Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Imperial / fietsendrager  (gelezen 10098 keer)

Offline EricWie

  • 3rd gear member
  • Berichten: 134
Imperial / fietsendrager
« Gepost op: zaterdag 22 juni 2019, 12:02 »
Ik overweeg om de fiets van mijn zoon op vakantie mee te nemen en dan bij voorkeur op het dak, Ik kan nergens iets vinden over een imperial of fietsendrager voor de 480. Bestaat die? Heeft iemand een foto er van / idee waar ik die kan vinden? Ik hoor het graag.

Offline EricWie

  • 3rd gear member
  • Berichten: 134
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 22 juni 2019, 12:07 »
Ik kom er achter dat er dragers van Thule hebben bestaan en van Volvo zelf (zie plaatje) moet in beiden gevallen er zo'n hele rails op gemonteerd worden? Dat vind ik wel ver gaan.


Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 juni 2019, 17:13 »
Als die rails er niet zitten, kun je deze imperiaal ook niet monteren. Af en toe zie je tweedehandse Thule dakdragers voorbij komen, die werken volgens een ander systeem. Maar ze zijn zeldzaam.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline SB

  • 4th gear member
  • Berichten: 368
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 22 juni 2019, 21:22 »
Ja, voor de originele Volvo lastdragers moet je die rails hebben en permanent op je dak hebben.
Voor  de Thule geldt dat je daar de speciale Thule voetjes/bevestiging voor moet hebben.
Maar zowel de Volvo als de Thule drager zijn (bijna) niet meer te krijgen, en nog minder de rails of voetjes.
Misschien kun je op zoek gaan naar drager met een magnetische voet?

Offline georgenijssen

  • 3rd gear member
  • Berichten: 133
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 juni 2019, 18:41 »




Het is een soort duw-trek-klem principe dus ik duw overal rubber matjes tussen voor eventuele beschadigingen. En die krijg je toch :-[
Verder is de hele stellage een keer naar beneden gekomen in een scherpe bocht :donenothing:
Al met al geen denderend systeem.
« Laatst bewerkt op: zondag 23 juni 2019, 18:55 door georgenijssen »

Offline georgenijssen

  • 3rd gear member
  • Berichten: 133
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 juni 2019, 22:29 »
@EricWie

Dit is niet jouw voorkeur maar bij een Kringloop Winkel kun je een trekhaak-drager halen voor zo'n €20,- 
Mijn dak-setje mag je natuurlijk zo lenen maar er zit geen  fietswiel / framepaal rails  bij...
Misschien als jullie met tweeën reizen kan de fiets wel achterin met de achterstoelen plat? Heb zelf ervaren dat er twee standaard statafels achterin passen met de koffer dicht!

Fijne vakantie!

Offline depaashaas

  • Donateur '18
  • 3rd gear member
  • *****
  • Berichten: 281
  • De'n Draak
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: maandag 24 juni 2019, 13:28 »
Ik heb zo een origineel volvo setje wat je op/in je dak monteerd. Zijn 12 gaten die je in je dak moet boren, dat dan waterdicht maken en de rails zitten dan vrij permanent op je dak vast. Voordeel is dat ik nog nooit iets verloren heb, dat eenmaal vast t nooit verschuift en dat t origineel is.....
Ik heb er altijd kano's op en rij ook snelweg ermee, en heb een dakraam, nooit problemen mee gehadcen zit er al ruim 6 jaar op
ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef; dat geeft niet ze kennen mij daar.....

Offline depaashaas

  • Donateur '18
  • 3rd gear member
  • *****
  • Berichten: 281
  • De'n Draak
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 juni 2019, 13:31 »
Als je geen dakdrager wilt, monteer een trekhaak en zet er een drager op, op MP staan er genoeg voor weinig. Wil je veel fietsen of aparte maat/gewicht, bouw dan een klein bagagewagentje om tot fiets transport kar, kun je veel meer kwijt en zit t verder van de auto af ivm toegang achterklep en beschadegingen
ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef; dat geeft niet ze kennen mij daar.....

Offline EricWie

  • 3rd gear member
  • Berichten: 134
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #8 Gepost op: maandag 24 juni 2019, 21:22 »
Dank allen.
Maar gaten boren in mijn dak zie ik niet zitten en een coupe met een trekhaak is bijna net zo erg als een cabriolet met een caravan  :D
Helaas kan ik de fiets niet binnen in leggen omdat ik 1 rugleuning niet meer plat krijg. Daarvoor moet ik eerst al het harde plastic bij het raam / beugel leuning verwijderen om dat op te lossen en ik ben geen fan met dat jaren 80 plastic verwijderen als het niet echt nodig is. Gaat vaak weer iets anders kapot. Mijn zoon gaat maar lopen! Het is toch te warm in zuid frankrijk om te fietsen....

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 25 juni 2019, 13:35 »
Zo lastig is het niet om erbij te komen, maar je hebt gelijk, voor je het weet zegt er iets krak.
Het is in Frankrijk momenteel überhaupt te warm voor alles, een vriend van mij woont in de Auvergne, daar is het boven de 40 graden. Echt bizar.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 25 juni 2019, 22:26 »
Ik heb zo'n ding dat zonder montage in het dak goed fietsen kan vervoeren...

Je mag hem wel lenen...

Pb?
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline EricWie

  • 3rd gear member
  • Berichten: 134
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 21 juli 2020, 10:33 »
Laatste toevoeging aan dit item. Succesvolle vakantie achter de rug met fietsendrager geleend van Gero  :klapklap:








Offline Caring4-480

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 373
Re: Imperial / fietsendrager
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 21 juli 2020, 19:00 »
Ik krijg al hartkloppingen als ik dit zo zie  :o in 1 woord vreselijk.....Maar ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.. ;)