig heeft om echt leuk te zijn.. of verbeeld ik me dat maar?...   heb vroeger een renault 5 alpine turbo gehad en was ook geen pk monster maar had wel die punch .. en ja wil nou niet voor minder gaan ook niet.. 

Offline petrolboy

  • 4th gear member
  • Berichten: 490
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 13:53 »
Ik moet zeggen dat ik met mijn 2.0 zelf genoeg punch heb. Maar turbo geeft toch wel andere manier van gewaarwording.  Dus als je echt meest gelijkaardige gevoel wilt is denk een turbo het beste voor jou.
R5 Alpine turbo is dat de voorloper van de R5 gt turbo of is die alpine het model met achtertraxie? (deze zie je ook veel te weinig rond rijden)
Volvo 480GT 2,0L in 235 rood van '95
Pix: You are not allowed to view links. Register or Login

Offline artikel5

  • 3rd gear member
  • Berichten: 259
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 14:14 »
ik hoop dat ie de turbo2 heeft gehad maar ik vrees van niet. Die zijn inmiddels al rond 30000 euro. Btw een type 1 alpine turbo is ook niet misselijk hoor. Alleen een beetje wiebelig maar wel snel.

2.0 is standaard nagenoeg even snel als de turbo 1.7 alleen op top loopt die laatste iets weg. Hierover lopen natuurlijk de meningen zeer uiteen, daarom heb ik het maar een keer uitgeprobeerd tot de top
480 GT b20f 319  Steel Grey

Offline ettore bugatti

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.230
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 14:44 »
Ik zou voor het CO probleem wel 100-200 euro budget reserveren. Het kan voor minder worden opgelost, maar als de lambda sensor moet worden vervangen en de injectoren gereinigd moeten worden dan zit je al gauw aan dit soort bedragen.

Het is natuurlijk maar wat je gewend bent aan vermogens. Het is ook een stuk belevening. Ik heb jarenlang met een B18E gereden en die willen wel, maar de meeste diesels zijn nu al sneller (ik kon ze net hebben door tegen het rood aan trekken en ontzettend snel te schakelen). Als je meer marge wilt dan is een 2 liter of een turbo veel beter. En wil je dan nog verder dan is een turbo het makkelijkst en goedkoopst te tunen.

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 14:50 »
r 5 alpine turbo is idd de voorganger van de r5 gt turbo.. dus gewoon voortractie met 1.4  turbo motor maar wel een erg leuk speelgoedje. (woog maar 850 kg)   

mja ik dacht zowat hetzelfde van de 1.7  zal op zich nog steeds lekker rijden maar net wat minder punch hebben. 

nogmaals bedankt voor de de tips jongens ;)

Offline Bart480

  • 3rd gear member
  • Berichten: 202
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 15:44 »
Als je toch een snellere wagen wilt, zou ik sowieso voor een turbo gaan..
Die is standaard al lekker vlot, en die is het gemakkelijkst om sneller te maken.
De mijne is alleen een beetje bijgeschroeft, en deze is al behoorlijk pittig (als het een beetje nat is, moet ik in 1e , 2e en soms 3e niet door trappen omdat hij dan door spint)
En bij een turbo heb je het meeste opbrengst als je hem laat chippen ;D
Turbo Power

TomTom

  • Gast
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 02 december 2009, 18:39 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Als je toch een snellere wagen wilt, zou ik sowieso voor een turbo gaan..
Die is standaard al lekker vlot, en die is het gemakkelijkst om sneller te maken.
De mijne is alleen een beetje bijgeschroeft, en deze is al behoorlijk pittig (als het een beetje nat is, moet ik in 1e , 2e en soms 3e niet door trappen omdat hij dan door spint)
En bij een turbo heb je het meeste opbrengst als je hem laat chippen ;D

Dan is idd de turbo aan te raden, daar valt nog wel wat aan te doen, chippen e.d.

Voor de ''punch'' sluit ik me bij Petrolboy aan ;)

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 12:51 »
wat denken jullie van deze ?   pakje duurder dan m'n eerste keuze  maar wel gekeurd voor verkoop en extra motor (gedeeltelijk gedemonteerd welliswaar, maar kom)

velgen zijn ook niet origineel zag ik.

km teller staat op 209.000


volgens de omschrijving gaat het om een '88 model en zou kunnen kloppen met de achterzetels zonder hoofdsteunen maar de abs sticker op de achterkant vond ik maar raar. bestond dat al in 88? dacht dat dit een latere optie was?

kunnen jullie wat meer uitsluitsel geven.. denk er maar eens naar ga kijken, maar wou toch eerst even jullie mening of dat de moeite zou zijn...


You are not allowed to view links. Register or Login

Offline erik-hakkers

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.421
  • volvo 480 ES 1987
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 13:14 »
Hmmm kleurverschil heb je ook gezien he?!

Ik denk dat je dan beter voor de eerste keus kunt gaan.
Ik weet niet of dit type al abs had in die tijd lijkt mij geen orignele sticker.
volvo 480 ES 1987

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 13:23 »
nee die sticker leek me idd niet echt origineel .  en kleurverschil had ik idd gezien .. was iets met een deur die "afhing " toen ie m kocht maar dat is blijkbaar terug gelast..    idd twijfelachtig

gho wat is het moeilijk om een leuke, deftige 480 turbo te vinden in belgenland...

Offline penumbra

  • 2nd gear member
  • Berichten: 80
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 13:26 »
deze is m'n eerste keuze als ik de invoerperikelen zou rond krijgen om 'm in belgie ingeschreven te krijgen..

You are not allowed to view links. Register or Login

wss wel gekend bij de meesten van jullie ?   ;)

Offline Doeke Dobma

  • 4th gear member
  • Berichten: 730
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 13:32 »
die belg... 2500 euro lijkt me wat hoog. Probeer idd eens te invoeren. Bel de Belgische rdw en je weet ZEKER hoe & wat....
Volvo 480 S 2.0i Dark Green 1994 -> for sale!

Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 645
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 14:18 »
mijn 480 uit 88 heeft ook abs!

Offline erik-hakkers

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.421
  • volvo 480 ES 1987
Re: graag advies bij aankoop
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 04 december 2009, 14:30 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Er staan idd niet veel 480's op maar is dit niet wat?
volvo 480 ES 1987