Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Welke 480 te kiezen  (gelezen 8622 keer)

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: Welke 480 te kiezen
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 05 augustus 2016, 19:11 »
Ach...  aan mijn info heb je niet zoveel.. 
Ik vind de bijdragen tot op heden overzichtelijk en compleet. Met name Danny is er weer eens goed voor gaan zitten.
Ik zou in herhaling vallen.

Ik wil er wel een ietsiepietsie aanvullen als het gaat over passie.   Ik heb ongeveer 9 jaar een Turbo en een ES.   Ik denk dat ik in beginjaren geschreven heb dat Turbo niet zoveel toevoegt...

Het is zo ver dat ik binnenkort afscheid neem van de Turbo maar oh, oh,  oh...   wat heb ik daar lang over na moeten denken  en wat doet dat zeer.

Turbo is me naar aan het hart gaan zitten.  Misschien door Roboumod...  ik weet niet exact waarom, maar wat een heerlijk karretje.  2.0 is ook goed hoor!
Maar in de loop der tijd merk je hoe speciaal die Turbo is.

En uiteraard reageer ik op de regels over het gebruik in bergen...  Man, man, man...   wat is die Turbo daar lekker...
Als ik met de 2.0 ging dacht ik:  "had ik de Turbo ook maar meegenomen".

Maar ja:   ik realiseer me ook dat onderdelen schaars worden net zoals lieden die een Turbo goed af kunnen stellen....

Succes met je zoektocht!
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline EricWie

  • 3rd gear member
  • Berichten: 134
Re: Welke 480 te kiezen
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 06 augustus 2016, 08:15 »
Beste leden, beste kenners,
Ik was even op vakantie en het is fantastisch om zo veel reacties en tips te ontvangen op mijn vraag en zoektocht.
Fijn om te zien dat vele van jullie nog steeds echt enthousiast zijn over het rijden met de auto's, of het nu turbo of niet is.
Minder fijn, maar niet onverwacht, zijn natuurlijk de rampscenario's. Ik ben idd wel wat gewend met een Lancia Gamma (waarvan de distributieriem kan knappen als je hem start terwijl de voorwielen niet recht staan!) of met de NSURo80, een hee betrouwbare auto (echt waar) maar als er iets mis is dan is de deskundigheid op 3 vingers te tellen.
Ik binnenkort maar eens de eerste exemplaren bekijken en berijden en neem jullie en de algemene aankoop tips mee en dat zal wellicht een rampscenario kunnen voorkomen. Als ik serieus wordt dan zal ik de auto eerst nogmaals bij een specialist na laten kijken. Ik hou jullie op de hoogte.
En o ja die kleuren! Als er een minpuntje is aan de 480 vind ik het wel het beperkte en doorgaans saaie kleurkeuze. Waarom hebben ze nooit de 1800 ES gouden en blauw metallic kleur gevoerd? Mjn voorkeur gaat naar de blauwe varianten...