Volvo 480 Forum
Algemeen Volvo 480 => Algemeen => Topic gestart door: V480TI op dinsdag 15 september 2009, 12:57
-
Zozo, met dank aan Volvo Zweden :::
Achterassen niet meer leverbaar.
greetz
-
En dan te bedenken dat het de bedoeling was dat de 480 net zo lang mee zou gaan als de gemiddelde Volvo destijds. (20,4 jaar) Op deze manier zal de 480 dat niet halen.
-
Zozo, met dank aan Volvo Zweden :::
Ford zul je bedoelen..
Als het aan Volvo zelf ligt blijft dat materiaal wel in de magazijnen liggen.
-
En dan te bedenken dat het de bedoeling was dat de 480 net zo lang mee zou gaan als de gemiddelde Volvo destijds. (20,4 jaar) Op deze manier zal de 480 dat niet halen.
ik hoop toch dat die van mij nog wat langer mee gaat, heb geen zin om over een half jaar alweer een andere auto te kopen
haha
-
En dan te bedenken dat het de bedoeling was dat de 480 net zo lang mee zou gaan als de gemiddelde Volvo destijds. (20,4 jaar) Op deze manier zal de 480 dat niet halen.
ik hoop toch dat die van mij nog wat langer mee gaat, heb geen zin om over een half jaar alweer een andere auto te kopen
haha
Zorg maar dat je hem netjes en goed blijft onderhouden. Dan blijft ie heel lang heel mooi.
Zozo, met dank aan Volvo Zweden :::
Ford zul je bedoelen..
Als het aan Volvo zelf ligt blijft dat materiaal wel in de magazijnen liggen.
Dat is het nadeel van een moederbedrijf dat de euro's/dollars op het moment erg hard nodig heeft. En dan gaan de mensen die zich economisch onderlegd noemen hele rare constructies bedenken om de jaarcijfers toch maar zo gunstig mogelijk te maken.
-
Ik vind dat er nog verbazingwekkend veel te krijgen is voor de 480. Moet je eens kijken naar een Volvo uit de 3-serie. Daar is het echt een uitzondering als iets nog wél te krijgen is!
-
Ik vind dat er nog verbazingwekkend veel te krijgen is voor de 480. Moet je eens kijken naar een Volvo uit de 3-serie. Daar is het echt een uitzondering als iets nog wél te krijgen is!
Slijtage onderdelen en onderdelen wat nog enigszins verkoopt blijft bestaan, de rest wordt allemaal vernietigd. Die lijst die we samengesteld hebben is al weer verouderd, paar weken geleden heeft Volvo 't magazijn in Duitsland opgeruimd voor ruim 3mln schroot...
Voor de 400-serie is qua interieur materiaal eigenlijk niets meer te krijgen, velgen en dat soort leuk spul ook niet meer. Idem voor de 300-serie.
-
Slijtage onderdelen en onderdelen wat nog enigszins verkoopt blijft bestaan, de rest wordt allemaal vernietigd. Die lijst die we samengesteld hebben is al weer verouderd, paar weken geleden heeft Volvo 't magazijn in Duitsland opgeruimd voor ruim 3mln schroot...
Voor de 400-serie is qua interieur materiaal eigenlijk niets meer te krijgen, velgen en dat soort leuk spul ook niet meer. Idem voor de 300-serie.
Laatst langs de Volvodealer geweest voor wat interieur delen voor mijn 460 (tijdelijke auto) en daar was ook amper nog iets van te krijgen. En wat er nog was was wat een dealer nog in een magazijn had liggen.
Deed mij toch twijfelen of ik wel weer een 480 moet gaan kopen, als er namelijk steeds minder leverbaar blijft.... :-\ :-[
-
Jammer he, ik baal er ook erg van...
Ik ben dus ook erg benieuwd hoe het '480 club beeld' er uit ziet over 10 / 20 jaar...
-
Gewoon niet als een olifant door het interieur denderen :)
Dan blijft alles netjes heel.
Over 10-20 jaar zal iedereen wat creatiever moeten worden met reviseren van oude onderdelen.
En diegenen met NOS (new old stock) onderdelen zijn dan de king van het 480 wereldtje.
Een eventuele Chinese eigenaar van Volvo begrijpt dit sowieso niet dus het kan alleen maar erger worden.
-
Niet enkel het interieur, ook de rest gaat over niet al te lange tijd moeilijk worden.... Droplinks, achterlichten, DRL-units draagarmrubbers... ga maar door.
En een hoop van deze dingen zijn ook noodzakelijk voor je APK en een beetje comfort tijdens het rijden.
Als je ziet hoeveel 480's op de sloop belanden zou je eigenlijk elke wagen tot op het bot moeten strippen. De vraag is, wie ziet dit zitten en heeft hier de ruimte/geld voor.
De prijzen worden ook met de dag erger. een "volvo480forum" prijs zie je steeds minder, iedereen vraagt voor alles grof geld.
Hiermee sluit ik me aan bij de opmerking van Auk hierboven, over 10/20 is er geen club beeld meer over, dan slopen mensen liever elkaars auto voor de onderdelen dan elkaars wagen te bewonderen.
Ik zal niet snel mijn 480 wegdoen, maar als ik over 5 jaar toch, om welke reden dan ook, een andere auto nodig heb, zou ik me toch goed moeten laten informeren voordat ik de stap zet....
-
onderdelen hoeven nooit zodanig problemen te geven dat een 480 hebben niet meer mogelijk is, de mensen willen het er alleen niet voor uitgeven.
een achteras kan je makkelijk laten maken gelukkig, zo'n dashboard omlijsting niet. (en de mijne is al wel beschadigd)
-
Jammer he, ik baal er ook erg van...
Ik ben dus ook erg benieuwd hoe het '480 club beeld' er uit ziet over 10 / 20 jaar...
we worden met onze bolides een uitstervend ras,
we moeten mensen zoals Orlando in ere houden want op dat soort plaatsen zijn in de toekomst nog onderdelen te krijgen alleen dan wel gebruikt.
Als ik de ruimte had, had ik allang een of twee donorauto's aangeschaft voor de onderdeeltjes maar ja!?
-
Als je kan lassen dan zeg eerder ja tegen een achteras dan tegen dashboardrand. Als je handig bent met glassfibre is het precies andersom.
Een club is er onder andere voor om zulke mensen bijeen te brengen.
Het is aan de andere kant ook zo dat je 480 meer waard wordt en dat je er meer waarde in kan stoppen.
Kijk, nieuwe achterlichten a 200 euro (ik noem maar wat) zet ik niet gauw op een auto van 500-1000 euro. Echter als mijn auto 5 tot 7 mille doet op de markt dan kijk ik daar iets anders tegen aan.
Mechanisch zie ik niet echt problemen. Er zijn zat toeleveranciers (Dan maar geen origineel Volvo) en er zijn genoeg onderdelen die momenteel alleen in een verkeerde verpakking rondrijden (440/460). :D
Verder worden sommige delen gebruikt bij andere merken. Dat maakt het aanbod (en de kans dat het opnieuw geproduceerd wordt) groter.
Ik voorzie daarom geen problemen op het gebied van:
elektrisch spul voor de motor(bougies, bobines etc), benzine circuit, motorsensoren, filters, distributie, generators en remmenspul.
Maar wat in mijn beleving wel kritisch wordt zijn de volgende drie zaken:
1) Elektronica
Dit is het probleem voor een 480 (en elke andere toekomstige klassieker). Als jij over 10-20 jaar een probleem hebt met je Renix/LH of CEM ben je klaar. En nieuwe nieuwe kabelboom voor een 93'er met airco? Dat wordt zelf kabeltjes trekken.
Hoewel er misschien wel tegen die tijd specialisten op dat gebied te vinden zijn. Zal wel wat kosten, maar beter te duur dan niet te koop.
2) Interieur en Exterieur
Een ander probleem zal inderdaad specifiek interieur en exterieur spul worden.
Dat kan natuurlijk gereproduceerd worden, maar dan heb wel grotere oplagen nodig dan een gemiddelde groupsbuy.:P Dus moet je iemand zo gek vinden om dat risico te nemen.
In mijn perceptie is iemand die nu al 480's sloopt voor de onderdelen daar volledig voor gekwalificeerd :D
3) Ophanging
Specifieke delen zoals draagarmen, achteras(idd) en alle geleidearmpjes van voor tot achter zullen nieuw niet meer te krijgen zijn en lastig na te maken zijn. Maar met een beetje mazzel valt dat ook wel te reviseren. Rubbers zullen wel te vinden zijn en zijn makkelijk opnieuw te fabriceren. In schokdempers zullen we minder keus krijgen, maar ze blijven wel te vinden.
Tsja, een club bestaat uit mensen en je kan er lui bij hebben die de logo's onder je neus vandaan peuteren. Maar als het tot zo'n doemscenario komt dan is het volgens de Maya's al 2012 geweest.;)
Maar ach, dat vind ik ervan.
-
Het is aan de andere kant ook zo dat je 480 meer waard wordt en dat je er meer waarde in kan stoppen.
Kijk, nieuwe achterlichten a 200 euro (ik noem maar wat) zet ik niet gauw op een auto van 500-1000 euro. Echter als mijn auto 5 tot 7 mille doet op de markt dan kijk ik daar iets anders tegen aan.
Hoeveel 480's doen 5 tot 7 mille op de markt? als ze rond de 3000 zitten vinden mensen het al eigenlijk teveel. Dan moet ie wel in uitstekende staat zijn...
Ik koop nieuwe achterlichten omdat het gewoon mooi staat. Dat vink IK belangrijk. Wat die wagen op de markt waard is, kan me verrotten. Dan kan je hem net zo goed in een geklimatiseerde ruimte plaatsen om hem over en jaar of 10 te verkopen
-
Ieder zijn personal opinion betreffende achterlichten etc (voel je niet meteen aan gesproken Jeffrey, zo komt het over)
Ik heb zelf ook nieuwe achterlichten a 300e op mn 480 gezet van 1000e, inderdaad omdat de auto echt slecht waren, en het veel mooier staat.
Niet alles bestaat voor mij bij een auto uit rationele waarde. Meestal wel, maar deze heeft ook een stukje emotionele waarde.
Het deel dat emotioneel is, zet je aan tot zulk soort kosten (middenarmsteun a 75e, radio omdat die zwart is met groene verlichting, achterlichten nieuw, etc etc)
De 480's zijn al een uitstervend ras.. hoeveel zie je er nu??
Als we nog een groot aantal jaren verder zijn zal een nette 480 pas in waarde gaan stijgen.
Maarrrr..... onbekend maakt onbemind ;-)
-
Ik bedoel dat ik denk dat over 5 tot 10 jaar 480's zeker zulke prijzen gaan opbrengen en dan is de inflatie nog niet mee gerekend.
Het is een unieke auto in de geschiedenis van Volvo (ook in de nederlandse autohistorie). Het moet ooit gaan gebeuren.
Hoewel de prijzen eigenlijk al meer dan 5 jaar constant zijn, bedenk ik me nu. :-\
Niet dat iemand voor gek beschouw als die er voor 500 euro (maak het helemaal nu mooi :P) aan achterlichten inschroeft. Je valt bij mij al in de categorie liefhebbers als je al naar je achterlichten kijkt. :)
Maar rationeel vallen (voor mij) zulke uitgaven iets beter te verantwoorden als de auto meer waarde heeft.
-
erg goede "topic".
Binnen zeer korte tijd erg veel goed geformuleerde meningen.
Het zijn essentiele zaken die iedere 480 bezitter bezighouden....
-
erg goede "topic".
Binnen zeer korte tijd erg veel goed geformuleerde meningen.
Het zijn essentiele zaken die iedere 480 bezitter bezighouden....
ik sluit me hier bij aan.
slijtdelen (remblokken,uitlaat e.d) zal nog wel een aantal jaren te krijgen zijn.maar idd specifieke 480 onderdelen zullen eens een keer op zijn en zullen we genoegen moeten nemen met 2-de hands of zelfgemaakt.er zijn nu mensen die onderdelen op de plank leggen voor later maar lang niet iedereen heeft daar geld en/of ruimte voor.maar ik hoop niet dat de 480 ooit eens weg moet omdat hij niet door de apk komt omdat er een cruciaal onderdeel niet meer is.
-
Vergeet niet dat sommige exemplaren maar weinig waard zijn doordat de staat slecht is en dan is iets als achterlichten vervangen een ingecalculeerde uitgave binnen het budget.
ipv een buitenproportioneel hoge investering ;)
En dat een 480 van €3000,- al bijna perfect moet zijn voor het koperspubliek komt omdat de auto nu qua leeftijd tussen wal en schip valt. Te oud voor een goede dagwaarde en te jong om als klassieker door te gaan. Over een jaar of 6 a 7 zijn de meeste 480s wel in de groep 20-25 jaar oud en dan zitten er veel meer in de klassiekerstatus en stijgen de prijzen vanzelf. Bovendien zijn er tegen die tijd ook nog veel minder over. Doordat er best veel exemplaren aangeboden worden nog tegenwoordig, is de dagwaarde laag.
-
En dat een 480 van €3000,- al bijna perfect moet zijn voor het koperspubliek komt omdat de auto nu qua leeftijd tussen wal en schip valt. Te oud voor een goede dagwaarde en te jong om als klassieker door te gaan. Over een jaar of 6 a 7 zijn de meeste 480s wel in de groep 20-25 jaar oud en dan zitten er veel meer in de klassiekerstatus en stijgen de prijzen vanzelf. Bovendien zijn er tegen die tijd ook nog veel minder over. Doordat er best veel exemplaren aangeboden worden nog tegenwoordig, is de dagwaarde laag.
Kleine kanttekening hierbij is wel dat, wat naar ik begrepen heb, auto's van na 1986 nooit meer een oldtimer kunnen worden,
omdat die regelgeving is afgeschaft
(Steeds meer auto's oldtimer die nog goed zijn voor daily use, waardoor mensen zich gaan onttrekken aan zaken als wegenbelasting etc volgens Den Haag)
-
boeit niet echt met rekeningrijden. peildatum is ergens in '87. kan je volledig uitvoeren als GT natuurlijk.
-
Enige voordeel dat voor auto's van na 01/01/1987 wegvalt is de vrijstelling van wegenbelasting. Die auto's vallen dan net als de nieuwere en nieuwe auto's onder de tegen die tijd ingevoerde kilometerheffing. Dus bij weinig gebruik betaal je dan nog steeds weinig.
Andere voordelen als voordeligere verzekering (al is dat eerder ook wel mogelijk vaak) en mogelijkheden tot deelname aan klassieker ritten /shows etc en meer van dat soort gedoe blijven wel nauurlijk.
-
Nieuwste niet meer leverbaar: afdekplaatje trekhaak, 3434283-2.. Kom net terug van de dealert.. Als iemand er nog een heeft? ;-)
-
1
-
Ik heb er nu twee, een 1995 ES en een net aangeschafte 1995 GT turbo, de laatste heb ik 5500 Euro voor betaald. Prijs kon me niets schelen auto is in topconditie en de beste basis om verder mee te gaan werken. Ik wil hem aanpakken en profi laten spuiten in een goeie kleur en goed conserveren (kleur nu metal donkergroen waar ik niet van houd) Leuke is dat ik een 8 maanden geleden een zelfde GT heb gezien bij de dealer, met beginnende raam en deurroest en 128.000 km op de teller die 8500 euro moest opbrengen, dit vond ik het niet waard maar een ander schijnbaar wel want hij is weg.
Ik heb verleden week een loods aangeschaft om te klussen, eindelijk behoorlijke werkruimte en opslag. 4.6 x 9 x 7.5 en 4.6 x 4.5 verdieping
Ik ben dan ook aan het kijken naar donor auto's om te strippen voor onderdelen en te bewaren voor later, zie het ook aankomen dat we zaken gaan missen met een jaar of 10. Je ziet nu regelmatig 480 die helemaal gestript worden aangeboden in onderdelen op marktplaats e.d. Zit meer geld in onderdelen dan in verkoop sloopauto, de trend is dus aan het inzetten en prijzen zullen stijgen. Ander voorbeeld is de witte knipper/reflector gekte, hoeveel mensen wilden niet heel graag zo een setje. Er zijn dus best nog wel liefhebbers.
mbt witte knippers en reflectors, ik ga hier een gooi naar doen zodra ik een setje opoffer plastic heb, ben aardig goed met mallen maken en kunststof gieten (heb hier zelfs nog een vacuumbox voor gemaakt in het verleden) en wil ook van mijn oranje af. Zal tegen de zomer gebeuren en als het lukt zal ik meer setjes maken voor liefhebbers.
Heb nu Vadis ook aan de praat en maak een lijst met onderdelen die ik nodig acht voor mijn volvo's waarna ik die zal kopen bij de dealer, sloperij, ebay of marktplaats en op de plank zal leggen. Met name slijtdelen en lampen units en interieur delen, de juiste electronica voor mijn auto's etc.
Ik ben een verzamelaar en wil deze auto's blijven rijden.
In feb een glijer gehad met mijn ES op een ijs rotonde en complete subframe en radiator laten vervangen. totaal 1700 euro op een auto die misschien niet meer waard is dan 2000 euro is krankzinnig maar dan ben ik maar krankzinnig. Op wat roest na is die ES 100% ok.
Was behoorlijk in paniek toen het er even op leek dat ik mijn trouwe ES vaarwel moest zeggen (echt een nacht niet geslapen en liggen piekeren) en ben gelijk gaan zoeken naar een vervanger. Liep toen toevallig een 480 GT turbo met weinig km tegen het lijf en die moest ik gewoon hebben. Deze staat nu lekker droog in een garage en gebruik ik bij mooi weer of als de ES op de brug staat.
Als ik dit forum zo lees ben ik zeker niet de enige gek die vrij ver gaat om zijn 480 te behouden, in de projecten sectie staan genoeg voorbeelden van uitvoerige reparaties. Petje af voor deze mannen, gewoon doorgaan zolang het kan.
Groeten, Danny
-
Ik heb er nu twee, een 1995 ES en een net aangeschafte 1995 GT turbo, de laatste heb ik 5500 Euro voor betaald. Prijs kon me niets schelen auto is in topconditie en de beste basis om verder mee te gaan werken. Ik wil hem aanpakken en profi laten spuiten in een goeie kleur en goed conserveren (kleur nu metal donkergroen waar ik niet van houd) Leuke is dat ik een 8 maanden geleden een zelfde GT heb gezien bij de dealer, met beginnende raam en deurroest en 128.000 km op de teller die 8500 euro moest opbrengen, dit vond ik het niet waard maar een ander schijnbaar wel want hij is weg.
Ik heb verleden week een loods aangeschaft om te klussen, eindelijk behoorlijke werkruimte en opslag. 4.6 x 9 x 7.5 en 4.6 x 4.5 verdieping
Ik ben dan ook aan het kijken naar donor auto's om te strippen voor onderdelen en te bewaren voor later, zie het ook aankomen dat we zaken gaan missen met een jaar of 10. Je ziet nu regelmatig 480 die helemaal gestript worden aangeboden in onderdelen op marktplaats e.d. Zit meer geld in onderdelen dan in verkoop sloopauto, de trend is dus aan het inzetten en prijzen zullen stijgen. Ander voorbeeld is de witte knipper/reflector gekte, hoeveel mensen wilden niet heel graag zo een setje. Er zijn dus best nog wel liefhebbers.
mbt witte knippers en reflectors, ik ga hier een gooi naar doen zodra ik een setje opoffer plastic heb, ben aardig goed met mallen maken en kunststof gieten (heb hier zelfs nog een vacuumbox voor gemaakt in het verleden) en wil ook van mijn oranje af. Zal tegen de zomer gebeuren en als het lukt zal ik meer setjes maken voor liefhebbers.
Heb nu Vadis ook aan de praat en maak een lijst met onderdelen die ik nodig acht voor mijn volvo's waarna ik die zal kopen bij de dealer, sloperij, ebay of marktplaats en op de plank zal leggen. Met name slijtdelen en lampen units en interieur delen, de juiste electronica voor mijn auto's etc.
Ik ben een verzamelaar en wil deze auto's blijven rijden.
In feb een glijer gehad met mijn ES op een ijs rotonde en complete subframe en radiator laten vervangen. totaal 1700 euro op een auto die misschien niet meer waard is dan 2000 euro is krankzinnig maar dan ben ik maar krankzinnig. Op wat roest na is die ES 100% ok.
Was behoorlijk in paniek toen het er even op leek dat ik mijn trouwe ES vaarwel moest zeggen (echt een nacht niet geslapen en liggen piekeren) en ben gelijk gaan zoeken naar een vervanger. Liep toen toevallig een 480 GT turbo met weinig km tegen het lijf en die moest ik gewoon hebben. Deze staat nu lekker droog in een garage en gebruik ik bij mooi weer of als de ES op de brug staat.
Als ik dit forum zo lees ben ik zeker niet de enige gek die vrij ver gaat om zijn 480 te behouden, in de projecten sectie staan genoeg voorbeelden van uitvoerige reparaties. Petje af voor deze mannen, gewoon doorgaan zolang het kan.
Groeten, Danny
Hallelujah! PEACE brother ;-)
-
Ik ben blij dat mensen er zo over denken.
Want ik heb de zelfde zieke passie waar mijn vrouw niet vrolijk van wordt.
Ik ben ik het bezit van een loods van 300m2 inclusief brug.
2 480 ers waarbij 1 in de loods staat waar er een hausser uitvoering van wordt gemaakt. kosten tot nu toe (alleen aan onderdelen) zo'n 2500 euro en waar het ophoud geen idee, 10.000 euro?
Maar het kan me niks schelen! Sorry, maar 480 for ever!
-
@v480GT,
Kijk 300 m2 dat is nog eens ruimte. (kwijl uit de mond) Heb je er ook een aparte stofdichte verfruimte in ? dat zou helemaal ideaal zijn. Ik ga ook een brug aanschaffen, het is rijdbare 4 poter voor hobby gebruik die ik ook kan gebruiken als goederen lift naar mijn verdieping, werktafel voor mijn hout projectjes en die ik ook wil aanpassen als basis voor een spuitcabine. (tent eroverheen en ventilatie box met filters) Ik ken via via iemand die spuiter is die me van de zomer de basis technieken wil leren. Daarna is het gewoon proberen en kijken hoe het loopt, ben niet bang voor screwups, no pain no gain. Heb gelukkig geen sociaal leven dus tijd zat. LOL
Ik wil hierbij ook een oproepje plaatsen om adressen van sloperijen te verzamelen waar een 480 staat die ik of anderen voor redelijke prijs kunnen strippen. Dus als mensen iets weten laat ff van je horen voordat er goede onderdelen in de shredder verdwijnen.
Ik ben naarstig op zoek naar een set interieur delen om eens te kijken hoe je die het beste met leer kan bekleden om de plastic look te laten verdwijnen.
In mijn ES heb ik de rooflining in het verleden met een creme kleur dunne zachte nepleder bekleed en dit pakte heel mooi uit als eerste experiment. Ik wil op zijn tijd mijn volledige GT interieur aanpakken en er een echte luxe uitstraling aan geven.
Ik heb toen ook in 2003 een groot aantal lappen loodbitumen in de ES geplakt, binnenzijde chassis, deuren, dak, wielkasten achter etc. de auto klinkt hierdoor als een massief blok en minder geluid aan de binnenzijde. Is een aanrader om te doen als je je auto een keertje van binnen stript om te kijken hoe het nu allemaal in elkaar zit.
Ik ben ook nog geen lid van het register maar ga dit wel doen, met name technische hulp en onderdelen hulp tegen korting lijkt me heel wat waard op de langere termijn. Heb zo een idee dat er bij het register ook flink wat onderdelen verzamelaars aktief zijn
Groeten, Danny
-
Ik heb geen spuitcabine zou wel kunnen, genoeg ruimte.
Alleen ben ik iemand met 2 linkerhanden.
Ik vind het prachtig om te lezen dat iedereen zo begaan is met deze beauty.
Het liefst zou ik elke 480 die te koop is, willen kopen, maar helaas kan dit niet, hahahahahaha...
-
Mijn 480 GT turbo heb ik uitsluitend als hobby auto. Gisteren en vandaag uit de winterslaap gehaald en lekker mee gereden nu het zout weer van de weg is. Was weer puur genieten. Ik heb tot vorig jaar diverse Daf's gehad en dat was qua onderdelen een groot probleem. Heb in de 17 jaar dat ik Daf'jes heb gehad een hele berg onderdelen bij elkaar gesprokkeld. Zelfs nieuw plaatwerk had ik nog liggen. Ben nu rustig aan een goede voorraad onderdelen aan te leggen voor mijn 480. Want ik wil hem wel mooi en netjes houden. Ik heb hem 2 jaar geleden bij de dealer voor 5250 euro gekocht. Een hele mooie GT turbo uit september 1995 met volledige historie. Inmiddels perfect in orde. Die gaat ook niet meer weg.
Je bent auto(volvo)gek of niet. Ik heb ook nog een S90 uit 1998, zelfde verhaal. Is jarenlang mijn dagelijkse auto geweest en heeft nu een redelijk rustig bestaan. Ze staan natuurlijk lekker binnen, dat spreekt vanzelf.
Laten we hopen dat er over 20 jaar nog steeds een harde kern 480 liefhebbers is die deze prachtige en bijzondere auto's rijdend houden. Want dat zijn ze meer dan waard.
Groeten, Jan.
-
Die S90, is dat een 2.5 of een 3.0 ?
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Greetz
-
Gisteren en vandaag uit de winterslaap gehaald
Werd hij moeilijk wakker, Jan??
