Inlog rechtsboven werkt na de downtime nog steeds niet goed...

Auteur Topic: verzekering voor de 480  (gelezen 18940 keer)

Offline Lord_Vetinari

  • 3rd gear member
  • Berichten: 202
  • Si non confectus, non reficiat
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #30 Gepost op: zondag 02 februari 2014, 17:14 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Volgens mij is de enige voorwaarde dat het type auto vermeld staat in de "onschatbare klassieker", en daar staat de 480 in als youngtimer.

@Auk: daar ben ik te oud voor om die regelingen te kennen ;) maar dat zou best kunnen.


Nee, daar staat de 480 niet in. Ik heb een youngtimer verzekering ergens aangevraagd en daar kreeg ik mail dat de 480 niet in dat meesterwerk schijnt te staan.

Citaat
Op basis van het door u ingevulde aanvraagformulier is het voor ons helaas niet mogelijk om uw Volvo onder het Hobbytimertarief te verzekeren. Uw Volvo staat niet in het boek onschatbare klassiekers. De verzekeraar heeft dit als voorwaarde gesteld voor het afsluiten van een dergelijke verzekering.
Dan heeft een liefhebber 'm eruitgeknipt in dat exemplaar, want in de mijne staat ie toch echt!
Bel Gio maar, aardige mensen en er zijn al aardig wat 480's verzekerd. Adverteren ook al jaren in de Born Classic.

Kun je de pagina opzoeken en eventueel inscannen voor me?
Born-Built Beauty: 480 ES - Green 321 - NV-JB-96

Offline 4pr80

  • 1st gear member
  • Berichten: 20
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #31 Gepost op: zondag 02 februari 2014, 17:17 »
Er bestaat een speciale verzekering voor de 480. Via Advies Verzekerd maak ik daar al jaren gebruik van. WA + casco volgens taxatiewaarde conform 7:960 BW voor € 356 per jaar.

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #32 Gepost op: zondag 02 februari 2014, 17:34 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Er bestaat een speciale verzekering voor de 480. Via Advies Verzekerd maak ik daar al jaren gebruik van. WA + casco volgens taxatiewaarde conform 7:960 BW voor € 356 per jaar.

Ook dat bedrag geldt niet voor de jongere rijders onder ons. Heb daar de 480 een tijdje verzekerd gehad maar ben kort daarna overgestapt naar VCI. Scheelt aanzienlijk.

'Speciale verzekering' doel je denk ik eerder op die paar % korting als je bij "de club" zit?
Auke

Offline 4pr80

  • 1st gear member
  • Berichten: 20
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #33 Gepost op: zondag 02 februari 2014, 17:56 »
VCI kent geen verzekering conform 7:960 BW bij mijn weten. Wel een regeling waarbij gedurende een bepaalde periode de aanschafwaarde vergoed kan worden.

Voor mij is casco verzekerd conform 7:960 BW een must, anders krijg je de dagwaarde uitgekeerd in geval van. Hoe ik VCI ook invul, ik ben in alle gevallen (aanzienlijk) duurder uit voor minder verzekering.

Offline FlameRed95

  • 3rd gear member
  • Berichten: 296
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #34 Gepost op: zondag 02 februari 2014, 22:27 »
Ik heb dezelfde verzekering als Cas voor mijn 480's, ook voor mij is op basis van taxatiewaarde een must
Volvo 480 GT Flame Red (1995)
Volvo 1800 ES Oranje (1973)
Verleden:
Volvo 480 GT Steel Grey aut (1994)
Volvo 480 GT Dark Green (1995)
Volvo 480 GT Red Aut (1995)
Volvo 480 Turbo Black (1990)

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #35 Gepost op: maandag 03 februari 2014, 19:00 »
You are not allowed to view links. Register or Login
VCI kent geen verzekering conform 7:960 BW bij mijn weten. Wel een regeling waarbij gedurende een bepaalde periode de aanschafwaarde vergoed kan worden.

Voor mij is casco verzekerd conform 7:960 BW een must, anders krijg je de dagwaarde uitgekeerd in geval van. Hoe ik VCI ook invul, ik ben in alle gevallen (aanzienlijk) duurder uit voor minder verzekering.

Klopt, zijn er maar weinig die dat doen. Feit is echter wel wanneer je de auto enkel WA verzekerd hebt en daarbij een taxatierapport hebt dat de verzekering wanneer jij als eigenaar zijnde buiten jouw schuld om bij een aanrijding betrokken raakt de huidige dagwaarde van je auto moet uitkeren.

Zo heb ik het ook gedaan met mijn GT.

Wel handig om dan rechtsbijstand bij de WA verzekering te nemen, zij kunnen dat hele verhaal prima voor je verzorgen.
Auke

Offline Robvandorst

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.248
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 08 februari 2014, 21:16 »
Als je voor 1 juni een autoverzekering afsluit bij volvo car insurance krijg je nog 10% korting.

