Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: "Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...  (gelezen 28593 keer)

Offline 480mille

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 877
  • 1995 Volvo 480 ES Flame Red Metallic
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 23 juli 2014, 22:48 »
Ben toch ook echt geen 18 meer maar stevig doortrappen vind ik nog steeds leuk.
214 kmh (op de navi) op de Autobahn met de handjes los en alles gaat vanzelf en kaarsrecht.
Hoef geen turbo ! Acceleratie scheelt niet veel met een niet gechipte turbo.

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 23 juli 2014, 23:39 »
Een 2.0 houd je ook prima bij met een b18e!

Zelf getest op een forum meeting toen, zat auke nog naast me. Tegen de 2.0 paris blue van rob.

Sucked not Blown.!

'88er ES

Offline Robvandorst

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.248
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 00:21 »
Je kunt hier eigenlijk best kort over zijn: kwestie van afwachten.

De meesten hier op het forum weten wat het kost om een 480 in topconditie te brengen. Daarbij springen de investeringen in achter- binnenbumpers en de wielkastranden er het meest uit kwa kosten.
Maar toch worden ze er niet voor verkocht terwijl ze het wel waard zijn. Kwestie van vraag en aanbod....

Dus.... Wie wordt de eerete die er 1 koopt voor +5000? :D
Volvo 480 2.0 GT Racing Green metallic

Volvo 480 1.7 turbo 1991 wit ZS-36-DL(verkocht)
Volvo 480 1.7 turbo 1990 zwart YD-77-NF (Verkocht)

Offline untamed67

  • 2nd gear member
  • Berichten: 33
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 14:20 »
Bijhouden die handel....er komt een dag..., vraag is wie wacht, hier op het forum, op die dag.
Genieten, nu, dat is de boodschap !

XC 90 3.2 L6
480 Turbo 'painted Black'
Mustang 66 V8 Code 'A' Conv.

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 15:55 »
Ik heb de indruk dat het prijsniveau nu al wat hoger ligt dan toen ik in 2012 mijn 480 kocht. Heb van destijds geen harde gegevens meer, maar voor 12 à 13 honderd euro had ik keuze zat uit redelijke ES-sen en GT's met 2.0-motor. Nu is de keuze veel beperkter in die prijsklasse.

Op Marktplaats en Gaspedaal staan in totaal vandaag 30 480's te koop (dubbele eruit gehaald). Gemiddeld kosten die € 1.914,-, gemiddeld hebben ze 205.000 km op de teller staan en gemiddeld zijn ze van 1993. Van die 30 auto's zijn 4 Turbo's (relatief zeldzaam dus), maar de gemiddelde vraagprijs voor een Turbo is niet veel anders dan het gemiddelde van het totale aanbod (€ 1.825,- kost de gemiddelde Turbo nu). Er staan veel S-jes te koop (10 stuks) voor een lager gemiddeld bedrag: € 1.400,-. De echte waarde zit volgens mij in een GT, Turbo of niet. Er staan maar twee GT's te koop, waarvan één is aangepast tot 45-km voertuig. Een GT is dus echt zeldzaam. Gemiddeld kosten ze € 3.450,-.

Ik zal dit eens wat vaker maken, kijken of er een trend (stijgend of niet) is waar te nemen. Maar ik sluit me volledig aan bij de mensen die zeggen dat je voor de waarde geen 480 moet kopen. Wel voor 't plezier!
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline Robvandorst

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.248
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 16:49 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik heb de indruk dat het prijsniveau nu al wat hoger ligt dan toen ik in 2012 mijn 480 kocht. Heb van destijds geen harde gegevens meer, maar voor 12 à 13 honderd euro had ik keuze zat uit redelijke ES-sen en GT's met 2.0-motor. Nu is de keuze veel beperkter in die prijsklasse.

Op Marktplaats en Gaspedaal staan in totaal vandaag 30 480's te koop (dubbele eruit gehaald). Gemiddeld kosten die € 1.914,-, gemiddeld hebben ze 205.000 km op de teller staan en gemiddeld zijn ze van 1993. Van die 30 auto's zijn 4 Turbo's (relatief zeldzaam dus), maar de gemiddelde vraagprijs voor een Turbo is niet veel anders dan het gemiddelde van het totale aanbod (€ 1.825,- kost de gemiddelde Turbo nu). Er staan veel S-jes te koop (10 stuks) voor een lager gemiddeld bedrag: € 1.400,-. De echte waarde zit volgens mij in een GT, Turbo of niet. Er staan maar twee GT's te koop, waarvan één is aangepast tot 45-km voertuig. Een GT is dus echt zeldzaam. Gemiddeld kosten ze € 3.450,-.