-
Tjah, originele B20F krommers (downpipe) ook niet meer leverbaar (expired)....
Greetz
-
Vande week gehoord bij de dealer, Achter zijruiten niet meer leverbaar.
-
Ai that sucks, kan je de rubbers hergebruiken die aan de ruiten zitten of zijn we het haasje en moeten we trucen uithalen.
-
De rubbers zijn onderdeel van de ruit. Als je een gebruikte ruit gebruikt, kan je deze met rubbers en al uit de sponning halen en opnieuw monteren.
-
...vanmorgen even wat onderdeeltjes besteld, maar niet het hele lijstje af kunnen werken...
-Nippel voor de oliedruksensor (3121132) oftewel de holle bout. Zal vast nog wel bij een ijzer-boer te halen zijn
-Kabelbomen...dus niets in de brand steken, anders wordt het zeuren.
-
Beetje late reactie van mijn kant.
De s90 is een 3.0 en natuurlijk kwam Pietje Bell niet moeilijk uit zijn winterslaap. Als de accu maar op spanning is.
Groeten, Jan.
-
ook niet meer leverbaar: autogordel passagierskant.
De gordel gesp is niet los leverbaar, kortom geen vervanging mogelijk.
-
ook niet meer leverbaar: autogordel passagierskant.
De gordel gesp is niet los leverbaar, kortom geen vervanging mogelijk.
Kun je uit een 440/460 van ieder bouwjaar snijden, zijn ook steviger en heb je in diverse kleuren. Montage is vrij eenvoudig, je kunt ze over de stop heen trekken of de stop eruit halen en vervangen door een nieuwe.
Complete gordel is ook vrij prijzig voor alleen een "schoonheidsfoutje" te duur, €261,- ex btw ex korting per kant.
-
En wees voorzichtig met opklappen van de achterstoelen. Die riem zit een beetje in de weg van het lockpunt en kan mee het slot in getrokken worden.
Dan heb je een buts in de achterriem met wat rafeltjes en dit is APK afkeur en je moet dan een hele dure nieuwe kopen als vervanging omdat je niet kan wachten met APK om een tweede handsje te zoeken. Duur geintje, achterstoel opklappen en niet uitkijken. Puur zondegeld.
-
hele goeie tip, aan den lijve ondervonden.
-
En wees voorzichtig met opklappen van de achterstoelen. Die riem zit een beetje in de weg van het lockpunt en kan mee het slot in getrokken worden.
Dan heb je een buts in de achterriem met wat rafeltjes en dit is APK afkeur en je moet dan een hele dure nieuwe kopen als vervanging omdat je niet kan wachten met APK om een tweede handsje te zoeken. Duur geintje, achterstoel opklappen en niet uitkijken. Puur zondegeld.
Daarom zit er in de nieuwere types een soort elastiekje die de gordels opzij houden. Had mijn eerste 480 niet, dus beschadigd, dus afkeur.
Alhoewel mijn garage trots vermelde dat hij ze eruit had gesneden, was niet nodig op een auto van 1987.
-
bij mij is het al 2 jaar geen afkeur punt gelukkig
ook al zit er een buts in de gordel .en als het een x een afkeur punt word zet ik er wel een nieuwe in heb er nog 2 op voorraad gelukkig
-
Niet meer leverbaar:
Onderdeel nummer 3120976, de rubber blokjes die je op de bumper plakt ter ondersteuning van het neusje.
-
Dan heb ik de laatste gekocht denk ik ;)
-
Blijkbaar, want ze lagen ook nergens meer volgens de computer van de dealer. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar van die soortgelijke blokjes bij de bouwmarkt. Deze worden gebruikt op plekken waar een deurklink tegen een muur of kozijn zou komen. Geen idee of die even dik zijn.
-
Die zijn meen ik groter en dikker, maar vast wel te modificeren. Heb je nog een voorbeeld?
-
Blijkbaar, want ze lagen ook nergens meer volgens de computer van de dealer. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar van die soortgelijke blokjes bij de bouwmarkt. Deze worden gebruikt op plekken waar een deurklink tegen een muur of kozijn zou komen. Geen idee of die even dik zijn.
ik heb er nog een paar liggen nog nieuw
hoeveel het zijn weet ik niet .maar je kan ze wel overnemen
ik gebruik ze toch niet
ik heb ze er even bij gepakt en zijn 2x2 cm en zijn 4 stuks
vind het zelf een beetje groot mischien heb ik me vergist
kan wel foto zenden als je dat wilt
-
De plakstrip(op bumper) is 11mm bij 11mm en de hoogte 6mm bovenop(komt neusje op) is het 6mm bij 6mm.
-
De meeste glasleveranciers (glazen tafelbladen) hebben perfecte stootdopjes van transparant materiaal. In bijna alle maten. Met een zelfklevende zijde. Is een uitstekend alternatief en niet duur.
Groet en succes
-
Ik heb gewoon een strip cel-rubber erop geplakt (aan de binnenkant van het neusje). Zeg maar hetzelfde spul als waar de achterlichtseals van gemaakt zijn.
Staat zeer netjes, en is per meter te koop (6mm hoog).
-
Voorruiten en de rubber strip erboven
-
Voorruiten en de rubber strip erboven
Sinds wanneer dan ?
-
Voorruiten en de rubber strip erboven
Sinds wanneer dan ?
Tussen gisteren en 2 weken geleden.
-
Voorruiten en de rubber strip erboven
Sinds wanneer dan ?
Tussen gisteren en 2 weken geleden.
Ikke mazzel dus...
-
Niet meer leverbaar:
3451793 (3433507) Profiel (rubber langs voorruit en over het dak)
3404185 Geleidelijst, l (rubber waar het raam door glijd)
3404186 Geleidelijst, r
3430921 Isolatiemat motorkap
3430920 Isolatiemat motorkap
3460788 Isolatiemat motorkap
3120976, de rubber blokjes die je op de bumper plakt
3404053 Rubberstrip boven de voorruit
Mischien is het overzichtelijker als de lijst aangevult word inplaats van dat er telkens een losse onderdeel geplaatst word.
-
maar wat nu als je een raam wilt (moet) vervangen?
-
Kijken of je originele strip er heel uitkomt.
Dat is de enige mogelijkheid die je hebt.
Of misschien hebben slimme onderdelenmannen die strips wel apart gehouden van hun sloopauto's.....
Greetz
-
maar wat nu als je een raam wilt (moet) vervangen?
2de hands onderdelenmarkt...
-
maar wat nu als je een raam wilt (moet) vervangen?
2de hands onderdelenmarkt...
of als je op de sloop bent proberen er 1 van een 480 aftehalen (voorzichtig)
-
uit een sloop auto halen.
-
Slimme onderdelenmannen bedoel ik de 2e handsmarkt mee, want nieuw zijn ze dus op....
Zeg maar een Orlando of Wouter of idd desnoods zelf bij de sloop gaan kijken.
Greetz
-
3451793 (3433507) Profiel (rubber langs voorruit en over het dak)
3404185 Geleidelijst, l (rubber waar het raam door glijd)
3404186 Geleidelijst, r
3430921 Isolatiemat motorkap
3430920 Isolatiemat motorkap
3460788 Isolatiemat motorkap
3120976, de rubber blokjes die je op de bumper plakt
3404053 Rubberstrip boven de voorruit
???????? Strips zijramen voor :'(
???????? Verwarmingsknopjes
???????? Achterassen
???????? Elektrische antenne's (mast nog wel)
???????? Voorruiten
Heb helaas geen onderdeelnummers, anders had ik die er wel bijgezet.
Greetz
-
Mbt de voorruiten, je kan toch wel nog een niet volvo ruit kopen hoop ik, bij carglass en dat soort bedrijven. Zal mij de bout haggelen of ik een volvo logo op de ruit heb.
Ga binnenkort mijn ES ruit eruit laten halen en als die kapot gaat wil ik wel voor het gemak een nieuwe hebben. LOL
-
Ja universeel waren ze nog wel leverbaar, maar dat kan ook zo veranderen.
-
Universeel blijft gewoon leverbaar, daar zorgt Volvo wel voor nu ze weer in goede hand is.
-
Ruitenwisserarm achteraan + plastieken afdekkapje...
Dat was blijkbaar niet apart te verkrijgen, en ze zijn blijkbaar niet meer leverbaar. (toch zeker in België niet)
-
In België de bovenkant van de VEM niet meer.
-
In België de bovenkant van de VEM niet meer.
In NL compleet nog wel leverbaar (prijzig...)
-
Wat noem je prijzig?
-
...om en nabij de 300 á 350 euro...
-
Auch, dat is inderdaad achterlijk veel geld :-X Dan koop je beter een sloper (die in dat andere topic is ook maar 350,- euro ;D )
-
Een complete reparatieset voor het stuurhuis.
Bestaande uit 4 oliekeringen, 3 geleidenbussen, 1 lager, en een bout.
-
Einddemper voor de B20F :(
-
gelukkig is er dan altijd William nog .... :)
-
DRL's (rechtse kant) staan in backorder......
Greetz
-
Ik had de laatste vorige week ;) zei mijn magazijnman.
-
Weer die Dutman... ;D
Greetz
-
Ze zullen wel weer een risje laten produceren denk ik.
Cheers
-
anders heb ik er nog een paar...
-
3451793 (3433507) Profiel (rubber langs voorruit en over het dak)
3404185 Geleidelijst, l (rubber waar het raam door glijd)
3404186 Geleidelijst, r
3430921 Isolatiemat motorkap
3430920 Isolatiemat motorkap
3460788 Isolatiemat motorkap
3120976, de rubber blokjes die je op de bumper plakt
3404053 Rubberstrip boven de voorruit
???????? Strips zijramen voor :'(
???????? Verwarmingsknopjes
???????? Achterassen
???????? Elektrische antenne's (mast nog wel)
???????? Voorruiten
Heb helaas geen onderdeelnummers, anders had ik die er wel bijgezet.
Greetz
Rubber voor de achterklep
-
Rubber achterklep kun je ook van de 440/460 pakken.
Greetz
-
Rubber achterklep kun je ook van de 440/460 pakken.
Greetz
Heb ik inderdad gedaan. Een rubber van de 440 besteld bij de dealer. Moest helemaal uit zweden komen, maar zit erin en werkt perfect.
-
is dat rubber van de 440/460 precies de zelfde maat of moet je daar nog iets aan veranderen?
-
Rubber van de 445 dus, geen 464. De 440 is een vijfdeurs en de 460 een vierdeurs, wat resulteert dat de 445 een langer rubber heeft.
Moet je een 30cm vanaf knippen, heeft een betere grip/klem dan het originele rubber en sluit beter af naar mate het rubber z'n flexibiliteit krijgt.
Kost nog geen €45,-
-
koplampsproeiers L 3410309 en R 3413350, er lag nog een setje in Den Bosch dat zijn de laatste. En die heb ik nu :shhh:
En de waterslang 3410467 ook niet meer leverbaar maar daar is nog wel aan te komen bij de tuinwinkel ;)
-
De haakjes (nr 73417305) voor het afdekzeiltje in de kofferbak.
Er lag er nog 1 in Terneuzen.
Ik zoek er dus nog 1 (of 2)
-
De haakjes (nr 73417305) voor het afdekzeiltje in de kofferbak.
Er lag er nog 1 in Terneuzen.
Ik zoek er dus nog 1 (of 2)
ik heb er nog wel 2 voor je
kun je zo van me krijgen
-
ondertussen de wateropvangbakjes van de pollenfilter ook niet meer ,ik had de laatste 2
-
De
witte oranje DRL unit's 3464064 en 3464065
-
ondertussen de wateropvangbakjes van de pollenfilter ook niet meer ,ik had de laatste 2
Volgens mij zit er ergens in Friesland een meneer die er nog wel wat heeft. Je kan zelfs kiezen uit twee kleuren! :P
-
ondertussen de wateropvangbakjes van de pollenfilter ook niet meer ,ik had de laatste 2
Volgens mij zit er ergens in Friesland een meneer die er nog wel wat heeft. Je kan zelfs kiezen uit twee kleuren! :P
ja dat komt me vaag bekend voor ;D
-
De fittingen voor de DRL, met 3 pinnen: 3414335. Volgens Scholten hier in Tiel niet meer te verkrijgen en ook bij andere dealers in NL niet meer.
-
Net heel dit topic achteruit doorgelezen, en wat een warm gevoel geeft dat toch, zon stel gekken bij elkaar ;)
Slijtagedelen maar op voorhand kopen, geen plaats voor een donor!
-
De fittingen voor de DRL, met 3 pinnen: 3414335. Volgens Scholten hier in Tiel niet meer te verkrijgen en ook bij andere dealers in NL niet meer.
Al 5 jaar niet meer Johan, heel af en toe zie je ze op een veilingsite voorbij komen nieuw, gebruikt kun je ze nog wel vinden als je goed zoekt.
-
Al 5 jaar niet meer Johan, heel af en toe zie je ze op een veilingsite voorbij komen nieuw, gebruikt kun je ze nog wel vinden als je goed zoekt.
Ahh kijk, dat wist ik niet. Gisteravond heb ik inderdaad twee gebruikte fittingen op de kop kunnen tikken.
-
Stalen binnenbumper voorkant ook niet meer (expired)...
-
Dat zou (gecensureerd) zijn, want mijne is een vergiet...
-
Voorzichtig met de clipjes van de dakranden en B-stijl covers:
witte clipjes 3121517 niet meer leverbaar
:(
-
Voorzichtig met de clipjes van de dakranden en B-stijl covers:
witte clipjes 3121517 niet meer leverbaar
:(
Dat vraagt om reproductie, misschien een idee Joep? ;)
-
Ik heb daar volgens mij een alternatief voor gebruikt, het was een gele variant ook te verkrijgen bij de dealer.
-
Dat zijn standaard clips, waarvan ik er wel een partij Volvo clips thuis heb liggen omdat demontage beter ging dan verwacht.
-
Voorzichtig met de clipjes van de dakranden en B-stijl covers:
witte clipjes 3121517 niet meer leverbaar
:(
:DHa, dat wist ik al ! Heb de laatste in Nederland 2 maanden geleden binnen gekregen. :laugh:
-
Over inflatie gesproken.
Gingen die verwarmingsschuifjes niet ooit voor 75 cent weg?
-
Omdat enkele onderdeelen in NL niet meer leverbaar zouden zijn heb ik het ff in D opgevraagd.
3414933 Verwarmingsschuifje , ja, maar niet meer zoveel, 1,51 Euro
Daniel, ik neem aan dat je de kleine knopjes bedoeld ?
3450814 Gordelarm links nee
3450816 Gordelarm rechts nee
3474904 Fixed Focus links Ja, 87,01 Euro
3474905 Fixed Focus rechts nee
3448627 Kentekenhouder voor nee
-
Even een vraagje: Is het een heel vreemd gegeven als onderdelen welke niet meer leverbaar zijn via de reguliere kanalen en deze door forumleden wel te leveren zijn, deze dan iets duurder geprijsd zijn dan de vroegere Volvo prijzen ? ??? :hmm:
(Pfui, wat een zin)
M.a.w. de Volvo prijzen zijn geen referentiekader meer! Maar het zal toch niet zo zijn dat er op den duur een situatie ontstaat waarin alle onderdelen per bieding de deur uit gaan? :noway:
-
1 jaar geleden hadden ze 156 stuks in stock.....
In Zweden nog meer dan 300 leverbaar, volgens mijn magazijnman.
-
Dit zegt de computer vanwege de witte knipperlichten.
3472636 links erloschen, dus niet meer leverbaar
3472637 rechts 1 x an Lager, liefertermine sonst mitte März , dus die worden mischien nog gemaakt ( waarom links dan niet meer :hmm: )
Weet jij of de oranje voor beide kanten nog leverbaar zijn in Duitsland?
-
Alle kachelradiateuren :
3343568-6 Tot chassisnummer : -506816
3402363-0 Chassisnummers : -506817 - -552635
3462359-5 Chassisnummers : -552636 t/m laatste modellen
Degene die ik moest hebben zou origineel € 125 ex kosten, maar ja expired.....
Zoeken,zoeken en nog eens zoeken, meerdere merken gevonden, maar allemaal rond de € 200....
Nog eens zoeken en gelukkig voor degene een goede gevonden (nieuw) voor € 160....
Raar en apart dat origineel toch wel eens goedkoper kan zijn, en helemaal mooi als dat nog leverbaar was geweest.
Ook wel apart dat Volvo alleen landelijk werkt en niet internationaal met magazijnvoorraden.....
Greetz
-
Hella/Behr had blijkbaar ook niets meer in Nederland voor de 480....
Greetz
-
je kunt ze natuurlijk ook 2 de hands kopen kosten 50 euro is ie niet nieuw maar het scheelt wel
-
Maar is zo'n k*tjob om te vervangen dat ik toch de zekerheid van een nieuwe zou willen dan...
-
Maar is zo'n k*tjob om te vervangen dat ik toch de zekerheid van een nieuwe zou willen dan...
