Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Donderdag 09 September 2010, 13:04
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: wanneer nieuwe binnenbumper? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: wanneer nieuwe binnenbumper?  (gelezen 115 keer)
gerotterdam
Donateur
Actief lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 11:54 »

Ik lees veelvuldig berichten over de kwaliteit van de binnenbumpers voor en achter.
In het bericht van Artyvisual zie ik de binnenkant goed en dat zet me aan het twijfelen.
Bijvoorbeeld:
Tjah, als je geen rekening van een nieuwe binnenbumper ziet (zowel voor als achter) ga er maar vanuit dat ze rot zijn.

Auke heeft eens een interessepeiling gedaan voor een groupbuy; het resultaat weet ik niet meer.

Concrete vraag:  wat moet ik als niet deskundige doen om te bepalen of ze aan vervanging toe zijn?
Ik kan kijken, maar als je roest ziet: is dat erg?  Moet je preventief een binnenbumper vervangen?
Ik ga er van uit dat bij APK bepaald wordt of het nog goed zit.  Is het trouwens veel werk voor een amateur om zelf te doen?

Wauwelaar z.t.w.
V480TI
Veteraan lid

1995 322 GT-Turbo 1993 Two Tone Turbo

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 12:09 »

Je kunt een gedeelte zien als je je hoofd onder de auto steekt en met een zaklamp kijkt, zowel links als rechts.

Greetz

You either love or hate your car, just as your girlfriend...
v480gt
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 12:40 »

voelen is ook voldoende kijk naar de foto's van mijn project Knipoog
t_w
Actief lid

ReVolvolution

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 13:05 »

Wanneer een nieuwe binnenbumper?

Als ie er zo uit ziet als de onderste op de foto Knipoog

Next step:
Volvo V70R '98 Pearl Saffron
Volvo 480 Turbo '90 Sold
bert-TT
Startlid
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Maandag 02 Augustus 2010, 22:36 »

Hoi Gero

Het is niet zo de je auto altijd wordt afgekeurd als je binnenbumpers slecht zijn. Bij mij is hij ook slecht maar de keurmeester zei dat het geen dragend deel is en zolang de bumper niet los zit kan het. Er zullen allicht keurmeesters zijn die hier anders over denken.

Op je tweede vraag. Ik vond het wel veel werk, heb die van mijn andere 480 al wel eens uitelkaar gehaald, maar met een beetje logisch nadenken is het goed te doen. Het zijn vooral veel schroeven van de spoiler, neusje eruit en verstralers enzo die maken dat het veel werk is.

Bert

Two-Tone en Turbo+(305)1993
Marcel
Donateur
Veteraan lid

De doktor kent dit virus niet!

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 02 Augustus 2010, 22:50 »

Voor is best veel werk inderdaad,
achter vond ik meevallen. je moet alleen alle pennetjes en lipjes goed overzetten (daar zit dat schuimstuk in vast zeg maar)

verder 4 boutjes vastzetten en goed kijken datj e op datzelfde moment je bumper er goed inschuift.
Klinkt een ABC verhaal maar stelt niet veel voor...

Ciao Marcel

'88 - Volvo 480 TURBO Red
'92 - Volvo 480 Turbo Grey
'89 - Volvo 480ES White
'91 - Nissan Micra Red
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Techniek, onderhoud en verzorging  |  carrosserie  |  Topic: wanneer nieuwe binnenbumper? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte