Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Zaterdag 25 Oktober 2014, 23:07
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Recente berichten
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10

 31 
 Gepost op: Gisteren om 20:03 
Gestart door darkdopke - Laatste bericht door brinkie
Tsja, dat komt door mijn achtergrond als elektronicus, dan denk je toch eerder aan iets wat elektrische lading accumuleert.
Maar nu je het zegt, ome Google heeft aardig wat hits als ik zoek op "Volvo accumulator", dat is dus synoniem voor brandstofdrukregelaar  Embarrassed
Ik weet alleen niet hoe makkelijk die door een universeel exemplaar te vervangen is. Er schijnen speciale brandstofdrukregelaars voor turbomotoren te zijn, maar ik heb hier totaal geen verstand van. Wel heb ik in een 480 Turbo een regelbare brandstofdrukregelaar gezien, die dingen kosten geloof ik iets van 6 tientjes, maar het is niet zomaar een plug and play oplossing. Ik bedoel het ding op de foto's met dat blauwe slangetje en het metertje (dat de brandstofdruk aangeeft).




 32 
 Gepost op: Gisteren om 19:35 
Gestart door andrea480 - Laatste bericht door andrea480
Vandaag was het duwen geblazen op de 1 of andere manier was de startmotor blijven hangen..
Dus vandaag niet de groene 480 ophalen maar een startmotor vernieuwen


 33 
 Gepost op: Gisteren om 19:26 
Gestart door Auk - Laatste bericht door KennyH
Haha dat zeker! Het blijft een 480

 34 
 Gepost op: Gisteren om 19:25 
Gestart door Volvanvolvo - Laatste bericht door KennyH
Klinkt goed!

Ben benieuwd waar je oog op gaat vallen.

 35 
 Gepost op: Gisteren om 19:23 
Gestart door Philip - Laatste bericht door Volvanvolvo
Deze

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m857985097-volvo-480-1-7-turbo-k6.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Een testrit van een leek is natuurlijk redelijk subjectief, maar toch...

Er wordt geadverteerd met hoofdsteunen achter, nieuwe remblokken en een nieuwe uitlaat. Maar niks van dat alles is waar.  Hoofdsteunen zaten er niet in, maar dat is toch niet heel erg. Waarschijnlijk toch niet op deze uitvoering. Uitlaat was alleen einddemper vervangen. En de remmen voelde tijdens de rit, beneden gemiddeld aan. Hard doortrappen en weinig remkracht.

Verder was de olie pikzwart, de stuurbekrachtiging deed het niet, de turbo leverde maar de halve druk, zat ook geen gang in de wagen. Roest op de schermen achter links en rechts. Veel ook, liep al door naar beneden. Roest in de deur bestuurderskant. Onderkant was heel vies, dus ik kon eigenlijk niet veel zien, maar wel roest en uitgedroogde rubbers.

Een dikke vette scheur van ongeveer 15 tot 20 cm in de voorruit, niet in gezichtsveld. Maar toch, de scheur was ook niet vlak meer. Hoogteverschil als je er met je vingers overheen gleed. (1mm).  Elektrische antenne deed het niet, Infocenter deed het niet, verlichting dashboard deed het niet. Klokjes deden het wel !! Koplampen zaten vast omhoog. En natuurlijk doffe achterlichten en een verrotte achterbumper.

Wat eigenschappen op de weg betreft, hij (of zij) voelde als een dweil op de weg. Stotterend rijden in alle versnellingen. Schakelen en koppelen voelden wonder boven wonder wel schoon en strak aan !! Maar ik had al besloten om het niet te doen, dus de koppelingsproef heb ik laten zitten.

 36 
 Gepost op: Gisteren om 18:43 
Gestart door GJ - Laatste bericht door GJ
Ik ben op zoek naar een vervangende, goed werkende kabelboom voor de achterklep van mijn 480. Mijn 480 heeft GEEN derde remlicht. Als je deze hebt liggen, dan hoor ik graag van je.

 37 
 Gepost op: Gisteren om 18:39 
Gestart door Auk - Laatste bericht door GJ
Vanochtend weer eens bij de 480-specialist in Helmond geweest voor wat onderhoudswerkzaamheden aan mijn 480. Wat is er gedaan:
- Koplampmotor linksvoor vervangen, inclusief een zekering. Ik heb weer werkende pop-ups! Wel handig nu het snel donker wordt  Blij.
- De nieuwe voorpijp goed op de middenpijp aangesloten.
- De "-"-accupool vervangen (was gebroken).
- Een DRL-lampje bleek kapot en is dus vervangen.

Binnenkort de lekkage linksachter op orde brengen (over een maand of zo), een kortsluiting van de radio/speakers ongedaan maken (zelf dit weekend  Shy), wat plaatdelen laten behandelen tegen beginnende roest en spuiten (wordt voorjaar), en hij is technisch en optisch weer in topconditie!

Maar...... Als dat alles weer gereed is zal het volgende zich wel weer aandienen, is de ervaring.. Grin. Het is natuurlijk een 480..

 38 
 Gepost op: Gisteren om 18:33 
Gestart door Volvanvolvo - Laatste bericht door Volvanvolvo
Kleur ben ik niet heel kieskeurig in, Flame Red (322) staat bovenaan, gevolgd door Paris Blue (318). Die eerste is alleen in 1995 uitgekomen begreep ik. En wit staat onderaan. Wat uitvoering betreft, liefst een 1.7 turbo of 2.0i en die laatste dan wel het liefst GT. Maar ik moet ergens beginnen. Concessies doen hoort er bij...


 39 
 Gepost op: Gisteren om 17:42 
Gestart door andrea480 - Laatste bericht door andrea480
Die van de zwarte zijn vast gekit  Ohnee het ergste is dat heb ik zelf gedaan
mvg

 40 
 Gepost op: Gisteren om 17:12 
Gestart door Philip - Laatste bericht door Miki
Mezelf gespot bij uitzending van Zembla over verzorgingshuizen die sluiten:
http://s811.photobucket.com/user/GTTU_NL/media/Mobile%20Uploads/2004-10/Screenshot_2014-10-24-12-47-29_zpskld0v6g_edit_1414163141943.png_zpspitouxac.jpeg.html
Net in het hoekje, mijn voorscherm is vereeuwigd, yeeeei.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Volvo 480 Forum  |  Recente berichten


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.203 seconden met 17 queries.