Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Donderdag 09 September 2010, 12:52
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Off-topic  |  Forumboard  |  Topic: Nederlandstalig forum 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Nederlandstalig forum  (gelezen 647 keer)
4pr80
Gast
« Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 18:27 »

in het forumreglement staat duidelijk dat het een NL-talig forum is, waarom doen we dan zo vreselijk ons best om engels te praten?

ik spreek mijn sterke voorkeur uit om het in het nederlands te houden
Auk
Global Moderator
Veteraan lid

沃尔沃。终身

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 18:49 »

Phillip en ik hebben het daar al over gehad.

We geven gewoon in het Nederlands antwoord op vragen in het Engels, de meeste zijn snugger genoeg om even een vertaalmachine op te zoeken en alles te vertalen.

Auke
MY94 Volvo 480 S-Line
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec.
MY98 Volvo S70 T-5
4pr80
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 19:14 »

het gaat mij om het principe, bij de oprichting van dit forum zijn er huishoudelijke regels kenbaar gemaakt.

toen dit forum er net was, was er een lid die in dialect zijn woorden neerzet, hij werd daar op aangesproken (m.i. terecht). Nu er een engelssprekend lid is, doen we gelijk extra ons best om in het engels te antwoorden?

gelijke monnikken, gelijke kappen
Philip
Administrator
Veteraan lid

Geslacht: Man

Forum owner

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 21:23 »

Is waar. Het enige verschil is wel dat iemand die Nederlands spreekt en schrijft, ook de moeite kan nemen om het even terug te lezen en in ABN te schrijven. Ik het geval van onze Poolse vriend ligt dat wat anders. Ik zou graag meer meningen hierover willen horen van alle leden, zodat ik daarop een besluit zal maken wat ermee te doen., want Cas heeft gelijk dat dit wél een Nederlandstalig forum is.

Infected by the volvo virus, terminal patient.....
If it ain't blown, it sucks!
AndorabLe
Veteraan lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 21:29 »

Mijn voorkeur gaat ook uit naar leesbaar Nederlands. Zeker als ik weet dat je het spreekt.

In het geval van anderstalige berichten, heb je kans dat ik tweetalig reageer waarin de nederlandse versie zeer zeker uitgebreider is als de anderstalige. (Maar er is ook een kans dat ik niet reageer.)

1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
4pr80
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 21:32 »

ik neem aan dat de (meer dan) dubbelzinnige naam van onze poolse gast niet alleen mij opgevallen is?
« Laatste verandering: Zaterdag 28 Maart 2009, 10:34 door 4pr80 » Gelogd
AndorabLe
Veteraan lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 27 Februari 2009, 21:36 »

Je bent niet de enige. Ik dacht in eerste instantie dat het iets van een spambotje was.

1995 480 GT Turbo, Racing Green Metallic
Philip
Administrator
Veteraan lid

Forum owner

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Zaterdag 28 Februari 2009, 03:15 »

Dat is iets wat mij stoort en wat ik ook zeker even ga aanpassen. Maar ik wil graag weten in hoeverre mensen het als irritant ervaren 1 andertalig medelid te hebben, op het 850 forum is er ook 1 en dat stoort opzich niet zoveel. Als het er meer worden is het sowieso aanzet tot actie voor mij.
« Laatste verandering: Zaterdag 28 Februari 2009, 03:17 door Philip » Gelogd

Infected by the volvo virus, terminal patient.....
If it ain't blown, it sucks!
Corne010
Donateur
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Zaterdag 28 Februari 2009, 11:11 »

Ik heb niet de bedoeling een verhitte discussie te starten maar ik vind het een beetje overdreven reactie, onderling gewoon Nederlands praten zonder de Engelse vervuiling ok, dat heeft een nobele achtergrond maar als er een "gast" binnenkomt mogen we ons wel als gastheren gedragen en in Engels antwoorden. Hij schrijft toch ook niet in het Pools?
Misschien komt het omdat ik letterlijk dagelijks op de internationale U2 sites aan het beppen ben maar er zijn nu eenmaal erg weinig mensen die buiten Nederland Nederlands praten. Ik heb er geen enkel probleem mee als wij  een Pools iemand, die trots is op zijn 480 en daar blijk van geeft door foto's hier te plaatsen etc, tegemoet te komen en in het Engels te beantwoorden. Zo belangrijk zijn wij nu toch ook weer niet? Met de komst van het internet is de wereld nu eenmaal letterlijk in ieders huiskamer gekomen.

Een ander verhaal is dan of we louter en alleen Nederlanders hier dulden en geen gasten uit de rest van de wereld. Dat lijkt mij een beetje eng.
« Laatste verandering: Zaterdag 28 Februari 2009, 11:18 door Corne010 » Gelogd

Bezit:  Ford Focus;  480 Two Tone automaat
Erwin
Veteraan lid

Echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Zaterdag 28 Februari 2009, 12:15 »

Vindt het inderdaad niet zo'n heel groot probleem om voor een Poolse gast iets in het Engels te typen.
Het is alleen maar mooi dat hij hier acte de prescense (ofzoiets) geeft.

Het is echter een NLtalig forum, en ik begrijp dat het grootste gedeelte van de mensen Nederlands als voertaal
wil hebben. Maar net als Andor zal ik dan in de technische topics waarschijnlijk reacties in beide talen geven, waarbij
het NL natuurlijk uitgebreider kan zijn.

There's more to life then Volvo, that's why i drive... A 480 series Volvo
Witgoedboer
Startlid
**

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Dinsdag 03 Maart 2009, 23:12 »

Vindt het wel grappig dat mensen uit het buitenland ook "ons" product weten te waarderen, dat hij dan in het engels reageert op een NL forum lijkt me dan ook logisch en zolang het engels geen voertaal gaat worden maar slechts bij een enkele buitelandse 480 fanaat is het toch geen enkel probleem?

Ik ben ook regelmatig te vinden op het forum van de V300 club en daar zijn een paar leden uit de VS, is toch machtig om een beetje van gedachten te wisselen met mensen die duizenden km's verderop dezelfde interesse delen en regelmatig fotootjes sturen etc.

Het is voor die mensen daar ook moeilijk om aan onderdelen te komen en op deze manier gaat dat ook wat makkelijker.

Ben het daarom ook helemaal met Corne eens dat het een beetje eng is als mensen buiten gesloten worden op hun afkomst / voertaal.

Maar ja, ik maak mezelf helemaal nergens meer druk over want..................ik kreeg vandaag mijn RVS 480 dorpeltjes binnen en dat vind ik veel belangrijker..hihi
Auk
Global Moderator
Veteraan lid

沃尔沃。终身

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Dinsdag 03 Maart 2009, 23:36 »

Maar ja, ik maak mezelf helemaal nergens meer druk over...

Vind dat iedereen zo moet denken!

Mensen maken zich veel te snel druk om dingen... en het gaat er uiteindelijk toch om dat we elkaar via het forum kunnen helpen met problemen en om natuurlijk onze hobby te kunnen delen met elkaar.

Auke
MY94 Volvo 480 S-Line
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec.
MY98 Volvo S70 T-5
KennyH
Veteraan lid

Volvo for Life!

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Dinsdag 03 Maart 2009, 23:57 »

Gewoon laten lopen met die pool

is een hele aardige kerel, heb al wat pb's met hem verstuurd en komt heel netjes en aardig over

okeej die naam: dat was misschien een foutje van hem, maar daar mogen we hem niet op afrekenen vind ik,

zolang het ons niet stoort lekker laten lopen

vind het veel belangrijker dat mensen gewoon ABN spreken hier, en niet onduidelijke berichten achterlaten!

Sucked not Blown.!

'88er ES Oldskool
thalenvisser480turbo
Donateur
Veteraan lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 04 Maart 2009, 00:20 »

zolang we het kunnen lezen vind ik het wel goed ,beetje abn is wel gewenst of in duidelijk engels is ook geen probleem ,maar er wat rekening mee houden met de leesbaarheid vind ik wel gewenst .want kan het ook wel in het fries maar dan krijg ik vast niet zo snel antwoord terug .
« Laatste verandering: Woensdag 04 Maart 2009, 22:33 door thalenvisser480turbo » Gelogd

Witgoedboer
Startlid
**

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Woensdag 04 Maart 2009, 22:21 »

firies...Lachebek
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Off-topic  |  Forumboard  |  Topic: Nederlandstalig forum « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte