Volvo 480 Forum

Algemeen Volvo 480 => Algemeen => Topic gestart door: FLA op dinsdag 22 januari 2019, 18:26

Titel: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op dinsdag 22 januari 2019, 18:26
Hallo forumleden,

Mijn wederhelft krijgt mogelijk een andere baan, waardoor er een 2e auto bij moet. Aangezien ik erg graag weer een Volvo wil, heb ik aangeboden “dan maar een oud barrel voor erbij te kopen” en daar in te gaan rijden... Jullie begrijpen het al: de grote zoektocht is begonnen, lekker sneupen op marktplaats, autoscout, fora etc etc..

Dat “oude barrel” moet wel netjes zijn. Oud slaat in deze alleen op de leeftijd, barrel op Volvo, maar het gaat er thuis natuurlijk om hoe je het verkoopt, want alles gaat van de en/of-rekening. Sluwe vos die ik ben. De bedoeling is een betrouwbare daily voor ca 20-25 d km per jaar. Geen roest en geen opknapper. Het liefst ook een onverprutst origineel exemplaar, dat wil zeggen, als het een ES uit 1993 wordt, dan geen GT interieur er in en heldere pinkers erop. Om maar een voorbeeld te noemen. Het budget ga ik niet noemen, maar laten we het er op houden dat er voor het gereserveerde bedrag prima iets te vinden moet zijn. Ik overweeg een 480, maar een 240 op lpg is ook een reële optie. Beide auto’s heb ik in het verleden gehad, maar dit is 14 jaar (480) en 10 jaar (240) geleden.

Mijn vragen aan jullie: hoe verstandig is de keuze voor een 480 in 2019 met het oog op:
- beschikbaarheid van onderdelen vandaag de dag. Iis dat überhaupt een probleem? Vroeger kon je voor praktisch alles langs de dealer. En wilde je iets speciaals, dan ging je langs Wouter in Veendam;
- kennis bij garagebedrijven in een cirkel van 30km rondom Drachten;;
- ze leeftijd van de auto’s inmiddels en de toch wel magere brouwkwaliteit voor een Volvo;
- wat zou je zelf kiezen als je de keuze had?

Ik weet dat een Aygo/C1/Twingo/107/Starlet/Fox/Polo waarschijnlijk goedkoper te rijden zijn en wellicht verstandiger keuzes zijn, maar het moet iets met karakter zijn en iets waar ik een beetje in thuis ben, dus een oude Volvo. En ik kan me altijd nog laten castreren als ik voor zo’n gebakje kies.

Hoor graag jullie ideeen!
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: geert op dinsdag 22 januari 2019, 18:34
Zie topic te koop aangeboden...die van gerotterdammef...

Verstuurt vanaf......

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op dinsdag 22 januari 2019, 19:07
You are not allowed to view links. Register or Login
Zie topic te koop aangeboden...die van gerotterdammef...

Verstuurt vanaf......



Heb ik gezien en hou ik zeker in de gaten. Al is groen wel een no-go (sorry, maar groen staat imho alleen op Porsche’s en Jaguars), tenzij er een grijze onderkant aan vast zit in de vorm van een twotone... Wat ik vergeten ben te melden: dit zal spelen vanaf het begin van de zomervakantie, dus eerder hebben we de 2e auto niet nodig.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: gerotterdam op dinsdag 22 januari 2019, 19:11
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Zie topic te koop aangeboden...die van gerotterdammef...

Verstuurt vanaf......



Heb ik gezien en hou ik zeker in de gaten. Al is groen wel een no-go (sorry, maar groen staat imho alleen op Porsche’s en Jaguars), tenzij er een grijze onderkant aan vast zit in de vorm van een twotone... Wat ik vergeten ben te melden: dit zal spelen vanaf het begin van de zomervakantie, dus eerder hebben we de 2e auto niet nodig.

Pfffffttt...  ik was al bang dat iemand hem wou kopen...   :barf:      Fingers crossed..