Ik zal dit eens wat vaker maken, kijken of er een trend (stijgend of niet) is waar te nemen. Maar ik sluit me volledig aan bij de mensen die zeggen dat je voor de waarde geen 480 moet kopen. Wel voor 't plezier!

Intressant! Ben wel benieuwd of je inderdaad verschil ziet over enkele jaartjes.
Volvo 480 2.0 GT Racing Green metallic

Volvo 480 1.7 turbo 1991 wit ZS-36-DL(verkocht)
Volvo 480 1.7 turbo 1990 zwart YD-77-NF (Verkocht)

Offline FlameRed95

  • 3rd gear member
  • Berichten: 296
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 10:59 »
Leuk dit onderzoekje op gaspedaal. Het viel mij ook al op dat er de laatste 2 maanden ineens véél minder 480's te koop zijn. Op 26 feb schreef ik nog het volgende in een ander topic:

You are not allowed to view links. Register or Login
En dan te bedenken dat er maar liefst 140 van deze 940 te koop staan op gaspedaal...

You are not allowed to view links. Register or Login

Da's dus 15% van de nog in NL rondrijdende 480's!!  :o  

En bepaald niet allemaal in topstaat.... Daarom dus: als wij ze nou in goede staat en op de weg houden met zijn allen, dan zullen er de komende paar jaar misschien nog een paarhonderd op de sloop terecht komen, maar dan hebben we hopelijk de grootste afschrijving van het 480-bestand gehad en stabiliseert het met laten we hopen 500 - 750 480's in handen van liefhebbers die vrij exclusief zijn, goed verzorgd worden en nog lang en gelukkig zullen leven....  ::)

Toen dus nog 140(!) 480's op gaspedaal. Nu nog minder dan 1/4 e van dat aantal. Dat lijkt mij wel een signaal dat er minder 480's beschikbaar zijn en dat er ook de nodige belangstelling voor begint te komen van mensen ook buiten ons forum. Dat kan het begin van een proces van waardesstijging zijn (dat nog wel de nodige jaren heel langzaam door zou kunnen gaan).

Belangrijkste blijft dat kopers en toekomstige eigenaren (en wijzelf natuurlijk) de auto op de weg kunnen houden. Als er geen onderdelencontinuïteit is, zal de belangstelling substantieel afnemen...
Volvo 480 GT Flame Red (1995)
Volvo 1800 ES Oranje (1973)
Verleden:
Volvo 480 GT Steel Grey aut (1994)
Volvo 480 GT Dark Green (1995)
Volvo 480 GT Red Aut (1995)
Volvo 480 Turbo Black (1990)

Offline wesley480

  • 1st gear member
  • Berichten: 11
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 11:33 »
zelfde verhaal geldt voor de volvo 440. Paar jaar geleden stond er wel 1 te koop in elke gemeente. Momenteel staat er maar een handvol  meer te koop in belgie. Alle auto's zijn plots verdwenen en vrees niet dat ze nog rijden. Prijzen zie je weinig verandering in, hangt gewoon af van de staat van het voertuig en km,...

Offline Brabander

  • Donateur
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 407
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 13:30 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Toen dus nog 140(!) 480's op gaspedaal. Nu nog minder dan 1/4 e van dat aantal.

Die aantallen op Gaspedaal zijn overigens ook wat vreemd. Ik zocht op Volvo 480 en kreeg de melding '80 treffers gevonden'. Toen ik ze allemaal ging bekijken bleken het er 24 te zijn, doorklikken leverde de melding 'niet meer unieke exemplaren gevonden'. Dus als je 't aantal boven uit het scherm neemt, dan is dat (veel) hoger dan het aantal dat werkelijk te koop staat. Misschien dat dit het grote verschil tussen febr. en juli deels verklaart?
ex: Volvo 480 ES 2.0i (1995; Dark Green; okt-'16 verkocht aan Kipetje6)

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 14:41 »
Dat lijkt mij wel! Denk niet dat er ineens 116 exemplaren zijn verkocht in een half jaar tijd
Sucked not Blown.!

'88er ES

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 20:49 »
Er staat me iets van bij dat GasPedaal niet meer de advertenties mocht overnemen van andere sites. Verder staan er een boel auto's te koop waarvan, na natrekken van het kenteken op de website van de RDW, blijkt dat ze allang gesloopt zijn. Of het zijn winkeldochters met een veel te hoog prijskaartje. In ieder geval lijkt GasPedaal niet een betrouwbare maatstaf te zijn voor het aantal te koop staande auto's.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 juli 2014, 08:39 door brinkie »
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline bert-TT

  • 3rd gear member
  • Berichten: 138
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 23:51 »
Blijft een leuke discussie dit. Ik denk denk dat waarde ook geralateerd is aan het merk. Opvallend is dat vooral Volvo een hele grote groep liefhebbers heeft. Van elk type is er wel een club of register. Toch vindt ikzelf de prijzen van alle Volvos dan nog relatief laag. De Volvo 240 was een tijd erg gewild/duur maar of dat na de nieuwe herziening van de MRB zo blijft moet ik nog zien.
Voor buitenstaanders is het merk Volvo niet erg sexy merk ik altijd.

