Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Taxatie  (gelezen 9547 keer)

Offline thalenvisser480turbo

  • Donateur
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.865
  • Gero heeft een roze 480
    • http://www.everyoneweb.com/volvo480/
Re: Taxatie
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 19:31 »
Dit klinkt heel interessant .ik ga dit even volgen want dagwaarde is niks en een taxatie waarde is altijd beter dan de dagwaarde ,ben wel benieuwd wat de witte doet met een taxatie
kijken ze alleen naar de originele onderdelen of zou een verlichte infocenter schakelaar de waarde verhogen hahaha want dan moet ik er snel weer 1 in zetten .
volvo 480 turbo 1989 kleur 199
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Rsport

  • Global Moderator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.174
    • R-SPORT
Re: Taxatie
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 19:54 »
Ik heb het ongetwijfeld al eens eerder gezegd hier, maar een taxatierapport is eigenlijk alleen leuk mits je m in je eigen verzekeringspolis laat opnemen. Zolang het taxatierapport niet in jouw polis is opgenomen hoeft men er niet naar te kijken bij schade, zowel je eigen verzekeraar als die van de tegenpartij niet.

Heb je dus een WA verzekering omdat WA+ of AllRisk te duur vind, dan is het hopen op een schappelijke schade-expert als je iets krijgt. Eentje die naar je rapport wil kijken, want dat is hij namelijk niet verplicht. Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen, maar de mijne zijn dat verzekeraars er alles aan doen om zo min mogelijk uit te keren. ;)


Tip van Ewoud: als je een taxatie laat doen, geef dan ook elke maand die paar euro extra uit voor WA+ of AllRisk verzekering met opname van je rapport. Al is het maar voor een rustiger gevoel.

1995 Volvo 480 GT-TURBO
1995 Volvo 854 TURBO

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Taxatie
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 20:36 »
Niet mee eens Ewoud. Het taxatierapport hoeft niet in bezit te zijn van jouw verzekering, maar je kunt er wel (de verzekering van) de tegenpartij mee om de oren slaan als je je geleden schade wilt verhalen.

You are not allowed to view links. Register or Login
Citaat
WA Verzekering

Het is een ondergeschoven kind, maar ook voor WA-verzekerde auto’s is het belangrijk om uw auto te taxeren. Indien er buiten uw schuld om schade is aan uw klassieker dan is een taxatierapport ook handig. Zo kan er schade worden uitgekeerd op basis van de taxatiewaarde, in plaats van de lage dagwaarde.
Maar geef je wel gelijk, dat de verzekering van de tegenpartij er alles aan zal doen om onder je claim uit te komen. Dan zul je iets als een rechtsbijstandsverzekering moeten hebben (belachelijk natuurlijk, maar zo werkt het dus :-\)

Dus inderdaad, een taxatierapport heeft minder zin als je je auto alleen WA verzekert, maar het heeft nog steeds zin.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline SB

  • 4th gear member
  • Berichten: 368
Re: Taxatie
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 22:12 »
@brinkie en anderen:

Oh, ik wil met alle plezier die gegevens delen.
Dennis Rietveld van Rietveld Taxaties. You are not allowed to view links. Register or Login
Heeft ruime ervaring met 480's. Ik meen dat hij ook de enige 480 cabrio heeft getaxeerd. Dat lijkt me genoeg aanbeveling. En de mijne  ;)

In dit geval noem ik graag namen, omdat ik hem graag aanbeveel (bij negatieve ervaringen noem ik liever niet publiekelijk namen), maar kreeg een beetje het idee dat het hier misschien niet gewaardeerd werd als ik dat zou doen. Je krijgt al gauw zoiets van Jantje kent Pietje kent ... en zo.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 januari 2016, 22:22 door SB »

Offline Caring4-480

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 373
Re: Taxatie
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 22:29 »
Nou ik ben niet zo'n fan van Rietveld taxaties  :noway: ik heb goede ervaringen met Steijn SportCars Taxaties. Maar zo heeft iedereen wel zijn of haar voorkeur  ;)

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: Taxatie
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 22:41 »
Integendeel Sybo, juist het "ik weet het wel, maar ik vertel het alleen via PM" wordt niet gewaardeerd :)

En inderdaad, zo heeft iedereen zijn voorkeur. Zelf heb ik dan weer goede ervaringen met Adri Wisse (Interclassic's) in Zeewolde.