En eigenlijk ziet hij er best roze uit...   je moet er van houden...
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Hee dee op dinsdag 22 januari 2019, 19:40
Onderdelen van de 480 zijn nog redelijk goed te krijgen. Niet meer via de Volvo-dealer maar nu veel te verkrijgen van sloop-/donorwagens. Orlando, Daniel en andere 480-rijders hebben veel onderdelen verzameld/opgeslagen voor de 480. Uiteraard is een aantal onderdelen lastig te verkrijgen: achterlichten, binnenbumper achter, motorsteunen tpv versnellingsbak en diverse sensoren van eerder bouwjaren.

Motorisch is de 480 best betrouwbaar. Elektronisch is dat een ander verhaal. Maar een 480 als dagelijkse wagen rijden, tja waarom niet. Als je het normale onderhoud blijft uitvoeren dan is dit een prima wagen om mee te rijden.

Als je van een gouden 480 houdt, tja deze is ook nog beschikbaar. Is er wel eentje van eerste bouwjaren en gereviseerde motor. Onderdelen van de 480 heb ik afgelopen periode aardig wat van verzameld zodat ik 480-rijders daaraan kan helpen.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Alexander op dinsdag 22 januari 2019, 20:44
You are not allowed to view links. Register or Login
- wat zou je zelf kiezen als je de keuze had?

Een 850 :D
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Nielo op dinsdag 22 januari 2019, 20:57
Een groene porsche?  :dom:  :-X
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op dinsdag 22 januari 2019, 21:56
You are not allowed to view links. Register or Login
Een groene porsche?  :dom:  :-X

Jazeker: https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-porsche-964-carrera-2-is-een-ware-dikbolide-115795 (https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-porsche-964-carrera-2-is-een-ware-dikbolide-115795)

 :kwijl:
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: SB op woensdag 23 januari 2019, 00:48
Hallo FLA,
Ik kan me helemaal vinden in je overdenkingen.
Waarom geen Aygo of iets? Denk aan veiligheid!
Ik zou zelf niet graag in zo'n koekblik (vrouw/kind laten) rijden.

Mijn antwoorden:
1- Zie Heedee. En anders vraag je het hier.
2- Weet ik niet. Ik heb wel begrepen dat de techniek van de 480 voor de gemiddelde vakgarage nog te behappen is, in tegenstelling tot allerlei tegenwoordige auto's met hun elektronica.
3- Goed zoeken, je hebt de tijd.
4- 480

Een 480 rijdt best goedkoop hoor. Tenminste, een beetje goed exemplaar als je dat weet te vinden. Verzekering kost niet zoveel, en je kan youngtimer of oldtimerverzekering nemen. Gewicht is relatief laag, dus weinig motorrijtuigenbelasting. Verbruik ligt misschien op 1 op 12, sterk afhankelijk van hoe je hem gebruikt, vooral bij de turbo, maar best acceptabel bij niet teveel kilometers. Aan afschrijving ben je ook niet zoveel kwijt. Succes met de zoektocht naar een goed exemplaar.



Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Hendrik op woensdag 23 januari 2019, 07:43
-ja karakter heeft een 480 idd  :) dus zou ik daar dan voor gaan
-onderdelen zijn her en der nog steeds te krijgen vergt soms alleen een beetje zoek tijd
-kwa garages weet ik zo niet in drachten ik deed verreweg het meeste zelf en ben daartoe nog steeds bereid of ik ging naar een garage in Grootegast of Noord Holland
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: brinkie op woensdag 23 januari 2019, 15:24
You are not allowed to view links. Register or Login
Dat “oude barrel” moet wel netjes zijn. Oud slaat in deze alleen op de leeftijd, barrel op Volvo, maar het gaat er thuis natuurlijk om hoe je het verkoopt, want alles gaat van de en/of-rekening. Sluwe vos die ik ben. De bedoeling is een betrouwbare daily voor ca 20-25 d km per jaar. Geen roest en geen opknapper. Het liefst ook een onverprutst origineel exemplaar, dat wil zeggen, als het een ES uit 1993 wordt, dan geen GT interieur er in en heldere pinkers erop. Om maar een voorbeeld te noemen. Het budget ga ik niet noemen, maar laten we het er op houden dat er voor het gereserveerde bedrag prima iets te vinden moet zijn. Ik overweeg een 480, maar een 240 op lpg is ook een reële optie. Beide auto’s heb ik in het verleden gehad, maar dit is 14 jaar (480) en 10 jaar (240) geleden.

Mijn vragen aan jullie: hoe verstandig is de keuze voor een 480 in 2019 met het oog op:
- beschikbaarheid van onderdelen vandaag de dag. Iis dat überhaupt een probleem? Vroeger kon je voor praktisch alles langs de dealer. En wilde je iets speciaals, dan ging je langs Wouter in Veendam;
- kennis bij garagebedrijven in een cirkel van 30km rondom Drachten;;
- ze leeftijd van de auto’s inmiddels en de toch wel magere brouwkwaliteit voor een Volvo;
- wat zou je zelf kiezen als je de keuze had?
Tsja, ik sta hier toch met gemengde gevoelens tegenover.
Enerzijds rijd je in een unieke auto, die je bijna nergens ziet. Een 240 of 850 zijn een stuk algemener, zwaarder, verbruiken meer.
Anderzijds, onderdelen beginnen echt moeilijk te worden. Dingen als motorsteunen zijn niet meer nieuw te koop, rijdt er iemand bij je achterop is je auto meteen total loss omdat de achterlichten en achterbumper niet meer te vinden zijn. Sowieso is een onverprutst exemplaar zeldzaam (en er zijn ES nieuw met lederen interieur en airco geleverd ;) )

Wouter in Veendam is naar Groningen verhuisd, hij heeft nog wel onderdelen geloof ik, maar is er niet zo actief meer mee. De Volvodealer heeft helemaal geen onderdelen meer. Alleen omdat de accu bij Volvo door de jaren heen dezelfde is gebleven, past deze ook in de 480. Als er iets met de elektronica is, dan zitten sommige dealers dusdanig met de handen in het haar dat ze via-via mijn nummer hebben weten te bemachtigen en dan word ik door een Volvodealer gebeld... Qua onderhoud bij universele garages is het hit and miss, mijn plaatselijke garage snapt helemaal niets van de 480 en wilde me een hele dikke rekening sturen voor de APK en onderhoudsbeurt, bij een Volvospecialist was ik minder dan de helft kwijt. Ik heb het dan over vele honderden euro verschil. Terwijl de auto in de basis een Renault 9 is met een Renault F3-motor en een Renault JB-bak, daar is niets moeilijks aan. Alleen de achterremmen zijn even opletten dat het juiste afstelgereedschap wordt gebruikt.

Ik heb het in 2016 geprobeerd, dagelijks naar mijn werk in een Paris Blue Volvo 480 2.0 GT van 1995 die ik speciaal voor dit doel erbij had gekocht. Aanschafprijs en noodzakelijk onderhoud bij elkaar waren 1400 euro en dat was nog steeds een exemplaar met veel roest en een kilometerstand ver voorbij de 300.000 km. Qua kosten tikt het wel aan, zeker als je veel kilometers maakt. Oldtimerverzekeringen sluiten expliciet woonwerkverkeer uit en hebben een beperking van 5000 of 7500 km per jaar. Ik ben met het experiment gestopt toen de opdracht in Amsterdam voortijdig stopte en ik voor een jaar naar een plek moest die het best per OV te bereiken was, toen heb ik de auto een tijdje aan mijn vader uitgeleend en uiteindelijk aan Friso verkocht. Intussen waren er nog nieuwe wielkasten en binnenbumpers in gekomen ook. En niet te vergeten, ik had 2 backups, mijn andere 480 (de Vase Green GT) en de gezinsauto, tegenwoordig een V70. Maar ik heb met die auto nooit de wegenwacht nodig gehad of een ongepland bezoek aan de garage moeten brengen.

