Nou, afgelopen weekend weer een stukje geklust;
Eerst maar het goede nieuws:
Voor het eerst, sinds ik de Volvo in mn bezit heb, heb ik een paar meter (stiekem, hij is nog geschorst, ssstt) op de weg gereden.
Het goede nieuws is dat de Turbo prima blijkt te werken.
Het lampje 'deur open' bleek te branden omdat ik was vergeten dat ook er ook een 'motor-kap-open'-schakelaar is.

Oeps....
Verder ging inderdaad de olietemperatuur ook vanaf een graad of 60 meedoen en heb ik een nieuwe claxon/hoorn gemonteerd, die het ook prima doen. Bijna klaar voor de APK dus..... bijna;
- Het ABS lampje op het dashboard brandt nog steeds, maar ik denk dat het één van de sensoren te maken heeft, omdat ik ze er beide uit heb gehad. Waarschijnlijk heb ik daarbij de kabel of de sensor beschadigd. Daar mag de Volvo dealer zich volgende week even over buigen.
- Ook heb ik nog niet gevonden waarom de knipperlichten niet werken. De schakelaar van de alarmlichten werkt prima. Bij alarmlichten knipperen de rest van de lichten op normale snelheid (behalve de voorste dus) en bij het gebruik van de RAW knipperen de lichten sneller dan normaal. De CEM geeft wel een signaal af, dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Ga er deze week nog even aan besteden en anders mag de volvo dealer er naar kijken.
Mocht iemand dus nog goede tips hebben?
Tot zover bedankt. Ik zal wel even laten weten hoe het bij de APK is gegaan en wellicht to binnenkort...... op de weg.
PS Nu hij helemaal in elkaar zit..... WAT EEN PRACHTIGE AUTO!!!