Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: Reproductie achterbinnenbumper  (gelezen 3354 keer)

Offline 480mille

  • VERBANNEN!
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 877
  • 1995 Volvo 480 ES Flame Red Metallic
Reproductie achterbinnenbumper
« Gepost op: zondag 16 februari 2014, 20:35 »
Gisteren las ik een vraag over de repro's van de achterbinnenbumper. Zie het nu niet meer staan maar vind wel dat nu iedereen het recht heeft om te weten hoe de vork in de steel zit.

Zoals een aantal van jullie weten ben ik sinds geruime tijd aktief om de binnenbumper te laten reproduceren. (Al twee jaar !) Dat betekent heel veel contacten raadplegen en aanboren, telefoneren, mailen en rondrijden en trachten het een en ander te achterhalen.

Een half jaar geleden zag het er heel positief uit.
Ik heb de beschikking over de mallen, matrijzen en persen incl. puntlasstraat !

Na zeer intensief zoeken, bijna alle oud directieleden van Volvo Ned., Inalfa enzv benaderd, heb ik deze kunnen vinden ondanks het feit dat Zweden mij mailde dat er niets meer was.
Daarop heb ik bij een aantal bedrijven aan hand van de officiele werktekening van Volvo m.b.t. tot de binnenbumper, en met een gloednieuwe als voorbeeld, een offerte aangevraagd.
Ontvangen maar met geweldige prijsverschillen. € tonnen !!!!

Uiteindelijk verder aan de slag met de laagste aanbieder en met drie Nederlandse partijen welke financieel hierbij betrokken waren. De investering is i.d.d. zeer fors, vergis je niet hierin.
Het resultaat toen was zeer bemoedigend, maar..... als een van de investoren zich uiteindelijk terugtrekt cq. niet meer mee wil gaan in dit traject is het over en sluiten.
Heb met een buitenlandse fabrikant contact gehad maar deze wil op dit moment nog niet instappen. Misschien over, weet God wanneer !

Ergo: Ben heel zuinig op je bumpers, behandel ze goed- eventueel vroegtijdig demonteren en laten stralen, scoperen en poedercoaten- en weer monteren. Dit geeft je i.i.g. de garantie dat je bumper wezenlijk langer meegaat.

Als er nieuws te berichten is zal ik het hier vermelden.

Offline KennyH

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.348
  • Swedish beauty
Re:Reproductie achterbinnenbumper
« Reactie #1 Gepost op: zondag 16 februari 2014, 22:46 »
Goed bezig joep! Kon het verhaal al, maar fijn dat het nu ook voor iedereen duidelijk gemaakt word.
Sucked not Blown.!

'88er ES