Bij niet teveel kilometers, zeg pak 'em beet 10k per jaar, is een 480 zo gek nog niet als je liefhebberij met woonwerkverkeer wilt combineren. Er woont iemand bij mij in het dorp die een 480 als enige auto heeft, en daar elke nacht (!) mee naar zijn werk rijdt. Alleen toen er een lampje stuk was kwam er ineens een "HELP!" appje binnen want dat is nogal wat schroefwerk om te vervangen :D

Wat ik zelf zou doen, bij 20 à 25k per jaar? Een 850, S70 of S60 op LPG G3. Onderdelen geen probleem, comfort veel moderner (climate control, cruise control, stiller), dikke vijfcilinder motor die borg staat voor een lang leven vol genot en "built like a tank". Dan blijft het betaalbaar en leuk.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Caring4-480 op woensdag 23 januari 2019, 16:15
850 all the way  :D en een 480 ernaast  :angel:

(http://i63.tinypic.com/am6444.jpg)
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Caring4-480 op woensdag 23 januari 2019, 16:17
Sluit mij verder helemaal aan bij Brinkie  ;) maar koop een goed onderhouden en roestvrij exemplaar dan is het een kwestie van goed bijhouden.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: EricWie op woensdag 23 januari 2019, 19:52
Beste Fla,
Ik rij mijn 480 dagelijks, okay niet dagelijks de afgelopen drie dagen ben ik met de trein gegaan, maar goed ik rij zo'n 45.000 km per jaar! Dat doe ik al twee-en-half jaar. Zonder al te grote issues. Natuurlijk is er altijd wel wat, maar de keren dat ik stil stond of in de ochtend niet kon vertrekken zijn op 1 hand te tellen (dat geld niet voor renault rijders met een nieuwe auto these days). Hij staat bij mij wel altijd binnen, en in hetw eekend aai ik hem extra en bedankt hem voor zijn goede diensten, want machines hebben ook gevoel.
Doen dus, maar de weg mooier!
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Papegaaij op woensdag 23 januari 2019, 22:20
Een leuke discussie waar je nooit uit gaat komen.
Rationeel gezien is het idee om dagelijks met een 480 te gaan rijden op z’n minst een hachelijke onderneming. Hierin kan ik de argumenten van Brinkie volledig onderschrijven.
Maar ja, auto’s zijn emotie. En dan gaat de ratio op de vlucht.
Gewoon doen wat je hart in geeft zou ik zeggen.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: roel op woensdag 23 januari 2019, 23:04
Als je een goed onderhouden 480 weet te vinden, waar niet 1 van de typische 480 onderdelen(achterlichten binnenbumper enz.) slecht van is. Is een 480 prima dagelijks te rijden. Heb een half jaar geleden ivm met forse toename te rijden kilometers een 480 2.0 LPG automaat aangeschaft en daar nog steeds geen spijt van na ruim 17.000km. Nog geen 1 keer stilgestaan. Wel een stuk koplamp motortje gehad en een dansende snelheidsmeter)

Een 850 daarintegen is wel degelijker gebouwd. mijn ouders hebben daar meer als 200.000 km mee gereden en hebben daar nooit mee stil gestaan. verbruik en wegenbelasting zijn wel hoger.
Bij een 480 heb je toch sneller van die dingen waar je wel even mee kan rijden, maar wat toch irritant wordt. zoals een snelheidsmeter die stoort, een infocentrum dat het niet meer doet, of iets anders van de tellerbak. (kan brinkie verhelpen) doffer wordende achterlichten, roestende wielkastranden(indien niet goed en regelmatig behandelt.) raammechanismen die stuk gaan(zelf nooit gehad, maar schijnt regelmatig voor te komen). koplamp motoren die stoppen.( kan je de stekker van los trekken en standaard openzetten om tijdelijk mee door te rijden).
Gewoon allemaal van die dingen die kunnen gebeuren waar je wel tijdelijk mee door kan rijden maar die toch irritant zijn.

Dus als je een beetje wil hobbyen aan een 480 en er de tijd voor hebt gewoon een goede 480 opzoeken.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: brinkie op donderdag 24 januari 2019, 09:48
Nou inderdaad ja! Uitvallende snelheidsmeters, infocentrum dat dood valt (en even later weer springlevend is... weird), knappende raammechanismes, koplampmotortjes die stuk gaan, ventilator die uitvalt (bij een VEM), lekkages, airco die het niet meer doet, al dat soort geneuzel is wel je deel als je veel in een 480 rijdt. En alles rammelt en kraakt, dat is wel vermoeiend op lange afstanden. De mijne komt, nu de wegen vol liggen met zout überhaupt niet buiten, ik rijd momenteel uitsluitend in de Zweedse Tank.

Er staat nu een ES met weinig kilometers op marktplaats voor de vriendenprijs van 7000 euro, en die heeft ook nog eens de kleur die je niet zoekt (is ook mijn favoriete kleur niet trouwens!). Het kan best lastig worden om een exemplaar te vinden waar je iedere werkdag 100 à 125 km in wilt rijden.

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: MichelSep op donderdag 24 januari 2019, 10:44
Ik rij er nu 2,5 jaar mee als daily driver. Dagelijks 60 kilometer met uitschieters van 300 kilometer. Dat gaat prima, goed zelfs tot nu toe. De problemen die je zult krijgen is dat het plastic kapot wil gaan in de winter. Zo is het plastic van de handrem-cover opeens deels kapot en is is het plastic van de deur-opbergruimte kapot gegaan met een lichte stoot.

Bij mij is de bak kapot gegaan, dat kan gebeuren bij 260xxx, maar voor de rest geen enkele grote reparatie hoeven te laten doen. Wel ga ik vanaf volgende week met een Twingo rijden omdat ik nu meer ga rijden en de 480 wat onderhoud nodig heeft. Ik vind twee dingen vervelend aan de 480 als daily en dat is de lage instap en de elektronische problemen die ik kreeg. Zorg dus dat het ook elektronisch goed in elkaar zit.

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Caring4-480 op donderdag 24 januari 2019, 10:45
Mocht je een automaat een optie vinden dan moet je deze eens bekijken..

http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,15070.0.html

Wel alles even goed doorlezen  ;)
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op donderdag 24 januari 2019, 20:45
You are not allowed to view links. Register or Login
Sowieso is een onverprutst exemplaar zeldzaam (en er zijn ES nieuw met lederen interieur en airco geleverd ;) )

I know  ;)

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
- wat zou je zelf kiezen als je de keuze had?

Een 850 :D

You are not allowed to view links. Register or Login
Wat ik zelf zou doen, bij 20 à 25k per jaar? Een 850, S70 of S60 op LPG G3. Onderdelen geen probleem, comfort veel moderner (climate control, cruise control, stiller), dikke vijfcilinder motor die borg staat voor een lang leven vol genot en "built like a tank". Dan blijft het betaalbaar en leuk.

You are not allowed to view links. Register or Login
Een 850 daarintegen is wel degelijker gebouwd. mijn ouders hebben daar meer als 200.000 km mee gereden en hebben daar nooit mee stil gestaan. verbruik en wegenbelasting zijn wel hoger.



You are not allowed to view links. Register or Login
850 all the way  :D en een 480 ernaast  :angel:

(http://i63.tinypic.com/am6444.jpg)

En als ik de foto goed bekijk een Opel Combo / Corsa als backup?  :foei:

Maar zonder gekheid: ik heb een V70R en een V70xc gehad, beide uit 1998. Mijn ervaring qua betrouwbaarheid voor deze types is niet heel geweldig. Variërend van een kapotte automaatbak na 170d km tot een complete motorrevisie. Ben ik een beetje van genezen.

Ook over de V70/S60 >2000 heb ik (via familie) geen goede ervaringen. Het gewicht en bijbehorend verbruik is voor mij te hoog, LPG is dan een optie maar dan betaal je ook ca €100,- per maand voor de wegenbelasting. Verzekering is duurder, onderdelen zijn duurder. Het is inmiddels toch ook alweer een oude auto, maar mist net dat stukje typische Volvo karakter. Het enige niet onbelangrijke pluspunt zijn voor mij de stoelen, ongeëvenaard.

Persoonlijk zweer ik bij de Volvo redblocks. Door eigen ervaring met mijn 240, maar ook decennialang 200, 700 en 900 serie in mijn familie. Het gewicht is, met name bij de 240, net wat gunstiger. LPG is geen probleem. Het is makkelijk sleutelen, je kan overal bij. Geen gekke problemen, behalve het roestduiveltje bij de 200 serie <1983.

Maar mijn hart en voorkeur liggen toch wel bij de 480. Als kind al helemaal weg van de lijnen, ik wist dat dit mijn eerste auto moest zijn en aldus geschiedde. Ook altijd wel een beetje spijt gehad van de verkoop van mijn 480.

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. Kennelijk zijn er nog voldoende fanboys, en is de onderdelenvoorziening en kennis ook aanwezig. Ik zal het forum in de gaten houden. Bedankt tot zover voor jullie aandachtspunten, tips etc.!

You are not allowed to view links. Register or Login
Mocht je een automaat een optie vinden dan moet je deze eens bekijken..

http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,15070.0.html

Wel alles even goed doorlezen  ;)

Een automaat is zeker een pre...
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Hee dee op donderdag 24 januari 2019, 21:38
Beste FLA gefeliciteerd met jouw beslissing om te gaan voor de 480! Is een leuke wagen waar je zeker met plezier in zal gaan rijden. Succes met de zoektocht naar een exemplaar dat bij jou past.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: gerotterdam op donderdag 24 januari 2019, 22:04
You are not allowed to view links. Register or Login
Beste FLA gefeliciteerd met jouw beslissing om te gaan voor de 480! Is een leuke wagen waar je zeker met plezier in zal gaan rijden. Succes met de zoektocht naar een exemplaar dat bij jou past.

Nou..  Hee dee...  ik twijfel.  De 480 pakt je bij de ballen en je bent verkocht.  Hij past je als een handschoen.  Je bent om, zit met glimlach in de auto en geniet...  neemt elk nadeel voor lief en bagatelliseert  elk gebrek.  FLA is veel te berekenend.  Dat wordt een andere auto.  Een 480 valt af als je lang nadenkt.  Het is een blikseminslag die wij al gehad hebben.  Onvoorwaardelijk.  Dat heeft FLA (nog)  niet.  Als je gaat beredeneren dan koop je er geen.   Maar ik ben blij met het virus.  Zoals ik ook blij  ben met andere virussen...
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: geert op vrijdag 25 januari 2019, 07:23
Gero bedankt voor deze eye opener...
Nu weet ik weer waarom ik geen vervanger voor de daily use(hondebak) kan vinden ..HET 4804US en te berekend voor een ander.......een remklauw vervangen is goedkoper dan de afschrijving  van de vervanger

Verstuurt vanaf......

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op dinsdag 29 januari 2019, 13:25
You are not allowed to view links. Register or Login
Nou..  Hee dee...  ik twijfel.  De 480 pakt je bij de ballen en je bent verkocht.  Hij past je als een handschoen.  Je bent om, zit met glimlach in de auto en geniet...  neemt elk nadeel voor lief en bagatelliseert  elk gebrek.  FLA is veel te berekenend.  Dat wordt een andere auto.  Een 480 valt af als je lang nadenkt.  Het is een blikseminslag die wij al gehad hebben.  Onvoorwaardelijk.  Dat heeft FLA (nog)  niet.  Als je gaat beredeneren dan koop je er geen.   Maar ik ben blij met het virus.  Zoals ik ook blij  ben met andere virussen...

Hoeveel / wat zet je daar op in?  :donenothing:

Jij noemt het berekenend, ik noem het de kat uit de boom kijken. Daar schijnen mensen hier in het noorden wel meer last van te hebben. Dat ik na al die jaren weer een 480 overweeg geeft toch wel aan dat ik het virus nooit ben kwijtgeraakt, ondanks alle nukken en streken van de 480.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: gerotterdam op dinsdag 29 januari 2019, 22:19
You are not allowed to view links. Register or Login

Hoeveel / wat zet je daar op in?  :donenothing:


200 euro.
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: georgenijssen op vrijdag 01 februari 2019, 20:17
Zit je achterin een 480 toch prima :P

https://www.nu.nl/262272/video/eerste-rijtest-op-pad-met-de-langverwachte-tesla-model-3.html

