Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 08 September 2010, 20:33
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Bestuurders  |  Projecten  |  Topic: Pieters Volvo 480GT 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Pieters Volvo 480GT  (gelezen 1051 keer)
Konijn
Lid

Geslacht: Man

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 10:23 »

En we gaan hier maar verder zeker Lachebek

Ik heb dus sinds gisteren een Volvo 480 GT in de garage staan. Daar zal hij nog minstens een maand moeten blijven staan tot mijn examens gedaan zijn en dan kan er werk gemaakt worden van het importeren en keuren. Verwacht niets schokkend maar blijft een wagen van +15 jaar dus tsjah.

Nu eerst en vooral een paar vraagjes.
1) mijn kilometerteller werkt niet. Zo ook niet de dagteller en die andere teller. Onmiddelijk en gemiddeld verbruik ook niet en zo ook Gemiddelde Snelheid. Cruise Control heeft er ook geen zin in. Hangt dit allemaal samen? En waar kan ik beginnen zoeken? (heeft die ook een snelheidskabel die uit de automaat komt? )

2) er is voortdurend een fluittoon te horen. Hij gaat weg als ik de ventilator harder zet (weet nog niet of ie weg gaat of dat ie gewoon overstemd wordt). Enig idee wat dit zou kunnen zijn (tsjah, weinig informatie, ik weet het maar sorry Knipoog )

3) linker achterlicht is dof en rechtervoorlicht geeft minder licht (de lampjes in de bumper, dat dus altijd aan is). Zijn dat beide gevallen van 'dof' geworden of hebben de voorlichten daar normaal geen last van?

4) dashboardkastje hangt los. Hoe zit dat systeem onderaan vast? Dus bij het scharnier systeem? Want daar mist er wat.

Alvast bedankt Lachebek

Groeten,
Pieter
thalenvisser480turbo
Donateur
Veteraan lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 11:18 »

fluittoon zou de radio kunnen zijn dat er ergens kleine sluiting maakt (heb ik ook namelijk )
dashboardlkastje is de pin waarschijnlijk eruit onderaan de scharnier
linker achterlicht kun je weer helder maken zie topic
http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,463.0.html

Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 12:17 »

Dat van die achterlichten had ik al gelezen. Nu staat er bij een vriend op de plaatselijke sloop een 480 dus die ging eens kijken of er voor mij nog wat bruikbaars opzit Lachebek Als er daar een mooi helder achterlicht opzit dan heb ik er desnoods al een reserve liggen Lachebek

En de hele reeks foto's:

Zo'n 480 pakt trouwens wel slecht op foto. En radio zit er niet in dus die fluittoon zal wel niet daar vandaan komen? (is sowieso vervelend om geen radio te hebben, je hoort alles  Rollende ogen )
« Laatste verandering: Vrijdag 30 Juli 2010, 12:22 door Bunny » Gelogd

Groeten,
Pieter
agckill
Startlid
**

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 13:12 »

Proficiat met je aankoop! Is dat een dark grey metallic? Dat is de mijne ook, en ik woon ook in Antwerpen.. nuja, Mechelen, maar da's evengoed provincie Antwerpen hé Lachebek Misschien komen we elkaar wel eens tegen.
Waar staat die wagen trouwens op de sloop? Mijn kilometerteller is stuk dus ik zou die wel kunnen gebruiken (Van mij is wsl echt een tandwiel stuk, want hij heeft nog de snelheid aan maar de kilometers van dag en gewone teller verhogen niet meer)...

Wat je achterlichten betreft: er is hier iemand op het forum die er net ging bestellen in een groupbuy. Ik dacht "William", misschien kan je ook nog meedoen? Anders kan je ze ook schuren en lakken, er staat hier ergens een handleiding voor op het forum.
Je info centre en kilometerteller is waarschijnlijk ergens een slecht contact. Dat wordt zoeken, maar het zal waarschijnlijk geen onoverkomelijk probleem zijn.
KennyH
Veteraan lid

Volvo for Life!

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 13:38 »

Sow, mooie wagen zeg!

ik zou allebei de achterlichten in de blanke lak zetten via de how to!

kenteken platen mooi in het midden monteren!

de voorplaat houder kan je smaller maken (zagen en plakken) zodat de belgische plaat er mooi in past!

vervang het stadslicht lampje eens (die wat zwak brand), kan ook aan het lampje liggen he Knipoog

Sucked not Blown.!

'88er ES Oldskool
Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 16:07 »

Die platen zaten er maar tijdelijk op hoor Knipoog Was nodig om de wagen thuis te krijgen; Zodra ik zelf platen heb dan worden ze mooi in een passende houder gemonteerd.

