Volvo 480 Forum
Algemeen Volvo 480 => Algemeen => Topic gestart door: bart op dinsdag 23 juni 2009, 18:16
-
Heren, zoals de meeste weten ben ik bezig met mijn volvo480 weer te restaureren. De voorkant is hier van kapot zie "volvo 480 gt turbo vroeger en nu". Nu kan ik aan een 480 komen uit '87, weten jullie zo of deze voorkant gelijk is met één uit '95? zijn de koplamp motoren ook heirvan het zelfde??
groete,
-
De onderdelen zijn gelijk volgens mij.
Het zou alleen zo kunnen zijn dat de stekkers aan de koplampmotoren anders zijn.
En het glas van de mistlichten kan anders zijn volgens mij...
-
De popup kappen zijn ook anders. Die van de 87'er is meegespoten.
-
De popup kappen zijn ook anders. Die van de 87'er is meegespoten.
Maar dat geeft voor zijn project toch geen problemen lijkt me? Gespoten kappen zullen best mooi staan op dit rood.
-
...
En het glas van de mistlichten kan anders zijn volgens mij...
Dat is anders. De eerste serie heeft gewone mistlampen. De tweede serie heeft fixed focus mistlampen. Beiden passen in beide series.
-
zelfs de mistlampen van een 460/440 passen gewoon ;)
en tot welk bouwjaar zijn die kappen gespoten dan? mijne zijn gewoon zwart in mijn 88er
-
zelfs de mistlampen van een 460/440 passen gewoon ;)
De mistlampen van de eerste typen 440/460 zijn inderdaad gewoon hetzelfde type, de latere phase modellen hebben andere modellen.
en tot welk bouwjaar zijn die kappen gespoten dan? mijne zijn gewoon zwart in mijn 88er
Dat is een mysterie, Kenny. Op het Volvo Forum hebben we daar een hele tijd geleden ook een discussie over gehad, niemand had het verlossende antwoord.
Mij is duidelijk geworden dat de >91 modellen geen meegespoten kappen hebben, de eerdere types wel en soms ook weer niet. Er staat ook niks in brochures of optielijsten...
Ik ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit...!
-
Het staat in iedergeval VADIS en ook op 480-europe forum.
-
Het staat in iedergeval VADIS en ook op 480-europe forum.
Wat precies?
-
chassisnummer wanneer ze van de ene kap naar de andere kap gaan, staat in de onderdelenlijst ;)
-
Maar hoe verklaar je dan dat er modellen tussenin zitten die geen gespoten kappen hebben?
-
jah idd, zoals mijn 88er ;)
-
Kan natuurlijk achteraf vervangen zijn, bij de dealer. Of gespoten.
Misschien hadden ze zelfs twee leveranciers voor die kappen en zijn na 1991 overgegaan op 1 leverancier. Veel theorieen, maar zeker weten doe ik niks.
Maar de gespoten waren toch glad en de 'zwarte' hebben een groffe oppervlakte?
-
klopt dat is een ander soort kunstof mijn 87 met kleurcode 305 heeft deze kappen wel glad en zijn ook meegespoten
-
vreemd, mijne zijn glad en zijn gewoon zwart
ook vreemde theorie van het kan wel vervangen zijn, heb het vaker gezien, ook bij een 88er sloper waren ze zwart en de auto was rood
denk meer de kant op van 2 leveranciers of op aanvraag van klant ;)
-
Wat mij net zo belangrijk lijkt dan de popupkappen is de voorbumper. In de eerste serie was deze van zwart kunststof. Dit is veel ruwer dan de in kleur gespoten bumpers.
-
Mijn beide 480 S'en, beide uit '94, hebben beide zwarte kappen...
-
Nou lekker dan :P
Nu weet ik het ook niet meer!
-
Bij de laatste foto's van Jeffrey's GT zie je ook dat hij, met een GT, zwarte kappen heeft...
-
Bij mijn '88 Turbo waren ze ook ongespoten. Heb ze zelf bij de spuiter mee in kleur laten zetten.
Rare gang van zaken bij volvo :P
-
Bij mijn '88 Turbo waren ze ook ongespoten. Heb ze zelf bij de spuiter mee in kleur laten zetten.
Rare gang van zaken bij volvo :P
Mijn 88'r ES had ze weer gespoten, mijn huidige S heeft ze standaard ook niet gespoten gehad... héél vreemd allemaal.
Zo ga je toch denken dat het een optie was om ze te laten spuiten vanaf de fabriek.. optielijsten gaven alleen weer: 'Kleur-georiënteerde bumpers' maar geen kleur georiënteerde lampkappen..
-
Het kan misschien dat bij bepaalde kleuren de kappen werden meegespoten. Beetje in dezelfde strekking dat er geen zwarte 480 zijn met ongespoten bumpers.
-
zou dan vreemd zijn, want de 88er es van auke was ook zwart net zoals de 88er turbo van erwin, en erwin had het niet en auke wel
klopt dan tog ook niet :P
-
zou dan vreemd zijn, want de 88er es van auke was ook zwart net zoals de 88er turbo van erwin, en erwin had het niet en auke wel
klopt dan tog ook niet :P
En wie zegt dat die van Erwin nooit vervangen zijn in het leven van dat beestje met een exemplaar van > '88?
-
zou dan vreemd zijn, want de 88er es van auke was ook zwart net zoals de 88er turbo van erwin, en erwin had het niet en auke wel
klopt dan tog ook niet :P
En wie zegt dat die van Erwin nooit vervangen zijn in het leven van dat beestje met een exemplaar van > '88?
en dan zouden die van mijn 88er zeker weer vervangen zijn voor een ouder type? geloof er niet zo in
blijft een beetje een mysterie
-
zou dan vreemd zijn, want de 88er es van auke was ook zwart net zoals de 88er turbo van erwin, en erwin had het niet en auke wel
klopt dan tog ook niet :P
En wie zegt dat die van Erwin nooit vervangen zijn in het leven van dat beestje met een exemplaar van > '88?
en dan zouden die van mijn 88er zeker weer vervangen zijn voor een ouder type? geloof er niet zo in
blijft een beetje een mysterie
Hoezo zouden die van jou niet origineel zijn? Zogoed als alle 88'ers en vroegere modellen die ik ooit heb gezien hebben meegespoten kappen. Bij de overgang naar het facelift model is dat gewijzigd en al eerder in het productieproces doorgevoerd (ergens eind 1989 vermoedelijk). Zo mysterieus is het niet lijkt me.
-
nou mijne zijn juist niet mee gespoten, dus moeten het al latere kappen zijn? beetje vreemd, denk dat het meer op aanvraag van klant was
-
nou mijne zijn juist niet mee gespoten, dus moeten het al latere kappen zijn? beetje vreemd, denk dat het meer op aanvraag van klant was
Anders ff demonteren en de datum op de kap controleren?
Zoals ik al eerder zei staat het niet aangegeven op de optielijst, de bumpers weer wel. Vreemd..
-
Eehm, wat was het onderwerp ook al weer van dit topic? :P
Wat nou het verschil is tussen een nieuw type en een oud wat betreft compabiliteit.