Nou is 10% van bijna niks niet veel, maar toch!
Volvo 480 2.0 GT Racing Green metallic

Volvo 480 1.7 turbo 1991 wit ZS-36-DL(verkocht)
Volvo 480 1.7 turbo 1990 zwart YD-77-NF (Verkocht)

Offline iStix

  • 3rd gear member
  • Berichten: 196
  • '91 Turbo Robou chip
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #37 Gepost op: zondag 09 februari 2014, 12:34 »
Ik ben overgestapt en aangezien ik nu rond de 52,€ zit scheelt die 10% zeker wel wat :P

Ik kwam van 65 bij de goudse
480 Turbo '91 Robou chip 16-07-12

Offline Miki

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 820
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #38 Gepost op: zaterdag 15 februari 2014, 17:05 »
You are not allowed to view links. Register or Login

Kun je de pagina opzoeken en eventueel inscannen voor me?

Uit: "Jaarboek 2012, De Onschatbare Klassieker"


You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 februari 2014, 11:07 door Miki »
340DL '83(?) - verkocht
480 turbo '93 - verkocht
480 turbo '91 - verkocht
480 gtt '95 - verkocht

Offline Robvandorst

  • 5th gear member
  • Berichten: 1.248
Re:verzekering voor de 480
« Reactie #39 Gepost op: zaterdag 15 februari 2014, 20:54 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Kun je de pagina opzoeken en eventueel inscannen voor me?


Uit: "Jaarboek 2012, De Onschatbare Klassieker"

Klik op de foto's voor vergroting:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Zelfs de C70 en V/S40 is dan al een klassieker?
Volvo 480 2.0 GT Racing Green metallic

Volvo 480 1.7 turbo 1991 wit ZS-36-DL(verkocht)
Volvo 480 1.7 turbo 1990 zwart YD-77-NF (Verkocht)

Offline gerotterdam

  • Donateur '15
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 2.173
  • betutteling is zinloos; passie is goud
Re: verzekering voor de 480
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 04 september 2015, 19:48 »
Vandaag toch nog eens nagevraagd of mijn zonen niet in de 480 mogen rijden bij mijn verzekering.

een jaar geleden kreeg ik te horen dat dat pertinent niet mocht.

Reactie:  "Zolang jij de meest regelmatige bestuurder bent van de Volvo mogen ze er incidenteel in rijden, liefst met jou als passagier.
Het is een hobbyauto, dat betekent dat ze er niet mee naar school moeten rijden als het slecht weer is of iets dergelijks of dat de auto
dagelijks gebruikt wordt voor het opdoen van ervaring. Het beperkte kilometrage is ook echt voor recreatief gebruik.
 
Het eigen risico voor schades, veroorzaakt door bestuurders die jonger zijn dan 24 jaar is € 200. Dat kun je dan van hun zakgeld afhalen als het gebeurt.
 
Deze polis is een polis op de HDI voorwaarden, maar ook bij SAA ondergebracht. Ik vermoed dat we dit in een eerder gesprek hierover over
het hoofd hebben gezien, en alleen SAA zagen. Bij het klassiekertarief van SAA zelf is het namelijk zo dat elke bestuurder van een klassieker minimaal
25 jaar moet zijn.
"

Wellicht is dit interessant voor iemand anders.
Alle gelijkenis op een serieuze inbreng van mij in dit forum berust louter op toeval....

Offline Apenkoning

  • 3rd gear member
  • Berichten: 262
  • Iconisch stijlicoon
Re: verzekering voor de 480
« Reactie #41 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 12:44 »
Ik ben net van 'youngtimer' = hobbymatig gebruik naar gewoon WA. Rij er tegenwoordig regelmatig mee naar het werk en zo. Met mijn youngtimer verzekering mocht ik geen boodschappen doen of naar m'n werk. Scheelt niet eens heel veel, meen € 80,00 per jaar.
Alles verkocht ;(

Nu Audi TT 3.2 Quattro en Peugeot 4008GT

Offline SB

  • 4th gear member
  • Berichten: 368
Re: verzekering voor de 480
« Reactie #42 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 23:20 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ik ben net van 'youngtimer' = hobbymatig gebruik naar gewoon WA. Rij er tegenwoordig regelmatig mee naar het werk en zo. Met mijn youngtimer verzekering mocht ik geen boodschappen doen of naar m'n werk. Scheelt niet eens heel veel, meen € 80,00 per jaar.
Ik heb goede ervaringen met de Youngtimer verzekering via Advies Verzekerd! Redelijke premies, goede service. Grootste voordeel is dat de dekking gebaseerd is op de taxatiewaarde (taxatie door erkend taxateur vereist), en niet op de (veel lagere) dagwaarde. Als ik die verzekering niet had gehad, dan had mijn 480 al op de sloop gelegen.

Offline Auk

  • Administrator
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 4.367
Re: verzekering voor de 480
« Reactie #43 Gepost op: maandag 12 oktober 2015, 10:52 »
Ongeacht welke verzekering je afsluit, als je een taxatierapport hebt is die waarde de dagwaarde van de auto. Geen enkele verzekeringsmaatschappij zal een officieel rapport niet erkennen.
Auke

Offline brinkie

  • Donateur '18
  • 5th gear member
  • *****
  • Berichten: 3.569
  • The Volvo 480 never ceases to amaze me...
Re: verzekering voor de 480
« Reactie #44 Gepost op: maandag 12 oktober 2015, 13:42 »
Ook als je alleen WA-verzekerd bent is een taxatie aan te bevelen. Want als iemand anders tegen je auto aan rijdt krijg je alleen de oudijzerprijs voor een 480...
Robert en zijn Volvo's:
You are not allowed to view links. Register or Login, Volvo S70 2.5 Europa 1999, Volvo V70 2.0F 2010