Ik heb er nu twee, een 1995 ES en een net aangeschafte 1995 GT turbo, de laatste heb ik 5500 Euro voor betaald. Prijs kon me niets schelen auto is in topconditie en de beste basis om verder mee te gaan werken. Ik wil hem aanpakken en profi laten spuiten in een goeie kleur en goed conserveren (kleur nu metal donkergroen waar ik niet van houd) Leuke is dat ik een 8 maanden geleden een zelfde GT heb gezien bij de dealer, met beginnende raam en deurroest en 128.000 km op de teller die 8500 euro moest opbrengen, dit vond ik het niet waard maar een ander schijnbaar wel want hij is weg.
Ik heb verleden week een loods aangeschaft om te klussen, eindelijk behoorlijke werkruimte en opslag. 4.6 x 9 x 7.5 en 4.6 x 4.5 verdieping
Ik ben dan ook aan het kijken naar donor auto's om te strippen voor onderdelen en te bewaren voor later, zie het ook aankomen dat we zaken gaan missen met een jaar of 10. Je ziet nu regelmatig 480 die helemaal gestript worden aangeboden in onderdelen op marktplaats e.d. Zit meer geld in onderdelen dan in verkoop sloopauto, de trend is dus aan het inzetten en prijzen zullen stijgen. Ander voorbeeld is de witte knipper/reflector gekte, hoeveel mensen wilden niet heel graag zo een setje. Er zijn dus best nog wel liefhebbers.
mbt witte knippers en reflectors, ik ga hier een gooi naar doen zodra ik een setje opoffer plastic heb, ben aardig goed met mallen maken en kunststof gieten (heb hier zelfs nog een vacuumbox voor gemaakt in het verleden) en wil ook van mijn oranje af. Zal tegen de zomer gebeuren en als het lukt zal ik meer setjes maken voor liefhebbers.
Heb nu Vadis ook aan de praat en maak een lijst met onderdelen die ik nodig acht voor mijn volvo's waarna ik die zal kopen bij de dealer, sloperij, ebay of marktplaats en op de plank zal leggen. Met name slijtdelen en lampen units en interieur delen, de juiste electronica voor mijn auto's etc.
Ik ben een verzamelaar en wil deze auto's blijven rijden.
In feb een glijer gehad met mijn ES op een ijs rotonde en complete subframe en radiator laten vervangen. totaal 1700 euro op een auto die misschien niet meer waard is dan 2000 euro is krankzinnig maar dan ben ik maar krankzinnig. Op wat roest na is die ES 100% ok.
Was behoorlijk in paniek toen het er even op leek dat ik mijn trouwe ES vaarwel moest zeggen (echt een nacht niet geslapen en liggen piekeren) en ben gelijk gaan zoeken naar een vervanger. Liep toen toevallig een 480 GT turbo met weinig km tegen het lijf en die moest ik gewoon hebben. Deze staat nu lekker droog in een garage en gebruik ik bij mooi weer of als de ES op de brug staat.
Als ik dit forum zo lees ben ik zeker niet de enige gek die vrij ver gaat om zijn 480 te behouden, in de projecten sectie staan genoeg voorbeelden van uitvoerige reparaties. Petje af voor deze mannen, gewoon doorgaan zolang het kan.
Groeten, Danny