Ook hangt er veel af van het "merk". Ik heb een Rover P6, die met de reserveband op het kofferdeksel, voor wie ze niet kent. Dit werd vroeger in  Engeland de "poor man's Jaguar" genoemd. Als je nu kijkt heeft hij alles in huis, Klassiek uiterlijk, dikke V8 onder de kap, leren bekleding en nauwelijks te koop in Nederland, toch levert een een slechte Jaguar meer op.

En dan nog die Ferrari Dino die ook in dat artikel werd genoemd. Al jaren is dit één van mijn lievelingsauto's. maar dat was geen echte Ferrari, eigenlijk een soort Fiat en nu gaan de prijzen skyhigh.........

Dus ik denk dat voor ons geldt dat je moet gaan voor watje het liefste hebt. Ik heb een gechipte turbo gehad, maar toen ik moest kiezen had ik qua kleur, rijden en herrineringen het meeste met mijn 1,7 Two-Tone. deze mag dus blijven en of dat een slechte keus is voor de toekomst zal mij een worst wezen.
Bert

Volvo 480 Two-Tone.(zomer)
Rover P6 3500 1970(omdatíe zo lekker klinkt)
Volvo V70 2.5Dclassic 2000 (winter)

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.567
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 11:31 »
Ha, de Rover P6, altijd een prachtige auto gevonden, met die 3,5 liter Buick V8. Een stijlicoon die door Nederlandse cineasten al in de zeventiger jaren werd gewaardeerd, in Turks Fruit was Rover geloof ik hoofdsponsor. ;) In de film Abel (Alex van Warmerdam, 1986) kwam 'ie ook voor, als auto waar een van de hoofdrolspelers in reed (als "figuranten" reden er uitsluitend Lada's)

Wat je het liefste hebt geldt inderdaad. Ik wilde ofwel een rode, ofwel een smaragdgroene, met zoveel mogelijk comfortverhogende opties, en daarom heb ik mijn huidige 480 gekocht. Volkomen irrationeel, gezien de kilometerstand en de roest; ik heb 'm nu iets langer dan 3 maanden en ben inclusief aanschaf al 2300 euro verder, terwijl er nog 1200 euro werk aan zit te komen, en bij verkoop zal 'ie nog geen 2000 opleveren. Maar toch heb ik er lol van.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 juli 2014, 11:37 door brinkie »
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010

Offline Luud

  • Donateur '18
  • 4th gear member
  • *****
  • Berichten: 533
  • Geen 480 ES uit 1995 meer.
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #28 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 13:41 »
Brinkie, ik heb in ieder geval ook ,, het automobiel" gekocht. Kan ik aan potentiele liefhebbers laten lezen dat 480 tigs in ieder geval niet in waarde dalen. ( en voor mezelf prettig leesvoer op de camping   :blij: )
« Laatst bewerkt op: zondag 27 juli 2014, 22:00 door Luud »
Luud

Offline Tostino

  • 4th gear member
  • Berichten: 397
Re:"Waarde-explosie, wat te kopen?", nou bijvoorbeeld een Volvo 480...
« Reactie #29 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 21:49 »
 :D
You are not allowed to view links. Register or Login
Ha, de Rover P6, altijd een prachtige auto gevonden, met die 3,5 liter Buick V8. Een stijlicoon die door Nederlandse cineasten al in de zeventiger jaren werd gewaardeerd, in Turks Fruit was Rover geloof ik hoofdsponsor. ;) In de film Abel (Alex van Warmerdam, 1986) kwam 'ie ook voor, als auto waar een van de hoofdrolspelers in reed (als "figuranten" reden er uitsluitend Lada's)

Wat je het liefste hebt geldt inderdaad. Ik wilde ofwel een rode, ofwel een smaragdgroene, met zoveel mogelijk comfortverhogende opties, en daarom heb ik mijn huidige 480 gekocht. Volkomen irrationeel, gezien de kilometerstand en de roest; ik heb 'm nu iets langer dan 3 maanden en ben inclusief aanschaf al 2300 euro verder, terwijl er nog 1200 euro werk aan zit te komen, en bij verkoop zal 'ie nog geen 2000 opleveren. Maar toch heb ik er lol van.

Waren de andere auto's geen Trabantjes i.p.v. Lada's
Volvo 480 GT 2.0 automaat (kleur 323) 15-09-1994
Volvo 480 ES 16-10-1986