Nieuwe achterlichten zijn verleidelijk maar zou toch eerst eens willen kijken wat schuren en lakken geeft (in plaats van meteen een 250,- euro aan nieuwe lichten uit te geven).

En los kabeltje... jeuj  Rollende ogen Zal dus binnenkort beginnen worden met het tellerhuis te demonteren en kijken of daar iets te vinden is. Maar eerst wachten op de Haynes  Cool

Ik dacht trouwens dat de kleur zwart was maar zou misschien ook donker grijs kunnen zijn? (de mijne staat trouwens in een garage in antwerpen centrum  Knipoog )

En met fijn grijs penseeltje ook maar de 480GT weer grijs maken :angel:

Groeten,
Pieter
Telegraphroad
Lid

Volvo 480 Collection

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 30 Juli 2010, 21:42 »

Gemmiddeld-, actueelverbruik en cruise control maken gebruik van het signaal van de versnellingsbak.

Volvo 480 Collection
Dark Grey Metalic
Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Zaterdag 31 Juli 2010, 10:48 »

Dus dan zit het probleem daar ergens  Cool Is al een plek om te beginnen zoeken.

En komt dat signaal rechtstreeks 'elektronisch' van de bak of komt er uit de bak een kabel die daarna met een soort pulsgever elektronisch gemaakt wordt?

Groeten,
Pieter
Telegraphroad
Lid

Volvo 480 Collection

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Zaterdag 31 Juli 2010, 16:37 »

tsja dat is even een goede vraag
De handgeschakelde auto's hebben een sensor op de versnellingsbak. (muv de S versie)
Helemaal zeker ben ik er niet van maar volgens mij heeft een automaat dit ook.

Volvo 480 Collection
Dark Grey Metalic
petrolboy
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Zondag 01 Augustus 2010, 01:34 »

Ik ben blij dat er toch weer eentje in ons Belgen land meer rond rijd. Hij ziet er ook netjes uit.
Proficiat met de aankoop!

Bij mij weten is het snelheidssignaal op geheel de 480's electronisch, al doe je mij nu wel twijfelen over de S'jes maar daar was ook vlot een info center in te prikken dus denk dat die ook niet mechanisch zijn.

Volvo 480GT 2,0L in 235 rood van '95
Pix: http://yfrog.com/8ddsc01048pjx
Johnturbo
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Zondag 01 Augustus 2010, 11:12 »

Bij de 480 is het allemaal elektronisch ook de S. En het is een snelheidssignaal dat wordt gebruikt door de snelheidsmeter en CC, De gemiddelden en actuele verbruiksgegevens voor het infocentrum worden berekend door de elektronica op de printplaat van het infocentrum.

480 Turbo 1991 305
740 Turbo 1986 130
Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Zondag 01 Augustus 2010, 13:57 »

Ik ben blij dat er toch weer eentje in ons Belgen land meer rond rijd. Hij ziet er ook netjes uit.

Vind dat ook. En in NL hadden ze er sowieso al genoeg dat ze er daar best een kunnen missen :angel:

En het eerste waar ik naar ga kijken is de aansluiting op de automaat. Moet die sensor trouwens een blokgolf geven? Want dan kan ik hem (als dat niets doet) ook even aan de scope hangen en kijken of hij wel een goed signaal geeft.

Groeten,
Pieter
Johnturbo
Actief lid

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Zondag 01 Augustus 2010, 15:12 »

Meestal zitten ze niet goed vast op de bak. Het zit met een beugeltje tegen de bak gedrukt en die zit weer met een inbusbout vast dacht ik.

480 Turbo 1991 305
740 Turbo 1986 130
Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Maandag 02 Augustus 2010, 17:19 »

En goed nieuws gekregen Lachen

Citaat
Ik heb uw e-mail over de inschrijving van uw Volvo 480 GT aandachtig gelezen en dank u voor uw interesse in ons merk.

Om het gelijkvormigheidsattest van uw wagen te krijgen, dient u een aanvraag bij een officiële Volvo verdeler te doen.
Daarna zal de Volvo verdeler het nodige doen bij de homologatiedienst van Volvo Cars Belgium.

Ik hoop u hiermee te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten

Aurore Lootens
customer consultant

Zal morgen eens langs de dealer fietsen dan Lachen

Groeten,
Pieter
Konijn
Lid

DON'T PANIC!!

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Woensdag 04 Augustus 2010, 16:21 »

Ow, voor de airco. Zijn er spullen die ik best apart kan hebben liggen voor de zekerheid? Kan van iemand voor 50,- euro een airco overnemen als ik hem zelf kom uitbouwen. Nu is de mijne niet werkend (leeg? lek? kapot?) dus daarom vraag ik het maar even Lachebek

Groeten,
Pieter
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Bestuurders  |  Projecten  |  Topic: Pieters Volvo 480GT « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte