Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Ze maakt me gek  (gelezen 17705 keer)

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 02 juni 2016, 23:27 »
Bedankt jongens, voor alle reacties. Ik ben er nog steeds niet uit, hoop er dit weekend een ei over te leggen. Wat Jur aangeeft is wel een goeie invalshoek: hij hoeft niet perfect te zijn. Maar toch, dat voelt een beetje als het begin van het einde. Verder is het 'wauw' gevoel er nog wel, toen ik vanochtend de garage opentrok werd ik meteen weer een beetje blij. Maar waarvan dan? Nog even en ik kan om psychische hulp....  :D Want aan de andere kant: ze moet toch een keer weg, het leven is te kort om altijd maar in dezelfde auto te rijden.  :-\ Ik heb al van voor de 480 het idee om alle met uitsterven bedreigde stukken techniek nog te ervaren voor ze er nauwelijks meer zijn. Rotatiemotor van Mazda, ongeblazen zes-in-lijn van BMW, laatste echte Alfa-V6 (Busso), hydropneumatische vering van Citroën, een hoogtoerige V12... Veel van die dingen zijn onbetaalbaar, sommige niet.

Ik ga er van 't weekend 'ns voor zitten.

@ Gero: apart draadje hiervoor kan onderhand wel hè? Titel 'Ze maakt me gek', maar in welk board het dan moet komen...? Mods? Is het mogelijk om mijn berichten hierover en alle reacties daarop te verplaatsen naar een nieuw topic?
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline c.480

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 979
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 00:41 »
Tja wat te doen, ik zeg altijd een auto is pas op als de eigenaar stopt met investeren of er klaar mee is.
Alles valt te maken en of te repareren.
Ik kocht een daf van 43 jaar oud.
En die was echt verrot en afgedankt door de vorige eigenaar.
Met een beetje liefde staat hij nu weer met een nieuwe apk tot 2018.
En heeft er al weer 10.000 opzitten.

Ik verwacht dat de 480 dezelfde kant opgaat als de porsche 924.
die is een lange tijd gezien als een problemen kind en was niets waard.
moet je eens kijken wat deze waard zijn geworden. Net als de porsche gaat het ook met de 480 gebeuren en kan je als je er 1 terug wilt hebben 10k voor een knappe 480 betalen.
Je bent niet verplicht om naar een dure garage toe te gaan.
7k vind ik nogal wat om uit te geven aan onderhoud.
er zijn veel goedkopere adressen om je 480 in topvorm te houden.
Want als je idd naar een volvo garage gaat dan word een 480 een financieel
Blok aan je been

Succes met je besluit

Volvo 480 GT zwart 1995  150.000 km
2x Daf 66 1974/1975 groen/rood
Golf 1 cabriolet 1983 1.9 diesel wit
golf 4 tdi 162 pk 6 bak metalic blauw 480.000 km

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 09:43 »
Een auto is inderdaad pas op als z'n eigenaar besluit er niks meer in te investeren, helemaal mee eens. Als ik alles bij een dure garage had laten doen, was ik de 10k allang gepasseerd... ik heb veel gehad aan de familie Vrijling, Orlando en Robert. Maar je hebt een punt: sinds het bij de 480Shop niet meer gaat, zit ik voor het serieuze werk toch vast aan een dure (wel goede) garage. Als ik in diverse reacties nu lees dat een 480 maar twee probleempjes gehad heeft, dan denk ik 'nou, mazzelaar'. De lijst met dingen die ik al aan de 480 heb moeten (laten) doen is errug lang.

Ik ga komend weekend verschillende opties naast elkaar zetten:
1. De huidige mankementen laten fiksen en gewoon doorrijden.
2. Niks meer repareren (behalve als het veiligheidsrisico's oplevert) en maar zien hoe lang ze nog meekan.
3. Te koop zetten en op zoek naar iets anders.
4. Op zoek naar iets anders, maar de 480 houden (schorsen en stallen).

Ik laat het absoluut weten als ik er uit ben. Nogmaals dank voor jullie berichten allemaal, heb er veel aan.
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 12:17 »
You are not allowed to view links. Register or Login
...
@ Gero: apart draadje hiervoor kan onderhand wel hè? Titel 'Ze maakt me gek', maar in welk board het dan moet komen...? Mods? Is het mogelijk om mijn berichten hierover en alle reacties daarop te verplaatsen naar een nieuw topic?

Bij deze.
Auke

Offline c.480

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 979
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 17:21 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Een auto is inderdaad pas op als z'n eigenaar besluit er niks meer in te investeren, helemaal mee eens. Als ik alles bij een dure garage had laten doen, was ik de 10k allang gepasseerd... ik heb veel gehad aan de familie Vrijling, Orlando en Robert. Maar je hebt een punt: sinds het bij de 480Shop niet meer gaat, zit ik voor het serieuze werk toch vast aan een dure (wel goede) garage. Als ik in diverse reacties nu lees dat een 480 maar twee probleempjes gehad heeft, dan denk ik 'nou, mazzelaar'. De lijst met dingen die ik al aan de 480 heb moeten (laten) doen is errug lang.

Ik ga komend weekend verschillende opties naast elkaar zetten:
1. De huidige mankementen laten fiksen en gewoon doorrijden.
2. Niks meer repareren (behalve als het veiligheidsrisico's oplevert) en maar zien hoe lang ze nog meekan.
3. Te koop zetten en op zoek naar iets anders.
4. Op zoek naar iets anders, maar de 480 houden (schorsen en stallen).

Ik laat het absoluut weten als ik er uit ben. Nogmaals dank voor jullie berichten allemaal, heb er veel aan.

Natuurlijk ben je bij mij van harte welkom om eens te kijken.
Hoe de staat van de 480 is en wat de problemen zijn.
Een frisse blik op de auto is nooit verkeerd. Ik houd het altijd netjes.
Wat moet moet en onzin dingen worden niet vervangen !!
mvg
Dirk
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 juni 2016, 17:24 door c.480 »
Volvo 480 GT zwart 1995  150.000 km
2x Daf 66 1974/1975 groen/rood
Golf 1 cabriolet 1983 1.9 diesel wit
golf 4 tdi 162 pk 6 bak metalic blauw 480.000 km

Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 647
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 21:40 »
Ik heb van de week ook weer een rug in die bak geduwd. En ik rij er 750 km maximaal in een jaar.

Offline c.480

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 979
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 22:57 »
Ja daarom is hij ook stuk gegaan je moet er meer mee rijden Milo
Volvo 480 GT zwart 1995  150.000 km
2x Daf 66 1974/1975 groen/rood
Golf 1 cabriolet 1983 1.9 diesel wit
golf 4 tdi 162 pk 6 bak metalic blauw 480.000 km

Offline CdE

  • 4th gear member
  • Berichten: 379
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 23:11 »
Haha, tja, wat heb je nu aan een auto zonder erin te rijden ;-) nadeel is alleen dat hij dan soms enigsinds beschadigd... Als je wat fout doet
Maar goed, dan hebben we het over het blik.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 juni 2016, 23:19 door CdE »
Volvo 480 Turbo, 1994, White
Volvo 164, 1970, California White
Honda Civic 1.6 VTEC, 2003

Offline Hendrik

  • Donateur '17
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 527
  • alles kan kapot, maar alles kan ook gemaakt worden
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 03 juni 2016, 23:37 »
ik heb hem nog geen jaar en al zon 5000 gereden :-[ afgezien van een dure apk (door slecht onderhoud vorige eigenaar) heb ik verder geen problemen gehad maar wel de roest... nog 3 spatborden te gaan :-\ een nieuw laagje op het dak en verder nog wat schoonheids dingetjes ik rijd er met plezier in :)
Volvo S80 2.4 170pk daily drive
Volvo 480 1.7 Turbo (project)  WIT!!
Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Volvo 480 2.0I ES GT-Line (sloper geworden)
Volvo S40 1.9TD (nu ergens op een sloop)

Offline JP1949

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 327
  • 480ES 1996
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 04 juni 2016, 11:12 »
Ik heb de verhalen met veel interesse gelezen.
Als ik heel eerlijk ben zou ik geen andere willen rijden. Mijn ES van 1996 heb ik nu 6 jaar en ze staat altijd buiten en slechts een klein roestplekje.
Afgelopen januari met glans door de APK en het afgelopen jaar geen kosten gehad. Ik moet wel toegeven, ik rijd maar rond de 5000 km per jaar, dus veel kan er niet verslijten. De grootste reparaties waren de cilinderkop en in het begin de wieldraagarmen voor. Het enige wat me nu nog stoort is het piepen van de aircopomp als ik start, maar na een paar kms is dat geluid ook weg en dan doet de airco het goed. Uiteraard als ik hem in concoursstaat wil hebben zal het kleine roestplekje nog weggewerkt moeten worden en de leren stoelen weer netjes. Ook beetje veel steenslag op het neusje en de bumpers mogen wel gespoten worden. Ik heb een adresje in de buurt gevonden en die doet al het spuitwerk voor € 900, ik denk dat dat niet teveel is toch? Al met al krijg ik complimenten hier, want in Maastricht rijden er misschien 2 of 3.
Conclusie: ik doe haar niet weg want het is genot om in te rijden, zeer snel en ook nog zuinig!

Offline keesie75

  • 3rd gear member
  • Berichten: 122
    • Youtube
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #25 Gepost op: zondag 05 juni 2016, 12:11 »
Als ik jou was zou ik een eerste type Subaru Impreza er bij kopen en de 480 houden.
Zijn goede, betrouwbare auto's, en je hebt er al een voor zeg 500 euro.

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #26 Gepost op: zondag 05 juni 2016, 23:05 »
Nou, de kogel is door de kerk: ik ga op zoek naar een andere auto. Als ik die gevonden heb, gaat de 480 in de verkoop.

Hoe je het ook wendt of keert, als ik de 480 wil blijven gebruiken zoals ik nu doe, is een restauratie van het plaatwerk snel nodig. Daar kan ik niet voor zorgen, daar heb ik de financiële middelen noch de gelegenheid voor – ik kan de auto niet zomaar een paar weken of langer missen. Half lapwerk is sneller en goedkoper, maar geen optie voor mij, dat kan ik gewoon niet. Schorsen en stallen heeft ook geen zin, ik voorzie de komende jaren geen ruimere financiën.

Dus het lijstje mankementen was de aanleiding voor dit weekendje peinzen, het is niet de reden dat ik stop met de 480. Het is gewoon niet meer de geschikte auto voor dagelijks gebruik in mijn situatie. Bij een andere liefhebber kan ‘ie nog jaren mee, want in de basis is het een goed onderhouden exemplaar dat goed in de opties zit en geen grote technische mankementen kent – op de roest na.

Maar: eerst op zoek naar een andere auto, dan pas de 480 in de verkoop - ik kan zoals gezegd niet zonder. Weer een Volvo 480 is geen optie, dan kan ik net zo goed in die van mij blijven rijden. Maar vind eens een auto met hetzelfde gewicht / verbruik, luxe, uitstraling en lange-afstandscomfort, met een kilometerstand beneden 150.000 (nog beter: beneden 100.000), niet ouder dan 1998 voor een aanschafprijs van maximaal 3.000 euro. Die zijn er niet. Zo’n 480 is eigenlijk een verdraaid goede aanbieding. Ze moesten alleen niet zo roesten. Op één van die punten zal ik dus concessies moeten doen. Het zij zo...  :'(
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline Apenkoning

  • 3rd gear member
  • Berichten: 262
  • Iconisch stijlicoon
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #27 Gepost op: maandag 06 juni 2016, 11:25 »
KAK!
Alles verkocht ;(

Nu Audi TT 3.2 Quattro en Peugeot 4008GT

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #28 Gepost op: maandag 06 juni 2016, 12:31 »
Balen voor de community hier, maar daar moet je echt schijt aan hebben want het is jouw portemonnee die het laatste woord heeft. ;)
Ik heb je mail gestuurd met een suggestie die aan de eisen "hetzelfde gewicht / verbruik, luxe, uitstraling en lange-afstandscomfort, met een kilometerstand beneden 150.000 (nog beter: beneden 100.000), niet ouder dan 1998 voor een aanschafprijs van maximaal 3.000 euro. " bijna voldoet.
Alleen de uitstraling heeft 'ie niet en valt een gewichtsklasse hoger, maar 100% aan deze eisen voldoen ga je echt niet vinden binnen je budget.
Sterkte en succes!
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re: Ze maakt me gek
« Reactie #29 Gepost op: maandag 06 juni 2016, 13:15 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Balen voor de community hier, maar daar moet je echt schijt aan hebben ...

Daar heb ik geen schijt aan, gaat me eerlijk gezegd nog best aan het hart. Een actieve club liefhebbers is voor mij een wezenlijke bijdrage aan het autoplezier. Dat is iets wat ik met de 480 voor het eerst meegemaakt heb en dat zal me altijd bijblijven. Waarvoor dank aan jullie allemaal!!
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)