Mijn 480 GT turbo heb ik uitsluitend als hobby auto. Gisteren en vandaag uit de winterslaap gehaald en lekker mee gereden nu het zout weer van de weg is. Was weer puur genieten. Ik heb tot vorig jaar diverse Daf's gehad en dat was qua onderdelen een groot probleem. Heb in de 17 jaar dat ik Daf'jes heb gehad een hele berg onderdelen bij elkaar gesprokkeld. Zelfs nieuw plaatwerk had ik nog liggen. Ben nu rustig aan een goede voorraad onderdelen aan te leggen voor mijn 480. Want ik wil hem wel mooi en netjes houden. Ik heb hem 2 jaar geleden bij de dealer voor 5250 euro gekocht. Een hele mooie GT turbo uit september 1995 met volledige historie. Inmiddels perfect in orde. Die gaat ook niet meer weg.
Je bent auto(volvo)gek of niet. Ik heb ook nog een S90 uit 1998, zelfde verhaal. Is jarenlang mijn dagelijkse auto geweest en heeft nu een redelijk rustig bestaan. Ze staan natuurlijk lekker binnen, dat spreekt vanzelf.
Laten we hopen dat er over 20 jaar nog steeds een harde kern 480 liefhebbers is die deze prachtige en bijzondere auto's rijdend houden. Want dat zijn ze meer dan waard.
Groeten, Jan.