Maar laten we bij Auke's oorspronkelijke idee blijven.
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Rsport

  • Global Moderator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 1.174
    • R-SPORT
Re: Taxatie
« Reactie #21 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 13:40 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Niet mee eens Ewoud. Het taxatierapport hoeft niet in bezit te zijn van jouw verzekering, maar je kunt er wel (de verzekering van) de tegenpartij mee om de oren slaan als je je geleden schade wilt verhalen.

Ik zou het er maar niet op gokken, een WA verzekering en enkel een Taxatierapport in de keukenla...  Je kunt zwaaien en om de oren slaan wat je wilt, de tegenpartij is niet verplicht er iets mee te doen. Als ze dat wel doen heb je echt het geluk van een welwillende schadeexpert. En dan krijg je wellicht iets meer dan dagwaarde, maar toch zeker niet zomaar de taxatiewaarde.

Ieder zal er zo zijn ervaringen mee hebben, de mijne zijn dat je het gewoon moet opnemen in de polis wil je er echt wat aan hebben.


Overigens zullen we het er allemaal over eens zijn, lijkt me, dat je verkeerd bezig bent als je wel taxatiewaarden verwacht bij schade maar te cheapo bent om je goed te verzekeren ervoor   :shutup: :noway:


1995 Volvo 480 GT-TURBO
1995 Volvo 854 TURBO

Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 647
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: Taxatie
« Reactie #22 Gepost op: maandag 01 februari 2016, 15:25 »
Waarom zou je een knaken bak laten taxeren.......hahahahaha  ;)

Offline c.480

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 979
Re: Taxatie
« Reactie #23 Gepost op: maandag 01 februari 2016, 16:10 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Waarom zou je een knaken bak laten taxeren.......hahahahaha  ;)

Beter een knakenbak dan een witte centen bak ;p
Volvo 480 GT zwart 1995  150.000 km
2x Daf 66 1974/1975 groen/rood
Golf 1 cabriolet 1983 1.9 diesel wit
golf 4 tdi 162 pk 6 bak metalic blauw 480.000 km

Offline v480gt

  • Donateur '15
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 647
  • 480 de ongeneeslijke ziekte!
Re: Taxatie
« Reactie #24 Gepost op: maandag 01 februari 2016, 16:30 »
das waar

Offline Jeroen

  • 2nd gear member
  • Berichten: 82
Re: Taxatie
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016, 14:29 »
Het plan was om een taxatiedag te organiseren. Rietveld biedt aan hierbij mee te denken zie ik. Idee? Sleeuwijk is vanuit Utrecht gezien ook niet de wereld uit.

Met een taxatierapport wil ik mijn auto klassiek WA+ verzekeren. Meerkosten zijn met de waarde van onze auto's te overzien, daar wil je risico evt. ellende niet voor lopen.

Vanmiddag de bemachtigde rolhoes monteren. Kan dat vod dat nu achterin hangt in de kast. Onbegrijpelijk dat Volvo dat zo heeft geleverd, maakt zo'n goedkope indruk.. (maar dit is off topic)
480 GT 1994 dark grey
480 ES 1995 flame red (uitgebrand 2015)
142 1969

Offline Danny480GT

  • 4th gear member
  • Berichten: 321
Re: Taxatie
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 24 maart 2016, 17:43 »
ff bumpen.

Ik ben van plan om taxateur Daniel C. van Aken uit te nodigen voor een taxatie.
Ben nu bezig documenten klaar te maken met foto's van mijn avonturen en kosten overzicht.
Een van mijn buren van mijn werkhok is zeer tevreden over de man. (die heeft meerdere klassiekers laten taxeren) Ik heb hem tijdens die taxaties toevallig gezien toen ik met mijn volvo bezig was en hij maakte gelijk de opmerking dat het een mooie volvo was, dus hij herkende de gestripte auto meteen.

Als mijn verzekering moeilijk doet ga ik Kuiper verzekering in Heerenveen voor offerte vragen, die schijnt goed te zijn en geen issues te hebben met taxatie rapport van een youngtimer. Volgens mijn buurman kan je dan gewoon WA verzekeren met taxatie casco waarde. Moet ik nog bevestigen tzt.

Gr,  danny