Ik heb de indruk dat het prijsniveau nu al wat hoger ligt dan toen ik in 2012 mijn 480 kocht. Heb van destijds geen harde gegevens meer, maar voor 12 à 13 honderd euro had ik keuze zat uit redelijke ES-sen en GT's met 2.0-motor. Nu is de keuze veel beperkter in die prijsklasse.
Op Marktplaats en Gaspedaal staan in totaal vandaag 30 480's te koop (dubbele eruit gehaald). Gemiddeld kosten die € 1.914,-, gemiddeld hebben ze 205.000 km op de teller staan en gemiddeld zijn ze van 1993. Van die 30 auto's zijn 4 Turbo's (relatief zeldzaam dus), maar de gemiddelde vraagprijs voor een Turbo is niet veel anders dan het gemiddelde van het totale aanbod (€ 1.825,- kost de gemiddelde Turbo nu). Er staan veel S-jes te koop (10 stuks) voor een lager gemiddeld bedrag: € 1.400,-. De echte waarde zit volgens mij in een GT, Turbo of niet. Er staan maar twee GT's te koop, waarvan één is aangepast tot 45-km voertuig. Een GT is dus echt zeldzaam. Gemiddeld kosten ze € 3.450,-.
Ik zal dit eens wat vaker maken, kijken of er een trend (stijgend of niet) is waar te nemen. Maar ik sluit me volledig aan bij de mensen die zeggen dat je voor de waarde geen 480 moet kopen. Wel voor 't plezier!