Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Donderdag 09 September 2010, 13:11
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren

Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Tuning  |  styling  |  Topic: Vraagje over stuur 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Vraagje over stuur  (gelezen 135 keer)
Danny480GT
Startlid
**

Bekijk profiel
« Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 11:21 »

Met het risico dat ik hierna als opgejaagd wild verder door het leven moet de volgende vraag:

Ik heb voor mijn GT de JVC KD-AVX55 op het oog. Met name door het volledig zwarte front, touchscreen en mogelijkheid tot aanpassen. Omdat de volvo meter verlichting groen is moet naar mijn mening de radio in zelfde stijl en dit kan je dan mooi aanpassen met deze radio. Telefoon staat altijd uit in de auto vandaar het 55 model zonder bluetooth. (maar keuze kan nog veranderen indien het mogelijk is om stuurwiel uit te wisselen)

Als extratje wil ik onderzoeken of het mogelijk is om een ander Volvo stuurwiel te plaatsen met de bedienings knoppen voor radio, cd etc. op het stuur.
Is dit mogelijk om het 480 stuur uit te wisselen met een nieuw model stuur. De airbag gaat er dan wel uit natuurlijk.
Of is iemand bekent met kitjes om je eigen stuur om te bouwen ?
Zat ook rond te kijken naar 2e hands Volvo navigatie systeem, dat type dat zo mooi omhoog komt, volgens mij moet dat ook wel in te passen zijn in een 480 dash. Heb mijn broer lief aangekeken maar ik mocht zijn V50 nav systeem helaas niet rippen.
Weet iemand nog een crash Volvo te staan met nav systeem ?

Groeten,  danny
Philip
Administrator
Veteraan lid

Geslacht: Man

Forum owner

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2010, 11:27 »

*pakt zijn rifle uit de kast en blaast op zijn hoorn*

Dat nav in de dashboard bouwen gaat moeilijker worden dan je denkt hoor, ik denk juist niet dat je daar genoeg ruimte voor gaat hebben en het dashboard is ook nog eens in een heel andere hoek dan de nieuwe volvo's. Wat betreft een ander stuur, daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik weet zeker dat een aantal mensen dat wel kan voor je.

Een nieuw stuur in een 480 interieur wordt alleen erg groot en out of design, maargoed je bent vrij om te experimenteren wat je wil natuurlijk. Overigens zijn de knoppen in dat stuur gemaakt voor volvo radio's, dus of dat dan werkt op je jvc unit lijkt me ook nog wel even het onderzoeken waard.

Infected by the volvo virus, terminal patient.....
If it ain't blown, it sucks!
Erwin
Veteraan lid

Geslacht: Man

Echte mannen eten geen honing, die kouwen op bijen

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 14 Juni 2010, 10:13 »

Ik heb zelf een Pioneer DEH-5000UB radio.
Ook met groene verlichting en USB aan achterzijde (welke met een kabel aan een usbstick in de middenconsole zit).

Hier heb ik de losse CD-SR100 stuurwielbediening bij besteld.
Deze heb ik er alleen in tijdens lange ritten. (anders zou het stuur kunnen beschadigen)
Ik heb zelf een Daytona stuur. Met een origineel 480 stuur zou dit misschien nog zelfs beter moeten passen...

Dit is de CD-SR100:

Mijns inziens een ideale oplossing...

Voor wat betreft navigatie...
Er zijn mensen die een Car-PC in de 480 hebben gebouwd, of een Avic (met klapschermpje) boven de asbak, maar verder
ben je echt op een 1-din systeem (zonder klapscherm ala Blaupunkt Travelpilot) of een portable navigatie aangewezen...

« Laatste verandering: Maandag 14 Juni 2010, 10:15 door Erwin » Gelogd

There's more to life then Volvo, that's why i drive... A 480 series Volvo
Danny480GT
Startlid
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 15 Juni 2010, 08:49 »

Die Pioneer is een mooie oplossing ja.
Ik ga voor de JVC en probeer een navigatie systeem te vinden met A/V out, de JVC kan dan ook navigatie tonen en dan ben ik klaar.
TomTom moet eens een navigatie black box gaan maken of anders zelf een CE systeempje met TomTom in elkaar knutselen.
Bij nader inzien kan ik met gemak de bediening op de touchscreen doen, de radio plek voor een 480 zit op een goeie plek.
Zat ook nog naar 2 DIN te kijken, lekker groot scherm, maar dan moet ik de turbo, olie en accu meters verplaatsen. Hmmmm ook maar eens bekijken waar die kunnen, misschien boven de asbak in het lege vakje.

gr, danny
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Volvo 480 Forum  |  Techniek  |  Tuning  |  styling  |  Topic: Vraagje over stuur « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte