Enig idee waarom dit is gebeurd?
Het moter blok wat ik had gekocht lekte de kleppen van. En toen kwam er olie in de uitlaat.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Een motor vliegt altijd inwendig in de fik, dat is het principe van een verbrandingsmotor. Als er wat onverbrande benzine in de uitlaat komt hoor je wat plofjes. Als de klep dusdanig lekt dat de benzine niet verbrandt, dan loopt je motor sowieso op 1 cilinder minder en komt de meeste benzine onverbrand naar buiten (stinkt). En mocht de benzine werkelijk ontbranden krijg je een leuke steekvlam uit de uitlaat. Om deze vlam in de motorruimte te krijgen moet de uitlaat gigantisch lekken.
Kortom, tenzij je van huis bent gegaan met een motor die op 3 poten liep en je uitlaatspruitstuk grote gaten vertoonde, is de oorzaak zeker niet een lekkende klep.
Meer waarschijnlijk een brandstofleiding of drukregelaar die is gaan lekken. 3 bar druk geeft een leuk straaltje benzine.