You are not allowed to view links. Register or Login

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Algemeen / Re: Aantal geregistreerde 480's in Nederland! Zie startpost.
« Laatste bericht door François Gepost op Vandaag om 13:26 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Heeft er iemand een geldig Nederlands kenteken en bijbehorend chassisnummer van een 480S E2 en een 480S Automatic E2?
Dus met de B20F met rode peilstok.


Wat heeft dat met  dit topic te maken?

Ik heb je een PB gestuurd.
2
Algemeen / Re: Aantal geregistreerde 480's in Nederland! Zie startpost.
« Laatste bericht door gerotterdam Gepost op Gisteren om 21:21 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Heeft er iemand een geldig Nederlands kenteken en bijbehorend chassisnummer van een 480S E2 en een 480S Automatic E2?
Dus met de B20F met rode peilstok.


Wat heeft dat met  dit topic te maken?
3
Algemeen / Re: Aantal geregistreerde 480's in Nederland! Zie startpost.
« Laatste bericht door François Gepost op zondag 18 oktober 2020, 12:56 »
Heeft er iemand een geldig Nederlands kenteken en bijbehorend chassisnummer van een 480S E2 en een 480S Automatic E2?
Dus met de B20F met rode peilstok.
4
Algemeen / Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Laatste bericht door Hee dee Gepost op zaterdag 17 oktober 2020, 21:52 »
Kleurverschil zal door rookaanslag kunnen zijn. Zonlicht lijkt mij niet want dat kan daar niet komen. Ik heb wel een motorknopontgrendeling liggen (mooi scrabbelwoord.
5
Algemeen / Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Laatste bericht door gerotterdam Gepost op zaterdag 17 oktober 2020, 18:51 »
hoe doe jij dat:   rij je geschorst rond?   Verzekering loopt door?

Het kleurverschil van het roostertje:  ik zie dat ding nooit dus zou me er zelf niet druk om maken.

Er zijn zwaardere dossiers...
6
Algemeen / Re: Wat heb je vandaag aan de 480 gedaan? Deel II
« Laatste bericht door Papegaaij Gepost op zaterdag 17 oktober 2020, 17:56 »
De tijd vliegt en mijn 480 stond alweer een maandje stilletjes onder de lakens in de stal.
Dus werd het tijd om hem even wakker te schudden.
Eerst de banden op de goede spanning gebracht, pincode ingetoetst en starten.
Met de gebruikelijke piep vanuit de snaar van de dynamo sloeg hij, uiteraard, direct aan. Deze piep is er niet uit te krijgen. Het is een nieuwe snaar en de spanning op de snaar is goed. Overigens piept ie alleen bij een koude start. Het is inmiddels een vertrouwd geluid waarmee hij tot leven komt.
Een heerlijk stukje rond gereden en ondertussen van alles even testen.
De stoelverwarming, heerlijk snel warm. Dat is toch wel luxe in een koude auto. De verwarming al na een paar kilometer lekker warme lucht blazend.
Even de koplampen op, altijd een apart moment. Mijn oudste kleinzoon staat altijd te juichen en te springen van plezier als ik ze op doe. En dat doe ikzelf ook wel een beetje.
Schakelen ging zoals het hoort. Alleen begint de motorsteun wel wat slap te worden. Rijdend in z’n vijfde versnelling zie je de pook heen en weer gaan bij lastwisseling.
Ook de remmen even getest, geen opmerkingen. De ruitensproeiers en ruitenwissers, alles werkt. De achterruitenwisser mag wel wat strakker op de ruit.
De radio aan, de antenne komt keurig omhoog. Heerlijk toch zo’n auto waarin alles het doet.
Alles? Nou ja, bijna alles.
Uiteraard moesten de zijramen ook even open. En waar ik al een beetje bang voor was, het rechter raam maakte niet een zacht knapje (wat ie altijd al deed), maar een luide knal. Gelukkig ging ie nog wel omhoog. Hier is dus werk aan de winkel. Voorlopig het raam maar dicht laten.
Het smalle ventilatieroostertje onder het dashboardkastje was kapot en ik had er één uit een sloopauto gehaald. Deze erin gezet, en direct er weer uitgehaald. Hij bleek helemaal verkleurd. Of het is een andere kleur dan in mijn auto. In ieder geval was het geen gezicht. Zie foto



De auto weer in de garagebox en aan de accudruppelaar. En ja hoor, iets te enthousiast aan de hendel van de motorkapontgrendeling getrokken, in meerdere stukjes spatte hij uiteen. Ik had hem al eens in elkaar geplakt, maar nu is ie toch echt kapot.


Als iemand er eentje over heeft (en of een ventilatieroostertje in de goede kleur) dan hoor ik dat graag.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
7
Volvo 480 gezocht / Remdelen achter + wat andere onderdeeltjes gezocht
« Laatste bericht door BartK480 Gepost op zondag 11 oktober 2020, 22:50 »
ben met een kleine revisie bezig, op zoek naar wat remdelen en enkele andere bits & blobs...

> mooie set remklauwen achter (wel in zga nieuwstaat, anders koop ik ze liever ineens nieuw)
> bouten die de remklauwen vastschroeven op de achteras (2 per kant)
> bouten die de
> lekbakje voor de koolfilter
> goede, niet piepende motor voor de ventilator (geen airco)
> Cruisecontrol beugel voor achter de pedalen met 1 extra schakelaar (ik heb de beugel voor een automaat, niet die voor een manuele ;-) )

Moest er iemand een hausser achterspoiler en/of een complete airco hebben (incl VEM, kachelhuis, etc) voor een 1.7 non-turbo van 1992 hou ik me ook aanbevolen
8
Algemeen / Re: De 480 en de APK
« Laatste bericht door irix Gepost op dinsdag 06 oktober 2020, 13:22 »
Na alle reparaties is hij er weer door.
Moest wel een 2e keer volle mep APK betalen ondanks de belofte dat het onder "herkeuring" mocht met korting, opeens niet meer (te lang geleden en een hoop bla bla). Nou ja, eerste en laatste keer bij die garage dus ;)
Volgende keer laat ik alles weer door mijn vaste monteur regelen.
9
Algemeen / Re: Aantal geregistreerde 480's in Nederland! Zie startpost.
« Laatste bericht door brinkie Gepost op zondag 04 oktober 2020, 22:07 »
Je kunt nog een subtiel onderscheid maken tussen de 2 liters met rode peilstok en met groene peilstok.
Rode peilstok staat als 480 S E2 op kenteken (of 480 S AUTOMATIC E2);
Groene peilstok staat als 480 ES 2.0I  of 480 GT 2.0I op kenteken (al dan niet met AUTOMATIC erachter).
Maar met deze query is op zich al duidelijk dat grofweg de helft van de overlevende 480's een 2 liter motor hebben.
10
Algemeen / Re: Aantal geregistreerde 480's in Nederland! Zie startpost.
« Laatste bericht door kraayke Gepost op zaterdag 03 oktober 2020, 13:03 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
is ook bekend hoeveel 2.0 ltr 480ers er nog staan in Nederland?
Robert, corrigeer mijn query als ik het fout heb, maar er zijn nog 399 480's met een cilinderinhoud van 1998.

You are not allowed to view links. Register or Login$select=count(kenteken)&$where=starts_with(voertuigsoort,%22P%22)%20and%20starts_with(handelsbenaming,%27480%27)%20and%20cilinderinhoud=%221998%22

okee dank je wel
Pagina's: [1] 2 3 ... 10