Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Pop-up gasveren van groupbuy monteren (topic vermist)  (gelezen 5853 keer)

Offline flyineddy

  • Donateur '18
  • 2nd gear member
  • *****
  • Berichten: 43
Pop-up gasveren van groupbuy monteren (topic vermist)
« Gepost op: dinsdag 22 september 2020, 12:33 »
In 2018 is er een groupbuy actie geweest voor gasveren voor de pop-up koplampen, waarvan ik destijds ook een set heb besteld.
Het was voor mij toen nog niet noodzakelijk om te vervangen, dus dat heb ik toen ook niet direct gedaan. Inmiddels wordt het voor mij wel tijd om ze te vervangen.

Als ik mij goed herinner zijn de nieuwe gasveren iets anders qua bevestiging dan de originelen. In het topic van de groupbuy stond toen een omschrijving met foto's hoe je de nieuwen kon monteren. Dit topic is echter verdwenen (ik kan hem tenminste niet vinden, ook niet met de zoekfunctie).
Heeft iemand deze informatie en foto's misschien nog ergens opgeslagen?

Eddy.
De aarde is rond, net als een pannenkoek.

Offline flyineddy

  • Donateur '18
  • 2nd gear member
  • *****
  • Berichten: 43
Re: Pop-up gasveren van groupbuy monteren (topic vermist)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 september 2020, 14:22 »
Net even contact gehad met DyVo, de man achter de gasveren. :)
De informatie die ik zocht, waarvan ik dacht dat die hier op het forum stond, blijkt te zijn verstuurd via email.
Zonder dat ik het wist had ik die email dus nog gewoon.   :-X

Het gaat om de volgende informatie (in het Engels):
Citaat
Hi everyone,

The struts came in wednesday, they went on the mail the same afternoon, so they should reach all of you soon, if they haven't already.
Robert had a small question concerning the removal off the balls from their sockets, so I'll clarify that in this e-mail as well:

In the included picture you can see one of the sockets with the retaining clip removed. Once the clip is removed you can simply pull out the ball from its' socket, this will take a small amount of effort, they do not come out very easily ;)
Installation on the car is simply done by clicking the gas strut onto the existing balls and refitting the retaining clip. NOTE: The struts should be installed in the same direction as the old ones, which I believe is with the thick end upwards. This is done to minimise the ingress of dust and other unwanted muck.

Bijbehorende afbeelding:


Aanvullende informatie van DyVo:
Citaat
Strikt genomen kun je de gasveren vervangen met alleen de DRL units van hun plek, maar het wordt een stuk makkelijker als je de neus even verwijdert. Dat zijn een aantal bouten langs de rand en de sproeiers van de koplampen die dan los moeten en dan kan het hele neusstuk er af.

DyVo, bedankt voor de hulp en informatie!  :klapklap:

Eddy.
De aarde is rond, net als een pannenkoek.