Is met elke auto zo, en voor elke auto heb je een punt ;)
-
Een starter bijvoorbeeld zit anders. Op een uurtje heb je die bij een 2.0 vervangen, dus boeit het niet als die vroegtijdig kapot gaat :)
-
Maar is zo'n k*tjob om te vervangen dat ik toch de zekerheid van een nieuwe zou willen dan...
Maar als je heel het dash uit elkaar schroeft dan kan je er toch redelijk bij die radiator? Zit toch in de middenconsole vooraan?
-
Maar is zo'n k*tjob om te vervangen dat ik toch de zekerheid van een nieuwe zou willen dan...
Maar als je heel het dash uit elkaar schroeft dan kan je er toch redelijk bij die radiator? Zit toch in de middenconsole vooraan?
Volgens mij moet je je hele dash uitbouwen, dus niet alleen de rand.
Leuk klusje, vooral de inbouw ::)
-
Maar is zo'n k*tjob om te vervangen dat ik toch de zekerheid van een nieuwe zou willen dan...
Maar als je heel het dash uit elkaar schroeft dan kan je er toch redelijk bij die radiator? Zit toch in de middenconsole vooraan?
Volgens mij moet je je hele dash uitbouwen, dus niet alleen de rand.
Leuk klusje, vooral de inbouw ::)
-
Nee, heb het laatst nog een keer gedaan. Alleen het middengedeelte hoeft er uit, maar je bent er zo een dag mee druk. Wel een rotklus dus....
-
ik heb het ook is gedaan en had het iedee dat het wel mee viel als het middenstuk er uit is moet ie onderlangs kunnen maar het is waar het is geen hal uurtje
-
Niet meer leverbaar? Oei. Maar iets zegt mij dat die van andere modellen ook wel moeten passen(d te maken zijn) :) Over dat vacuüm-ventiel dus.
-
Vacuum ventiel voor de Cruise Control, 3464246 niet meer leverbaar
Achterlichten 346807 + 08 niet meer leverbaar via de Volvo magazijnen in Göteborg en Maastricht, mischien dat de dealers in NL nog iets hebben liggen.....
Estate Service heeft ook niets meer.
Geen achterlichten meer?
W00t!
*zucht* mijn 2 jarenplan in duigen ;)
-
Het gaat hard met de onderdelen, bepaalde bouten en moeren zijn ook niet meer te krijgen...
Is natuurlijk wel op te lossen met een Fabory e.d. maar toch....
Ik heb het trouwens over de bouten die de achternaaf met de achteras verbinden.
Greetz
-
DRLs op?
Sjeesj!
Morgen maar effe de dealert bellen!
-
Vacuum ventiel voor de Cruise Control, 3464246 niet meer leverbaar
Achterlichten 346807 + 08 niet meer leverbaar via de Volvo magazijnen in Göteborg en Maastricht, mischien dat de dealers in NL nog iets hebben liggen.....
Estate Service heeft ook niets meer.
Dat is slecht nieuws zeg.....
-
Heb pas nog een set gekocht bij Hooftman in Waddinxveen. Misschien hebben ze er nog meer want Hooftman heeft naar ik meen 5 vestigingen.. Het proberen waard?
-
En expired of in backorder?
-
Wat houdt de Forum-Rockefeller tegen?
-
Wat houdt de Forum-Rockefeller tegen?
950 fans die er 300 voor (over) hebben? :)
-
>:(Vandaag bij de dealer geweest voor de motor{steun}rubber bij het schutbord.
Niet meer leverbaar. Helaas. :dom:
-
>:(Vandaag bij de dealer geweest voor de motor{steun}rubber bij het schutbord.
Niet meer leverbaar. Helaas. :dom:
Gvd, waar gaat dat heen met alle onderdelen >:( Hoe moeten we onze auto's straks rijdend houden? Gelukkig zijn er al een hoop mensen die replica's maken van veel onderdelen :)
-
ik heb er nog wel een liggen is niet nieuw maar das beter dan niets
-
ik heb wel opgevraagt wat ze kosten hoop dat ik daar antwoord op krijg om te kijken of het intresant is moet ik er wel 500 afnemen dus is even afwachten
-
Ik hoor net dat ook de gasdempertjes v.d. koplampen niet meer leverbaar zijn bij de dealer.
-
Dempers hebben de boefen :D bij Skandix nog genoeg in het magazijn. ze zeggen huismerk, maar dat zal heel zeker het zelfde zijn als Volvo origineel.
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosserie/oeffnung-einstieg/gasfedern/gasfeder-klappscheinwerfer/1016119/ (http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/karosserie/oeffnung-einstieg/gasfedern/gasfeder-klappscheinwerfer/1016119/)
Ik heb het aan hem doorgegeven, bedankt!
-
Suspa #1371, met F1=50kN zat in de onze.
Maar check de afmetingen in hun catalogus:
http://www.suspa.com/fileadmin/3_bilder/Bilderpool/DOWNLOAD-files/Kataloge/Industrie/Liftline_engl.pdf
-
...met F1=50kN.....
Daarmee kun je de auto wel van de grond krijgen ;D
De originele hadden een drukkracht van 50+-20N (staat op mijn oude gasdempertje), dus het is een redelijke range om in te zoeken.
-
Als je het mechanisme niet smeert, dan heb je die kracht wel nodig :D
-
Vandaag bij de dealer te horen gekregen dat de achter-remschijven met naaf (model 2 in de tekening in partsbook/vadis, met het wiellager er in en met 4 gaten) niet meer leverbaar zijn.
Men adviseert de zaak om te bouwen naar de nieuwe uitvoering: naaf met wiellager en remschijf zonder naaf (en met 5e gat voor het schroefje, model 18 in de tekening).
Da's goed voor de handel van Volvo, maar zolang mijn wiellager niet hoeft te worden vervangen, geef ik de voorkeur aan de bestaande constuctie en bestel een paar schijven (en een paar op reserve) via eBay...
-
als je een setje nieuwe zoekt waar de lager in de schijf moet die heb ik wel liggen nieuw
-
Beter goed geimiteerd dan niet meer leverbaar. op naar brezan bv
-
Zojuist antwoord gehad op mijn vraag aan Fintecfedern.de:
"Guten Tag,
leider haben wir keine Federn mehr für den Volvo 480Turbo Bj.1995.
Mit freundlichen Grüßen
Best regards
Fintec Vertrieb"
-
Große scheiße! ;)
-
ik heb vorig jaar nog een setje nieuwe fintec veren via ebay op de kop getikt.... :)
-
3465418 Pollenfilter is ook op
-
Wisserblad achter 9139587 Expired
-
halogeen lampie achter info center.
-
sproeier achterruit
-
Ha Danny, jij weer ! :noway:
Maar ja;ook hier nog wissers en achterruitsproeiers voorradig! :blij:
-
ik heb der nog eentje niet zo lang geleden besteld... hmmmm, was het de laatste???
(http://i301.photobucket.com/albums/nn70/Bartk_photos/Volvo%20480/DSC_0137[1]_zpsf8865614.jpg)
-
Halogeenlampje voor infocenter is gewoon te koop bij o.a. Brezan!
-
Halogeenlampje voor infocenter is gewoon te koop bij o.a. Brezan!
of bij een lokale automaterialen zaak en meer dan de helft goedkoper dan de volvo dealer
ik betaalde hier 3,50 euro p/stuk
-
ben bij twee zogenaamde goed gesorteerde automaterialenzaken geweest maar ze keken naar dat lampie alsof het from outer space was of zo.
-
ben bij twee zogenaamde goed gesorteerde automaterialenzaken geweest maar ze keken naar dat lampie alsof het from outer space was of zo.
Als je ze laat zoeken op 'B10D' komen ze misschien wat verder. B10D 5W halogeen is het type lampje dat in het infocenter hoort (en door hierop te zoeken kon de automaterialenhandel het goede lampje vinden).
-
halogeen lampie achter info center.
Dit zijn toch vrij universele lampjes, zoals meerdere mensen al aangeven zal een elktronicazaak of een automaterialenhandel deze wel hebben.
Greetz
-
Expired/ motorsteun Nr. 3486128.
-
Cilindersloten portier, cilinderslot achterklep, voorste busjes versnellingsbak, hoes rechter/binnenkant versnellingsbak....
Greetz
-
Wisserblad achter 9139587 Expired
Heb er nog een ontdekt, ( goed, 2 heb ik al gekocht :angel: ) http://www.ebay.de/itm/120981149465?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 (http://www.ebay.de/itm/120981149465?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)
Worden inderdaad niet meer gemaakt. Een verkerk bij mijn in de buurt heeft er nog 6 en de laatste hebben ze in 2005 verkocht.
Is dit trouwens de zelfde? http://www.estateservices.nl/elektra/ruitenwissers-en-sproeiers/wisserbladen/achterklepwisserblad-480-champion.html
Geen volvo begrijp ik maar zal wel weinig verschillen?
-
Wisserblad achter 9139587 Expired
Heb er nog een ontdekt, ( goed, 2 heb ik al gekocht :angel: ) http://www.ebay.de/itm/120981149465?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 (http://www.ebay.de/itm/120981149465?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)
Worden inderdaad niet meer gemaakt. Een verkerk bij mijn in de buurt heeft er nog 6 en de laatste hebben ze in 2005 verkocht.
Is dit trouwens de zelfde? http://www.estateservices.nl/elektra/ruitenwissers-en-sproeiers/wisserbladen/achterklepwisserblad-480-champion.html
Geen volvo begrijp ik maar zal wel weinig verschillen?
Action heeft ze ook, 480 staat vermeld op de achterkant.
-
Jongens, ik verbaas me steeds over die berichten in verschillende topics over de "originele ruitenwissers", zijn die van Volvo nou echt zoveel beter of is het gewoon een kwestie van freeky alles origineel willen hebben?
-
Jongens, ik verbaas me steeds over die berichten in verschillende topics over de "originele ruitenwissers", zijn die van Volvo nou echt zoveel beter of is het gewoon een kwestie van freeky alles origineel willen hebben?
gewoon freaky miki ;D
-
Aha, ik ben redelijk gek op originele zooi maar "baas boven baas" hèhè ;)
-
Elektrische hulpwaterpomp turbo niet meer via Volvo te krijgen, onderdeelnr 3433133 / 3733133.
Ook niet meer geproduceerd door (oorspronkelijke fabrikant) Bosch 0 392 020 016.
Nog wel bij sommige automaterialen handels online (als de voorraad info überhaupt klopt) te bestellen à €200 ongeveer.
Orlando kijkt nu voor mij...
Ik weet niet wat de capaciteit van het pompje is, maat er zijn mogelijk alternatieven. De Bosch 0392020024/26 zijn nog verkrijgbaar, zit in veel VAG(e) auto's. De ...24 heeft iig een capaciteit van 20 liter/min. Weet niet hoe erg het is als ie wat krachtiger is?
Daarnaast zijn ook hier de aandrijfashoezen rechts bij Volvo op, maar dat wist Danny ook al denk ik ;).
Pakking voorzijde katalysator alleen nog aftermarket.
-
Is een geleidelijker afkoeling niet beterder als te snel?
-
Is een geleidelijker afkoeling niet beterder als te snel?
Zonder zon hulppompje blijft de warmte gecontentreerd rond de het blok en treden er grotere warmteverschillen op bij het afkoelen (t.o.v. rond de motor en bijv. de radiateur). Door rondpompen kan die warmte beter afgevoerd worden
-
Ik bedoelde ermee niet te snel pompen met een te grote pomp.
Of maakt het niet uit als er een grotere hulppomp in doet?
Beetje verkeerd geschreven.
-
Bij de hulpwaterpomp gaat het vooral om de cilinderkop en de turbolader zelf.
Greetz
-
Bij de hulpwaterpomp gaat het vooral om de cilinderkop en de turbolader zelf.
Greetz
Oh ja, die blijft zo lekker brommen om met contact uit de turbo na te koelen, toch?
-
Als je een goede hebt is het net een mug, dan zoemt hij mooi :D en bromt niet :D
-
En nog een aanvulling : ook pompt de eventuele vervangingspomp meer door in dezelfde tijd, dan doet hij zijn werk toch. de KVS is warm, maar haalt toch warmte weg bij de warmere delen zoals turbo en cilinderkop...
-
Spruitstukpakking turbomotoren p/n : 3451590
Payen (aftermarket) levert (en maakt) die ook niet meer............
Greetz
-
Originele reservesleutels, Volvo nummer 3342022, ook nergens meer te krijgen. :(
-
Sleutels zijn normaal via de dealer na te laten maken aan hand van het chassisnummer.
Heb zelfs hier bij de dealer voor een italiaan een sleutel na laten maken. Geen enkel probleem!
-
Dan heb jij een geweldige dealer, want Volvo Verkerk in Houten zegt dat ze niets voor een 480 kunnen doen, bij de vestiging in Utrecht vertellen ze je dat ze blij zijn dat de 480 niet meer gemaakt wordt... Bij Skandix en Estate Services zijn ze niet meer te krijgen (de baarden dan, je moet dan zelf naar een sleutelmaker met je originele sleutel).
-
En wat kost een originele sleutel na laten maken bij de dealer dan?
-
€9,90 Ex. btw. Maar dat is wel een paar jaar terug.
-
Dat valt me nog mee!
-
Dat dacht ik dus ook en heb er toen direct twee besteld, auto gaat toch niet weg.
-
Maand geleden: Volvo De Beemd Helmond. Nieuwe sleutel aan hand van het chassisnummer: € 34,00 incl.
-
Zo, wat een verschil in prijs. Ik had er geen korting o.i.d. op.
-
vandaag bij Rutten Weert 2 kachelslangetjes besteld. nr 3451854 en 855 (van thermostaathuis naar de kachelradiateur)
beide slangen 'expired'
gelukkig lag er van ieder nog 1 ergens bij een dealer in het land
super service; had ze niet liggen, meteen in de computer opgezocht en daarna meteen de betreffende dealer gebeld. die moest gaan kijken en stuurt ze 'intern' op.
en................ het magazijnopperhoofd van vandaag heeft er zelf ook 1, een turbo uit 89
-
Yep, meneer Roost. Hij zoekt nog met liefde.
-
Vries stoppen....zijn niet meer leverbaar door volvo...
-
Knipperlichten via Skandix expired.
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/elektrik/blinkleuchten/blinkleuchte-front-links-weiss/1005647/ (http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/elektrik/blinkleuchten/blinkleuchte-front-links-weiss/1005647/)
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/elektrik/blinkleuchten/blinkleuchte-front-rechts-weiss/1005648/ (http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/elektrik/blinkleuchten/blinkleuchte-front-rechts-weiss/1005648/)
DE VKV zal wel als enige nog wat hebben.
-
Kunnen we de topic eigenlijk niet veranderen in 'Wat is nog wel leverbaar voor de 480' ? Gaat een kort topicje worden.
-
Kunnen we de topic eigenlijk niet veranderen in 'Wat is nog wel leverbaar voor de 480' ? Gaat een kort topicje worden.
Nou daar kan je eigen nog wel in vergissen
Er is ook nog veel wel leverbaar Gelukkig....
Mods edit:
Quote gefixed
-
Qua interieur en exterieur niet, technisch wel weer. Maarja het nut van zo'n topic is er niet aangezien onderdelen de ene keer wel leverbaar zijn en de andere keer weer niet. Had ooit een lijst uitgedraaid met info maar die lijst was de week erop weer volledig anders, niet bij te houden.
-
DRL rechts en achterlicht links zijn bij Skandix niet meer leverbaar en dus echt op. Nieuwe productie is niet meer mogelijk, Volvo staat dit niet toe en Hella heeft de mallen vernietigd.
Skandix heeft nog 4 stuks DRL links à 249 euro en 6 stuks achterlicht rechts à 390 euro :o
De VKV heeft ze misschien nog: http://www.volvokv.nl/onderdelenshop/category/2282116-electra
Maar je kunt pas lid worden van de VKV als je Volvo 25 jaar oud is, of je moet iemand kennen bij de VKV.
-
Damn, mallen vernietigd, dat is een klotestreek.
-
Dat is k#t, voor printen is het volgens mij nog te vroeg.
-
DRL rechts en achterlicht links zijn bij Skandix niet meer leverbaar en dus echt op. Nieuwe productie is niet meer mogelijk, Volvo staat dit niet toe en Hella heeft de mallen vernietigd.
Skandix heeft nog 4 stuks DRL links à 249 euro en 6 stuks achterlicht rechts à 390 euro :o
De VKV heeft ze misschien nog: http://www.volvokv.nl/onderdelenshop/category/2282116-electra
Maar je kunt pas lid worden van de VKV als je Volvo 25 jaar oud is, of je moet iemand kennen bij de VKV.
Het 480-Register had afspraken met de VOD, het Volvo Onderdelen Depot. Dat is tegenwoordig de zelfstandige dochter van het VKV voor onderdelen. Registerleden konden daar ook terecht voor 480-onderdelen. Je 480 hoefde niet 25 jaar oud te zijn en je hoefde ook niet lid te zijn van de VKV.
Is daar iets in veranderd?
-
He? De laatste keer dat je daar mededelingen over deed was dat we juist niet terecht konden bij het VOD. Of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen? Enfin, ik ga het eens onderzoeken of die afspraak nog steeds geldt.
-
Robert, voor zover ik weet staat de deal die Sybo (namens Register) destijds gemaakt heeft nog steeds. Sterker, mij staat bij dat in een van de laatste meetings die wij als bestuur destijds met de VOD hadden, men juist zat te springen om mensen met 480 kennis vanwege een grote partij special 480 tools, onderdelen en manuals die men uit België (Volvo Gent?) had overgenomen. Zeker iets om achteraan te gaan! Sybo, of anders ik, kan je aan de juiste contactpersonen helpen.
-
Jan, ik ben al met Sybo in contact hierover. Er is (nog) geen sprake geweest van een deal. Wel schijnt er behoefte te zijn aan inventarisatie.
-
De schakelstang is aan de beurt voor rivisie. Helaas is het setje niet meer compleet leverbaar! Zie hieronder
- 3291871 PEN 1 stuk (pook) levertijd ongeveer 1 week
- 1209638 BUS 2 stuks (pook) levertijd 1 dag
- 3452489 O-RING 2 stuks (pook) niet meer leverbaar
- 30690387 BUS 1 stuk (bak) niet meer leverbaar
- 3452550 BUS 2 stuks (bak) niet meer leverbaar
Verstuurd vanaf mijn SM-A300F met Tapatalk
-
De schakelstang is aan de beurt voor rivisie. Helaas is het setje niet meer compleet leverbaar! Zie hieronder
- 3291871 PEN 1 stuk (pook) levertijd ongeveer 1 week
- 1209638 BUS 2 stuks (pook) levertijd 1 dag
- 3452489 O-RING 2 stuks (pook) niet meer leverbaar
- 30690387 BUS 1 stuk (bak) niet meer leverbaar
- 3452550 BUS 2 stuks (bak) niet meer leverbaar
Verstuurd vanaf mijn SM-A300F met Tapatalk
Er is trouwens ooit een sprake geweest sat een set van s40 ook past, maar dit is zover ik weet nooit bevestigd door iemand
Verstuurd vanaf mijn SM-A300F met Tapatalk
-
Die past ook niet.
Ik had een setje van Skandix, met de 2 busjes en de O-ring voor aan de pook-kant. De O-ringen zijj eigenlijk ook niet nodig.
-
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/kraftuebertragung/getriebe/schaltgetriebe/getriebebetaetigung/buchse-schaltstange-satz/1014859/ (http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/kraftuebertragung/getriebe/schaltgetriebe/getriebebetaetigung/buchse-schaltstange-satz/1014859/) dit ? , past niet nee.
Dit is het belangrijkste, en past ook gewoon : http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/kraftuebertragung/getriebe/schaltgetriebe/getriebebetaetigung/lager-gelenk-schaltgestaenge/1030545/ (http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/kraftuebertragung/getriebe/schaltgetriebe/getriebebetaetigung/lager-gelenk-schaltgestaenge/1030545/) Wie dat niet al heeft vernieuwd of op voorrad heeft is zelf schuld.
Om de schakelstang weer prima werkend te krijgen kun je je ook behelpen mt schijven en andere O-ringen.
-
De achterste motorsteun, gaat vaak stuk bij een 480, is via Estate Services niet meer leverbaar. :( Skandix heeft er nog 2.
Volvo onderdeelnummer 3466003, Febi Bilstein 22645
https://partsfinder.bilsteingroup.com/nl/article/febi/22645
Hier en daar nog te vinden in webshops die 'm niet zelf op voorraad hebben dus of ze daadwerkelijk kunnen leveren is de vraag.
-
En nu zijn ze echt op bij Skandix.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-mountings/engine-mounting-right-rear/1015169/
-
Ja, wie koopt zoiets bij Volvo...maar remschijven en blokken zijn er met een kleine uitzondering ook niet meer te krijgen bij Volvo.
-
Ja, wie koopt zoiets bij Volvo...maar remschijven en blokken zijn er met een kleine uitzondering ook niet meer te krijgen bij Volvo.
Dan maar piepende immi's er onder...
-
Valt mee Auke, volvo besteld de schijven en blokken ook bij de een aantal vaste leveranciers.
Het is niet meer op voorraad bij magazijn in zwolle, maastricht.
Als je de auto daar voor ondrrhoud brengt kan de dealer gewoon voor zorgen dat er nieuw materiaal onder komt.
Spicy price dat weer wel
-
ha, op de Volvo schijven stond lekker " Volvo " >:D :D
Had nog een setje geventileerde van Volvo. Blokken en schijven achter zijn van ATE. En die bestellen bij Textar..... ;)
-
Valt niet mee hoor, er wordt voldoende aangeboden onder andere merken die piepen als een gek. Ik hou het bij Volvo origineel of de OEM leverancier maar hoef geen troep van imitatie leveranciers. Imitatie is dus geen OEM.
-
Koppeling voor een 2.0 is nu ook op bij de onderdelenboeren.
Alleen via eBay zijn ze hier en daar nog te koop, dat zijn echt de laatsten.
-
Sachs schokdempers worden niet meer voor de 480 of 400 Serie gemaakt. Voorkant niet meer leverbaar, achterkant allen nog maar old stock..... ::)
-
Ik heb nog een set Sachs Advantage voorschokdempers op zolder liggen...
Maar Bilstein B4 is toch nog leverbaar?
Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
-
Advantage.... Lekker spul, dat is nog de oude Sachs kwaliteit :klapklap:
Bilstein B4 zijn te koop, maar de webshops in Duitsland worden ook leeg. Vaak zie je nu no name spul.... Of NK, TRW.
-
Koppeling voor een 2.0 is nu ook op bij de onderdelenboeren.
Alleen via eBay zijn ze hier en daar nog te koop, dat zijn echt de laatsten.
+/- 100 euro incl verzenden vanuit Engeland, is dat een beetje te doen dan? (ik heb echt géén idee van de prijzen) Misschien toch beter een op voorraad leggen, want de plaat wordt vrij dun heb ik het idee.
-
100 euro is een koopje lijkt mij.
-
CSC Marmitte uitlaatdelen voor de 480, niet meer leverbaar.
Rakaror RVS uitlaten voor de 480, niet meer leverbaar....
-
Rakarör had er nog eentje voor een 480 Turbo. De reden dat die jaren lag te verstoffen, is dat die firma qua betaalmogelijkheden nog in de tijd van de 480 is blijven hangen. Thijs heeft de een laatste gekocht.
-
Ik had de 1-na-laatste. En op mijn aanraden is door een Belg 3 weken geleden de laatste gekocht.
Er wordt geen nieuwe batch meer gemaakt
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
-
CSC is helaas voornemens om ook niets nieuws meer te maken.
misschien in de toekomst met geinteresseerden een group buy proberen. Misschien dat dat dan wel helpt.
-
Scheurt net gisteren mijn tussenpijp door. In de einddemper ligt al een tijdje een plaat los. Slecht nieuws om dit nu te lezen.
Wat blijft er nu over? Slechte imitatie delen of rvs op maat?
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
-
De uitlaten waaraan wordt gerefereerd zijn RVS sportuitlaten die alleen voor de turbo geschikt waren, dus da's wel balen voor je. Volgens mij had Thijs nog een einddemper maar dat weet ik niet meer zeker.
-
Mijn einddemper ligt er al lang bij Willem onder.
Ondanks dat m'n uitlaat voor een turbo was, was deze vrijwel direct pasklaar voor de 2.0 @brinkie
@DOPterreur als er 1 modificatie is die ik elke 480 kan aanraden dan is het wel een RVS einddemper: dan komt ie tot leven.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
-
de einddemper is voor zover mij bekend bij alle 480's hetzelfde. Het verschil zit in wel of geen middendempers en wel of geen kat. En wat voor aansluiting op de downpipe.
-
diameters van 1,7, 1,7 turbo en 2.0 zijn anders, zowel van einddemper, als middenpijp en kat.
-
Ja dat is waar ook. Vorm is hetzelfde maar de diameter wisselt iets, met dacht ik de turbo de grootste diameter. Dus als je een beetje handig bent kun je overal de einddemper van de turbo onder zetten.
-
@Thijs480ES in dat geval wil ik je er graag op wijzen dat ik op 9 oktober jarig ben Thijs!
Vandaag nog gevraagd bij Brezan, ook daar zijn er geen uitlaatdelen voor de turbo meer leverbaar.
Heb besloten om een set via autodoc te bestellen. Om een rvs uitlaat op een auto met 3 ton ervaring voor hetzelfde bedrag als waar ik de hele auto voor heb gekocht te plaatsen gaat mij nog wat ver.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk