Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Algemeen / Re: Gespot
« Laatste bericht door thalenvisser480turbo Gepost op maandag 07 augustus 2017, 18:04 »
Gisteren een flame red bij Zwolle rond half 9 .wij reden richting Friesland in de Suzuki
32
Algemeen / Re: Gespot
« Laatste bericht door v480gt Gepost op maandag 07 augustus 2017, 16:59 »
O zeker komt het goed! Die is straks zo goed als nieuw
33
Algemeen / Re: Gespot
« Laatste bericht door Telegraphroad Gepost op maandag 07 augustus 2017, 16:57 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Die van Thijs in wieringerwerf wat zijn die wielkasten verrot zeg

Valt alles mee man.
Die van... was veel erger.

Komt helemaal goed met die van Thijs.
Beetje vertrouwen in uber Dirk !
34
Algemeen / Re: Gespot
« Laatste bericht door v480gt Gepost op maandag 07 augustus 2017, 13:29 »
Die van Thijs in wieringerwerf wat zijn die wielkasten verrot zeg
35
Algemeen / Re: Benzine in duitsland
« Laatste bericht door AndorabLe Gepost op woensdag 02 augustus 2017, 21:47 »
Het gevoel dat mijn (gechipte) GT Turbo lekkerder op euro 98 loopt als op euro 95 heb ik ook.

Wat betreft het verschil in prestaties: Dat kan kloppen.
Ik meen dat dat ooit bij Top Gear is uitgeprobeerd waar men 3 verschillende auto's met de verschillende brandstoffen uitprobeerde. De motoren met een relatief hoog vermogen per liter haalden wat meer pk's extra uit de Euro 98.
36
Algemeen / Re: Benzine in duitsland
« Laatste bericht door Hendrik Gepost op woensdag 02 augustus 2017, 11:06 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
klopt de pomp bij mij in het dorp bied 107 aan nog nooit geprobeert ivm geld maar wil zeker een keer proberen
Laat je het weten als je het een keer geprobeerd hebt?
Hier in de buurt is het niet verkrijgbaar, maar ik ben wel benieuwd.
Wordt meestal aangeboden als er voldoende snelle/race/cross auto's in de buurt zijn. Misschien past de 480 ook in dat rijtje?

zal wel kloppen idd heet competition 107,  zal ik doen
37
Algemeen / Re: Benzine in duitsland
« Laatste bericht door SB Gepost op woensdag 02 augustus 2017, 01:13 »
You are not allowed to view links. Register or Login
klopt de pomp bij mij in het dorp bied 107 aan nog nooit geprobeert ivm geld maar wil zeker een keer proberen
Laat je het weten als je het een keer geprobeerd hebt?
Hier in de buurt is het niet verkrijgbaar, maar ik ben wel benieuwd.
Wordt meestal aangeboden als er voldoende snelle/race/cross auto's in de buurt zijn. Misschien past de 480 ook in dat rijtje?
38
Algemeen / Re: Benzine in duitsland
« Laatste bericht door Hendrik Gepost op dinsdag 01 augustus 2017, 13:12 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ook al wordt octaangehalte 95 voor onze 480 aanbevolen, een hoger octaangehalte mag altijd, ook voor onze 480 (mits loodvrij i.v.m. katalysator). Er zijn zelfs enkele tankstations in Nederland die octaangehaltes van 100 en hoger verkopen.

klopt de pomp bij mij in het dorp bied 107 aan nog nooit geprobeert ivm geld maar wil zeker een keer proberen
39
Algemeen / Re: 1:18 480 Turbo
« Laatste bericht door Brabander Gepost op dinsdag 01 augustus 2017, 12:09 »
Hé, dit topic vond ik niet toen ik zocht op 'schaalmodel'. Klopt ook, staat nergens... :D Zie mijn vorige post dus, in het schaalmodellen-topic. Ik dacht dat ik wat nieuws te melden had ::).
40
Algemeen / Re: Benzine in duitsland
« Laatste bericht door SB Gepost op dinsdag 01 augustus 2017, 01:30 »
Hier heb ik een tijdje geleden wat over uitgezocht.
Iedere 480, van ieder bouwjaar en met iedere motor (1.7, 1.7 turbo, 2.0) kan prima E10 hebben.

Het is wel zo dat nog onvoldoende duidelijk is wat de gevolgen zijn als je langdurig (maandenlang) alleen maar E10 tankt. Het zou in theorie niet alleen effect kunnen hebben op de verbranding/zuinigheid/vermogen/motor, maar op alle onderdelen van het brandstofsysteem (injectoren, leidingen, pomp). Daarom zou ik afraden om langdurig en uitsluitend E10 te gebruiken.

Ook al wordt octaangehalte 95 voor onze 480 aanbevolen, een hoger octaangehalte mag altijd, ook voor onze 480 (mits loodvrij i.v.m. katalysator). Er zijn zelfs enkele tankstations in Nederland die octaangehaltes van 100 en hoger verkopen.

Misschien heb je een gechipte turbo? (edit: ik lees dat je een 1.7 hebt) In dat geval, bij een gechipte turbo, wordt octaangehalte 98 (of hoger) aanbevolen. De prestaties worden (soms merkbaar) beter dan bij gebruik van Euro 95, de verbranding loopt soepeler en biedt meer kracht. Maar ook de gechipte turbo's lopen prima op Euro 95 en E10, maar met ietsjes lagere prestaties, en kunnen daar prima tegen (behoudens mogelijk langdurig/uitsluitend gebruik van E10 zoals hierboven genoemd).

Ik tank zelf bijna altijd Euro 98. Het is misschien inbeelding, maar volgens mij rijdt mijn auto dan soepeler dan met Euro 95. Loopt gewoon mooier rond. Een enkel uitstapje naar Duitsland en dan E10 tanken bleek echter ook prima.

Tank voor de gein eens 1x of 2x Euro 98 in Nederland. Kijk of dat verschil maakt. Nu de auto's (en de motoren) ouder worden, worden ze gevoeliger voor het octaangehalte. Mogelijk gaat jouw moter prettiger/soepeler lopen met Euro 98. En dan is de vraag aan jou of je dat het prijsverschil waard vindt.

(edit: je verwent je auto dus altijd met een hoger octaangehalte)



Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10