Ik snap eigenlijk niets van de opmerking dat de 480 geen waardestijging kent. In vergelijking met vorig jaar, toen ik actief naar een 480 op zoek was, staan er nu veel duurdere 480's te koop. Ik vermeld alleen de auto's die een jaar geleden nog niet te koop stonden (want dergelijke winkeldochters zijn duidelijk hun fantastische prijs niet waard
) en uiteraard vermeld ik de slopertjes en opknappertjes niet.
€ 1.950: 58-PJ-VB Flame Red 1.7 Turbo 1996 271.331 (autobedrijf, ex forumlid darkdopke, geen NAP)
€ 2.200: 89-DS-TK Two Tone 1.7 ES 1992 185.000 km (particulier, forumlid Corné, geen NAP)
€ 2.350: NN-GH-25 Flame Red 2.0 GT 1996 154.615 km (particulier, geen NAP, tellerbak is vervangen)
€ 2.750: PL-84-LZ Petrol Blue 1.7 ES 1986 169.000 km (particulier, geen NAP)
€ 3.250: NJ-VP-91 Paris Blue 1.7 turbo automatic 1992 186.249 km (Rico, ex forumlid Melvin, geen NAP)
€ 3.500: 36-NK-ZS 234 White 1.7 turbo 1991 95.000 km (particulier, geen NAP)
€ 3.750: LJ-RL-61 235 Red 1.7 turbo 1995 233.755 km met NAP (Rico)
€ 3.950: 39-ZRS-9 Flame Red 2.0 Collection 110.000 km (particulier, geen NAP)
€ 4.650: 8-TVK-41 Flame Red 2.0 ES automaat 110.000 km (particulier, stond vorig jaar bij SaabWorld te koop voor 4.500, geen NAP)
€ 4.950: NJ-VL-99 Dark Green 2.0 GT 85.388 km (autobedrijf)
€ 5.950: LJ-FT-81 235 Red 1.7 turbo 1995 168.537 (Volvo-dealer, ex forumlid RED)
Nog steeds is een 480 niet economisch te restaureren, maar in goede staat brengen ze toch wel ietsjes meer dan de oudijzerprijs op...