Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek  (gelezen 6865 keer)

Offline DyVo

  • 1st gear member
  • Berichten: 16
Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek
« Gepost op: dinsdag 10 maart 2020, 12:04 »
Allereerst; Ik ben niet helemaal zeker of dit topic hier hoort, mocht het elders beter passen dan hoor ik het graag!

Ik ben met een goede vriend van mij begonnen met het opzetten van een klein eigen bedrijfje waarin we wat met onze beider interesses en hobby's willen doen. Ik werk in mijn dagelijks leven als (Industrieel) ontwerper en heb de nodige ervaring met allerlei productietechnieken. Tim werkt als elektrotechnicus en is erg goed op het gebied van elektronica.
Omdat we allebei oude voertuigen in het algemeen erg tof vinden zijn we eens gaan nadenken wat we daarmee zouden kunnen doen. Het hebben van een Volvo 480 en het schaars worden of überhaupt niet meer geproduceerd worden van bepaalde onderdelen bracht mij op het idee dat dit misschien wel voor meer "oldtimers"  het geval is.
Vandaar het idee om te gaan kijken of we een bedrijfje kunnen starten wat slecht of niet verkrijgbare onderdelen herproduceert en daarbij eventueel advies en de diensten levert om one-of-a-kind onderdelen te helpen produceren voor projecten. Al dan niet met de nodige hedendaagse verbeteringen zodat de levensduur beter of het installeren makkelijker wordt.

Om eens een beetje een idee te krijgen wat mensen interessant zouden vinden om gereproduceerd te zien hebben we een kleine enquête ingevuld, waarbij ik als startpunt de 480 centraal heb gesteld omdat ik hier zelf makkelijk aan kan meten en eens kan beginnen met het één en ander. Zo ben ik twee jaar geleden ook begonnen met de groupbuy voor de koplamp gasveren.

Aan jullie de vraag of jullie de enquête voor ons in kunnen vullen om ons een idee te geven!

Linkje:
You are not allowed to view links. Register or Login
Alvast bedankt,
Dylan
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 maart 2020, 12:06 door DyVo »

Offline ervine

  • Donateur '18
  • 3rd gear member
  • *****
  • Berichten: 179
Re: Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 10 maart 2020, 21:49 »
Mooi initiatief, en veel succes gewenst! Ik ga de enquete iig invullen.
Volvo 480 turbo '88 305
Volvo XC60 D5 AWD '14
en nog wat Moto Guzzi spul...

Offline SB

  • 4th gear member
  • Berichten: 368
Re: Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 maart 2020, 23:04 »
Goed initiatief, complimenten. Ik heb gelukkig op dit moment niets nodig, maar heb wel de enquete ingevuld, voor misschien op termijn.
Succes met bedrijf gewenst.

Offline Tijs de Jong

  • 1st gear member
  • Berichten: 13
  • Is it safe to sit in a car with the engine off?
Re: Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 11 maart 2020, 15:12 »
Zeker goed initiatief! Ingevuld
Wacht niet tot het te laat is, you only get one shot!

Paris Blue GT automatic '95
Silver Grey Metallic ES '87
2x Steel Grey Metallic automatic '95 (1x donor)
Dark Grey Metallic GTT '95
Amazon 123 GT '66 & 850 T5R CY

Offline irbis

  • 1st gear member
  • Berichten: 13
Re: Interessepeiling Onderdelenreproductie Oldtimers en Volvo 480 Specifiek
« Reactie #4 Gepost op: zondag 15 maart 2020, 14:04 »
good job!! I have put my input in it as well and sent this idea further down to polish and german 480 Clubs!!
Good Luck!!