02.34
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: Dennis023 op woensdag 13 maart 2019, 20:53
Wat een mooie discussie over wel/niet een 480 als daily driver. Kent iemand de boeken van schrijver Erwin Wijman? Heeft er drie geschreven over het aankoop proces van een auto. De eerste heet "wat je rijdt ben je zelf" de tweede heet "succes met je grote auto" en de derde heet "de geluksmachine" ik kan de eerste en tweede aanbevelen, de derde niet als je de eerste twee al gelezen hebt....
Alles met de aankoop van een auto draait om emotioneel, rationeel en wat een ander er wel niet van vind.
Dus ga op je gevoel af en koop wat bij jezelf en je budget past.
Want als je rationeel een auto zou moeten aanschaffen dan wordt het een Toyota Auris hybrid....

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: brinkie op donderdag 14 maart 2019, 00:16
LOL, dat laatste roep ik ook altijd, koop dan een grijze Toyota hybride :D
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: artyvisual op donderdag 14 maart 2019, 08:40
Citaat
Toyota Auris hybrid
da's typisch....die staat hier ook voor de deur  :-[
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: geert op donderdag 14 maart 2019, 08:50
Bij mij ook...maar die is van een buurman
Mijn daily drive staat daardoor een straat verder op....

HELL ELAND  div.nl480

Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: depaashaas op vrijdag 15 maart 2019, 13:52
ik heb mijn groene automaat al sinds 2013 als daily driver en ik rij er maandelijks toch wel 1500+ km mee, maar wel vnl 80km en snelwegen. met een verbruik van 1:12 gemiddeld is het nog wel te doen.
maar wat Brinkie en anderen wel zeggen: er is altijd wel wat aan, onderdelen moet je eigenlijk wel gewoon hebben liggen want op stel en sprong, voor een apk bv, iets zoeken kan wel eens vies tegenvallen. ik heb de mijne al meerdere keren moeten schorsen omdat ik de apk niet op tijd voor elkaar kreeg vanwege niet beschikbare onderdelen of heel veel sleutelwerk.

nu heb ik ws de meest niet originele wagen van dit forum en ik kijk helemaal niet naar kleur en type, als t maar werkt. en dan nog is het soms best wel eng zo tegen de deadline van een apk aan......

ik heb dus ook geen andere auto en ben afhankelijk van een automaat  :hmm: en ik denk dan ook dat als ik deze zou moeten afschrijven ik geen 480 meer kan rijden wegens onbetaalbaar of niet te krijgen.

en op de vraag wat ik dan zou nemen?? een C30 is qua uiterlijk wel geinig maar ws wordt het een zuinig koekblikje zoals een pinda of zoekzoekjerotje  :shhh:

maar als je dan echt een 480 wilt hebben, staar je dan niet blind op originaliteit want die kans is niet heel groot, of je moet de prijs van een (bijna) nieuwe pinda geen punt vinden, en dan ws nog ieder jaar lekker sleutelen  >:D >:D
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: FLA op dinsdag 07 mei 2019, 22:23
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Hoeveel / wat zet je daar op in?  :donenothing:


200 euro.

Nou, het is geen 480 geworden... maar aangezien ik je nu tegen zal komen op Audi A2-clubdagen trakteer ik je bij eerstvolgende gelegenheid op oranjekoek en beerenburg.  :D :D :D

Ben je hier al uit de Audi-kast gekomen trouwens?
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: gerotterdam op donderdag 09 mei 2019, 08:00
 :o
Titel: Re: De 480 als daily driver anno 2019
Bericht door: gerotterdam op donderdag 09 mei 2019, 08:01
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Hoeveel / wat zet je daar op in?  :donenothing:


200 euro.

ssstttt!!!

Nou, het is geen 480 geworden... maar aangezien ik je nu tegen zal komen op Audi A2-clubdagen trakteer ik je bij eerstvolgende gelegenheid op oranjekoek en beerenburg.  :D :D :D

Ben je hier al uit de Audi-kast gekomen trouwens?